A rugalmas munkahelyi-megoldásokat kínáló Regus vállalat felmérése szerint, a globális üzleti életben általános bónuszgyakorlatot, 2011-ben felváltja a valódi eredményeket díjazó teljesítményarányos bérezés. A felívelő üzleti kilátásokra építve, a kiválóan teljesítő munkatársak nagyobb bevételre számíthatnak az új évben, míg az én központú kollégák nem várhatnak sok jót a gazdasági fellendülés idején.

 

A rugalmas munkahelyi-megoldásokat kínáló Regus vállalat felmérése szerint, a globális üzleti életben általános bónuszgyakorlatot, 2011-ben felváltja a valódi eredményeket díjazó teljesítményarányos bérezés. A felívelő üzleti kilátásokra építve, a kiválóan teljesítő munkatársak nagyobb bevételre számíthatnak az új évben, míg az én központú kollégák nem várhatnak sok jót a gazdasági fellendülés idején.

A 2010. augusztus-szeptember között végzett felmérés során több mint 10 000 üzleti kapcsolattartót kérdeztek meg a vállalatvezetők újévi várakozásairól.[1] A Regus olyan kérdéseket vizsgált, amelyek az alkalmazotti kör bővítésére, az általános költségek csökkentésére, valamint a teljesítményarányos bérezési gyakorlat arányának növelésére irányul. A válaszadók 2011-re elsősorban a foglalkoztatás bővítését, valamint a költségek lefaragását jósolják, amelyet a teljesítmény alapú bérezés népszerűségének növekedése követ a rangsorban.

Mark Dixon, a Regus vállalat vezérigazgatója így kommentálta az eredményeket: „A 2011-re vonatkozó attitűdök jól tükrözik, hogy a vállalatok növekedésre számítanak a globális gazdasági fellendüléssel párhuzamosan. A kutatási eredmények alapján egyértelműen a teljesítményalapú bérezés lesz az irányadó trend a globális üzleti életben. Különösen a kis- és középvállalkozások alkalmazottainak kell jelentős erőfeszítésekkel hozzájárulniuk a bevétel-növekedéshez, és ezt többnyire majd díjazzák is.

A felmérés rámutat arra, hogy az üzleti élet résztvevői egyre inkább a mérhető eredményekhez kötik a fizetéseket. Ez a trend nem korlátozódik az értékesítői munkát végzőkre, hanem kiterjed a gyártásban és ügyfélszolgálati területen dolgozókra, illetve az adminisztratív munkát végzőkre is. Átgondolt (és gyakran a vállalat összteljesítményéhez igazított) lépések kialakításával és bevezetésével gondoskodnak a dolgozók megfelelő ösztönzéséről.  Amennyiben a rendszer igazságos, a dolgozók támogatják az új gyakorlat bevezetését."


[1] A Regus globális kapcsolattartói adatbázisa több mint egymillió főből áll, akik reprezentatív mintát jelentenek a világszerte működő vállalkozások felső vezetői és tulajdonosi köréből. A kutatást a MarketingUK független szervezet végezte.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük