Annak ellenére, hogy nincs nap, amely ne hozna magával üzembezárásokat, ne kerülnének lehetetlen helyzetbe vállalkozások, mégis vannak cégek – akármilyen hihetetlennek is tűnik -, akik azt mondják magukról, nem akarnak részt venni a gazdasági válságban.

Annak ellenére, hogy nincs nap, amely ne hozna magával üzembezárásokat, ne kerülnének lehetetlen helyzetbe vállalkozások, mégis vannak cégek – akármilyen hihetetlennek is tűnik -, akik azt mondják magukról, nem akarnak részt venni a gazdasági válságban.

No, ez nem néhány „eszement" üzletember mókásnak tűnő megállapítása, hanem egy nagyon is érthető reakció azoknál a cégvezetőknél, akiknél a gazdasági gondok nem reményvesztettséget, bezárkózást, pesszimizmust eredményeztek, hanem éppen ellenkezőleg: úgy érzik, most van itt az ideje a nyitásnak, az új lehetőségek megtalálásának.

Olyan megállapítások hangzottak el egy kommunikációs cég által szervezett Üzleti Randi, országos üzleti kapcsolatépítő találkozó-sorozat legutóbbi, januári rendezvényén, Kecskeméten, amely bizonyos tekintetben megcáfolja a híres magyar pesszimizmust. Láthatóan növekszik azoknak az üzletembereknek a száma, akik felismerték: a sorsuk a saját kezükben van. Nem elég arra várni, hogy majd egyszer „kitavaszodik", majd a kormány, vagy az Unio, vagy akárki más segít rajtunk.

– Az ügyfeleink többsége érzi és tudja, hogy most van itt az ideje a cselekvésnek, a késlekedés csak még nagyobb bajt okoz, ezért is jönnek és vesznek részt ilyen kapcsolatépítő találkozókon. Bátran elmondhatom, nagyon pozitívak a visszajelzések. Ez egyértelmű, hogy a résztvevők nyitottságának, együttműködő készségének köszönhető – mondta Vereb István, a kkv-k körében egyre népszerűbb Üzleti Randi alapítója. Az Üzleti Randi következő, 7. találkozója egyébként 2009. március 26-án lesz Hajdúszoboszló mellett a Trófea Vadászházban.

– Azt gondolom – folytatta a kommunikációs cég vezetője -, hogy csak az ilyen nyitott vállalkozásoknak van esélyük arra, hogy a kedvezőtlen körülmények ellenére fejlődni tudjanak.

Nagyon érdekes, hogy az internet korában a személyes találkozások mégis milyen óriási szerepet töltenek be. Nem egy résztvevő jegyezte már meg, hogy mélyen hisz a kölcsönös előnyökön alapuló személyes kapcsolatokban, számára sokkal eredményesebb, ha meg tud szólítani embereket. Sokkal több együttműködési pontot talál, ha személyesen megismerhet más cégeket, olyanokat is, akikkel előzőleg nem is gondolta volna, hogy lesz miről beszélni. Egy másik résztvevő pedig ezt mondta: „Olyan hangulat van az ilyen kapcsolatépítő találkozókon, ami egyedülálló. Arra biztatok mindenkit, hogy ne próbáljon meg rögtön eladni. Inkább leljen barátokra, mert a jó üzlet valójában emberi kapcsolatokon alapszik".

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük