Az Agrármarketing Centrum (AMC) kiemelt feladatának tekinti a kollektív élelmiszermarketing eszközeivel is felhívni a kiváló minőségű élelmiszerekre a fogyasztók figyelmét. Ennek érdekében működteti a „kiváló magyar élelmiszer" védjegy terméktanúsítási rendszerét. Az idén december 7-én a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban ünnepélyes gálán kilenc cég húszféle terméke kapta meg a védjegyet.

 

Az Agrármarketing Centrum (AMC) kiemelt feladatának tekinti a kollektív élelmiszermarketing eszközeivel is felhívni a kiváló minőségű élelmiszerekre a fogyasztók figyelmét. Ennek érdekében működteti a „kiváló magyar élelmiszer" védjegy terméktanúsítási rendszerét. Az idén december 7-én a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban ünnepélyes gálán kilenc cég húszféle terméke kapta meg a védjegyet.

A díjátadásra közel száz meghívott vendég érkezett – a kereskedelmi láncok, a sajtó képviselői, élelmiszeripari szakemberek, akiket elsőként Dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum vezérigazgatója köszöntött. Beszédében kiemelte: a kiváló minőségű védjegyes hazai termékek ismertségének jelentős növelését, a mostani harmincról a legalább 50%-ra való emelését tűzték ki célul, s ehhez a megfelelő pénzeszközöket is hozzárendelik.

Az idén 12. alkalommal adták át ünnepélyes keretek között a védjegyviselési jogot a termelőknek, illetve a termékeknek. A döntéséről Gyaraky Zoltán a bíráló bizottság elnöke adott tájékoztatást, és mutatta be az idei nyerteseket.

Az új védjegyes termékek:

Lakatos Márton                                 Barackpálinka

                                                           Meggypálinka

Ökovital Kft.                                     Bio lucernacsíra

                                                        Bio rukkolás keverékcsíra

Nádudvari Élelmiszer Kft.                Töltött káposzta gyorsfagyasztott, félkész termék

Príma Maroni Kft.                             Maroni gyorsfagyasztott gesztenyepüré édesítőszerrel

Pannontej Zrt.                        Medve  12 adagos kenhető zsíros ömlesztett kockasajt tejszínes, sonkás, téliszalámis, natúr és csípős paprikás ízesítésekben

Naszálytej Zrt.                        Fitt 20 % zsírtartalmú tejföl

ESL technológiával előállított, homogénezett teljes bio tej

ESL technológiával előállított, homogénezett  laktózmentes, félzsíros tej

ESL technológiával előállított FITTEJ homogénezett félzsíros tej

Kaiser Food Élelmiszeripari Kft.       Kaiser Eredeti Magyar Szalámi szeletelt védőgázas.

Kaiser Eredeti Magyar Paprikás szalámi szeletelt védőgázas.

Wiesbauer-Dunahús Kft.                   Olasz felvágott

Soós Tésztaipari Kft.                         Soós Premio és hagyományos 8 tojásos száraztészta termékcsalád különböző formáb

Soós hagyományos 8 tojásos száraztészta termékcsalád   különböző formában

 Soós Premio 4 tojásos száraztészta termékcsalád különböző formában

Soós hagyományos 4 tojásos száraztészta termékcsalád különböző formában

Védjegyes termékek az élelmiszerpiacon

Aki védjegyes terméket választ, nem csalódik a választásában – ezt a gondolatot szeretné az AMC minél több fogyasztóban tudatosítani. A magyar nemzeti színekből alkotott négyszögletes védjegyet ugyanis csak azok a termékek viselhetik, amelyek szigorú külső, és belső tartalmi vizsgálaton estek át, s mi több, ezeket a vizsgálatokat szúrópróba-szerűen ismétlik is.

A hazai termékek vásárlása a hazai termelőket segíti és hozza kedvezőbb helyzetbe a piacon. A gyártók a közelben előállított, helyi alapanyagok felhasználásával számos termelő munkáját biztosítják, ezért a védjegyes termék megvásárlásával a termelők asztalára is juttatnak ennivalót.

A védjegy ismertségének növekedése mellett a programot koordináló AMC célja minél több terméket bevonni a védjegyesek körébe a 12 éve futó védjegy-program már összesen mintegy 500 terméket sorakoztat fel.

A garantált minőségű élelmiszerek között a húsipari és a hűtőipari termékek képviseltetik magukat a legnagyobb számban, de megtalálhatók a tej-, tartósító-, édes-, sütőipari termékek, a legtöbb magyarországi ásványvíz, számtalan pálinka, szeszesital és néhány zöldség- és gyümölcs termék is. Az AMC tervei szerint a védjegyes termékek köre a közeljövőben a borokra is kiterjed majd.

http://www.amc.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük