A nyertes iskolákA nyertes iskolákJelentős figyelem kísérte a Magyar Nemzeti Bank és az Öngondoskodás Alapítvány pénzügyi oktatást támogató pályázatát. A vártnál nagyobb érdeklődés miatt a kiírók ötmillió forinttal megemelték a keretösszeget, így ősztől 25 iskolában indulhat el a pénzügyi jártasságot célzó tananyag oktatása.

A nyertes iskolákA nyertes iskolákJelentős figyelem kísérte a Magyar Nemzeti Bank és az Öngondoskodás Alapítvány pénzügyi oktatást támogató pályázatát. A vártnál nagyobb érdeklődés miatt a kiírók ötmillió forinttal megemelték a keretösszeget, így ősztől 25 iskolában indulhat el a pénzügyi jártasságot célzó tananyag oktatása.

A Magyar Nemzeti Bank és az Öngondoskodás Alapítvány pályázatának célja, hogy támogassa azokat a középfokú oktatási intézményeket, amelyek vállalják, hogy a 2008/2009. évi tanrendrendjükben helyet biztosítanak a „Pénzügyi Oktatási Program (POP)" kísérleti tananyag oktatásának.

A POP központi elemét egy olyan 30 pénzügyi-gazdasági témakört átfogó, gyakorlati fókuszú tananyag képezi, melyet esettanulmányok, feladatlapok, tanári segédlet és valós tőzsdei szimulációs játék egészítenek ki. Az oktatási program célja, hogy a mindennapokhoz szükséges gazdasági-pénzügyi ismeretek adjon át a diákoknak.

A nyertesek statisztikai megoszlásaA nyertesek statisztikai megoszlásaAz eredetileg 20 iskola részére meghirdetett egy-egy millió forintos pályázati támogatásra a május 9-i határidőig 142 iskola jelentkezett. A jelentős érdeklődésre és a beérkezett pályázatok magas színvonalára tekintettel a pályázati forrás összegét a két támogató intézmény ötmillió forinttal megemelte. Ennek köszönhetően 25 iskola és közel 60 tanár részesül támogatásban. A kísérleti oktatásban több mint 1000 diák vesz részt.

A pályázatok elbírálásakor fontos szempontot jelentett az iskola pedagógiai programja, a tanárok szakmai felkészültsége, korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása és a technikai feltételek megléte. A döntéshozók figyelembe vették azt is, hogy a pályázó mennyire volt eddig aktív gazdasági-pénzügyi témakörben, illetve szempont volt az is, hogy a nyertes iskolák által országos lefedettséget biztosítsanak a programnak. A győztes iskolák ugyanis szűkebb környezetükben a gazdasági-pénzügyi ismeretek közvetítésében oktatóbázisként is működnek majd, elősegítve a program terjedését az adott régióban.

A szeptemberben kezdődő próbatanítástól a POP fejlesztői egyrészt érdemi visszacsatolást várnak a tananyag továbbfejlesztéshez, másrészt abban bíznak, hogy az összegyűlt tapasztalatok alapján lehetőség nyílik a legjobb oktatási gyakorlat kialakítására is.

A jelenlegi oktatási program csak az első lépés, ami nem merül ki a POP alapját képező kísérleti tananyag oktatásában és a részt vevő pedagógusok továbbképzésében. A kezdeményezés középtávú célja az általános pénzügyi ismeretek oktatásának széleskörű elterjesztése, valamint a helyi pedagógiai programokba történő beépítése. Mindezeket jelentős mértékben támogathatja egy formalizált „ECO-iskola" hálózat létrehozása. Ennek kialakítása az Oktatási és Művelődési Minisztérium bevonásával hamarosan kezdetét veszi.