www.albacomp.huwww.albacomp.hu  

2007. augusztus 24-én adott tájékoztatást az Albacomp Számítástechnikai Rt. a hazai notebook és asztali számítástechnika piaci helyzetérõl, eredményeikrõl. 

 

  www.albacomp.huwww.albacomp.hu  

2007. augusztus 24-én adott tájékoztatást az Albacomp Számítástechnikai Rt. a hazai notebook és asztali számítástechnika piaci helyzetérõl, eredményeikrõl. 

 

Az egyik legnagyobb múltra visszatekintõ hazai vállalat teljeskörû informatikai és szolgáltatásaival a legnagyobb magyar tulajdonban lévõ PC- és noteszgép összeszerelõnek számít.  A 2006-ban 16,6 milliárd forint forgalmat lebonyolító székesfehérvári Albacomp a hazai rendszerintegrátor cégek élmezõnyének is tagja.

A vállalat az IT piac számos más szegmensének jelentõs szereplõje, így többek között fejlesztõ és konzultációs csapatával, saját gyártású szervereivel, érintõképernyõs termináljaival, asztali számítógépeivel, operációs rendszerével és országos szervízhálózatával van jelen a hazai és a nemzetközi informatikai porondon, idõrõl idõre közreadott felmérései szakmai orientációként szolgálhatnak, az alábbiakban foglaltak szerint.

Az aktuális tájékoztatót Pukler Gábor,  az Albacomp vezérigazgatója és Szigetközi Zsolt kereskedelmi és marketing igazgató vezette.  Mondandójuk eszenciája;   2007. elsõ felében a notebook eladások a világpiacon mindenütt meghaladták a PC értékesítést,  a 2006 azonos idõszakához képest mintegy 20%-al csökkenõ PC piac ellenére az Albacomp 50%-al növelte PC eladásait, a másfélszeresre nõtt notebook piacon pedig pedig sikerült lépést tartania a fejlõdéssel.

Asztali gépek: csökkenõ piac

Az Albacomp becslése szerint 2006 év elsõ félévében mintegy 100-110 ezer asztali PC talált gazdára Magyarországon, ezzel szemben 2007 azonos idõszakában mintegy 20%-os csökkenés mellett már csupán 80-85 ezer gépet értékesítettek.  A vállalat szerint, ezen trendnek három fõ oka lehetséges,  egyrészt a vásárlók a PC-k helyett a folyamatosan csökkenõ árú notebookokat választják, másrészt a megszorításoknak köszönhetõen kevesebbet költenek ilyen berendezésekre.

A harmadik ok a Sulinet program vége, amely olyan értékesítési csúcsot generált 2006 végén, ami az idei elsõ félévben természetes módon csökkentette a keresletet.

Az Albacomp a fenti kedvezõtlen piaci trendek ellenére növelni tudta PC eladásait,  2007 elsõ félévében 8 ezer db. saját-márkás Albacomp gépet értékesített az elõzõ év hasonló idõszakához eladott  5.100 db-al szemben.  Mindez elsõsorban a nagy mûszaki áruházak számára eladott gépeknek köszönhetõ, ahol a kedvezõ árú és jó minõségû Albacomp termékek iránt jelentõsen megnõtt a kereslet.

Az Albacomp a PC piacot a most tapasztalható trend ellenére is fontosnak tartja,  vallja, a noteszgépek elõretörése ellenére számos területen,  pl. grafikai és tervezési munkáknál, nagyobb adatbiztonsági igények esetén (pl. két merevlemez használatakor), utólagos bõvítési igényeknél, illetve a rengeteg fiatalt lekötõ játékok terén,  a jövõben is elsõsorban az asztali gépek fognak megfelelõ teljesítményt illetve rugalmasságot nyújtani.

Észrevehetõ, a lakossági szegmensben a magasabb kategóriájú gépek iránt nõ a kereslet.  A vevõk növekvõ mértékben vásárolnak erõsebb processzorral, különálló videó kártyával, több memóriával és nagyobb merevlemezzel szerelt, drágább gépeket.  Azonos teljesítmény mellett azonban a notebookok ára még mindig legalább 20-30 %-kal meghaladja a desktopok árát és utólagos bõvítési lehetõséget sem kínálnak.

Noteszgépek elõnyben:

Az Albacomp becslése szerint 2006 elsõ félévében összesen kb. 70-80 ezer notebook talált gazdára a hazai piacon, ehhez képest idén 40-50%-kal több,  100-120 ezer darabra rúg az eladási szám, ami azt jelenti, hogy a nyugat-európai és amerikai trendeknek megfelelõen, a notebook eladások idehaza is megelõzték a PC eladásokat.

Az Albacomp 2007 elsõ félévben 5 ezer darab notebookot értékesített, ami 50%-al több a tavalyi év azonos idõszakához képest, azaz a cég képes volt lépést tartani az erõs piaci versenyben. A félév során kiemelkedõnek tekinthetõ a kisméretû,  12"-os noteszgépekkel elért 200%-os növekedés,  de továbbra is a 15,4"-os, széles (?wide") kijelzõvel szerelt gépek a legnépszerûbbek.  A processzorok terén komoly elmozdulás tapasztalható a Celeron-ról a Dual Core irányába. Az Albacomp a második félévtõl nagyobb hangsúlyt helyez a Santa Rosa technológiával szerelt gépekre, de az eladások jelentõs részét még a hagyományos NAPA technológiával szerelt készülékek fogják kitenni.

A virtuális magánhálózatok (VPN) térnyerése miatt egyre inkább növekszik az az igény, hogy a felhasználó bejelentkezéskor ne csak jelszó beírással, hanem egyéb biztonságosabb módon, például ujjlenyomattal is azonosítsa magát.  Ennek megfelelõen fog megjelenni 2007 második felében az Albacomp új 12"-os notebookja, amely beépített ujjlenyomat olvasót és 3G kártyát is tartalmaz.

Operációs rendszerek

Mivel az Albacomp Microsoft DOEM partner, ezért igen kedvezõ áron tudja kínálni a felhasználóknak a Windows operációs rendszerrel elõtelepített PC-ket és notebookokat.  Ennek köszönhetõen az elmúlt egy évben 20 ezer db Albacomp PC és notebook kelt el elõtelepített Windows-zal,  így házon belül a Linux-os gépekkel szemben elõretörtek a Windows-os összeállítások, arányuk 50% fölé emelkedett, ami a SOHO piacon különösen figyelemre méltó.  

Tervek 2007-re

Pukler Gábor vezérigazgató elmondta, a lakossági és SOHO piac meghódítása után az év második félévben szeretnék megszerezni a nagyobb üzleti szegmensben lévõ felhasználók bizalmát is.  Jelenleg olyan üzleti megoldásokon dolgoznak,  amellyel közép- és nagyvállalatok részére tudnak majd magas színvonalú szolgáltatást nyújtani.  A koncepció nem csak számítógépeket jelent, hanem az azokkal együtt kínált speciális szoftver- és szolgáltatás-csomagot is,  melyek együttesen nyújtanak majd vonzó ajánlatot a vállalatok számára.

Az Albacomp üzleti csomagjában megtalálható lesz az  Intel VPRO technológia,  a hozzá szükséges szoftver- és hardver-megoldásokkal,  távfelügyeleti megoldások és szolgáltatások, kisméretû, alacsony árú konfigurációk speciálisan irodai és internet használatra, illetve nagyteljesítményû, 4 magos processzorral szerelt gépek a magas szintû grafikai igények kielégítésére.

A vállalat a jövõben az eladott készülékekhez kínált szolgáltatások fejlesztésével szeretné piaci pozícióját erõsíteni, amelyhez jó hátteret nyújt egyedülálló országos szervízhálózata.  Az Albacomp 2007-re 28 ezer db saját PC-  és 14 ezer db saját notebook értékesítését tervezi,  ami PC-t illetõen 14 %-kal,  notebookban pedig 30 %-kal  jelent többletet 2006-hoz képest. 

Mivel napjainkban a notebookok nagy része, különbözõ logóval ugyan, de ugyanabban a 6-8 notebook gyárban készül, így a készülékek között jelentõs minõségi eltérés nincs.  Az Albacomp erõsíteni fogja az eladott készülékekhez kínált szolgáltatásokat,  gyors és magas színvonalú segítségnyújtást biztosít, így kívánja piaci pozícióját erõsíteni.  Ehhez háttere adott, hiszen hazánkban egyedülálló módon, saját országos szervizháttérrel rendelkezik,  így az ország bármely részén könnyedén biztosíthatja a vevõk és a szerviz közti közvetlen kapcsolatot.

Az adott piacon a no-name termékek rovására kívánnak erõsíteni.

A vállalat a PC-knél 3 éves garanciát biztosít, a notebookoknál a jelenlegi 2 éves garanciát is 3 évre kívánja növelni szeptembertõl,  mely minkét kategóriában kiegészítõ szerzõdéssel kiterjeszthetõ. 

http://www.albacomp.hu/

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük