Karácsonyi ajándékozás céljára egyre többen kedvelik a testápoló szerek és kozmetikumok összecsomagolását. A boltokban eladott díszes, vonzó csomagok száma 13 százalékkal emelkedett tavaly november-decemberben, az előző évi ajándékozási periódushoz képest. Értékben 11 százalék pluszt regisztrált a Nielsen. Így az eladások összege megközelítette a 3 milliárd forintot.

 

 Karácsonyi ajándékozás céljára egyre többen kedvelik a testápoló szerek és kozmetikumok összecsomagolását. A boltokban eladott díszes, vonzó csomagok száma 13 százalékkal emelkedett tavaly november-decemberben, az előző évi ajándékozási periódushoz képest. Értékben 11 százalék pluszt regisztrált a Nielsen. Így az eladások összege megközelítette a 3 milliárd forintot.

    A mennyiségi mutatók gyorsabb növekedése többek között az olcsóbb termékek népszerűségét tükrözi. Tavalyelőtt 664 különböző összecsomagolt ajándéknak valót kínáltak az üzletek az ünnep alkalmából, múlt évben már 714-et.

    Legkedveltebb termék a tusfürdő – értéket tekintve – az ajándékcsomagokban, utána a kéz- és testápoló következik, majd a szappan, dezodor és sampon. Jelentősen visszaestek viszont a hajformázók a karácsonyi csomagok összeállításában.

  

    A beszerzés két csatornára összpontosul. A hipermarket és a drogéria elveszi a kategória piacának 93 százalékát. Figyelemre méltóan sok fogyasztó fordul a drogéria felé; az ott vásárolt  csomagok értéke 15, darabszáma pedig 25 százalékkal emelkedett a tavalyi szezonban, az előző évihez képest. A hipermarketek növekedési mutatói csak egyszámjegyűek: 8, illetve 7 százalék.

    Az árakkal kapcsolatban figyelemre méltó tendencia, hogy a legdrágább és a legolcsóbb, 860 forintos és olcsóbb csomagok részaránya csökken, egyik évről a másikra.

    Legnépszerűbb árfekvés az 1 040 és 3 540 forint között ajándék, mivel elviszi az összes eladás több mint kétharmadát értékben.

    Részletezve: A karácsonyi ajándékcsomagok forgalmának közel egyharmadát az 1 330-2 330 forintba kerülő összeállítások bonyolították le tavaly. A tendencia plusz 1 százalékpontot mutat, az előző évhez képest.

    Utána közel egyforma aránnyal a 2 330-3 540 forintos következik, majd az 1 040-1 330 forintosok, 20, illetve 19 százalékos mutatóval.

 

Táblázat. A karácsonyi ajándékcsomagok szezonális kiskereskedelmi forgalmán belül a fogyasztói árak szegmenseiben hány 1000 csomagot adtak el.

Árszegmens

2006-os

Szezon

2007-es

szezon

860 Ft és kisebb

391

287

861-952 Ft

122

239

953-1040 Ft

147

237

1041-1330 Ft

462

526

1331-2330 Ft

490

574

2331-3540 Ft

218

207

3540 Ft felett

  71

  70

Forrás: Nielsen

 

Módszertan:

A fenti információk Magyarország vezető piackutató vállalata, a Nielsen folyamatos kiskereskedelmi kutatásainak eredményeit összegzik. A kereskedelmi láncokból származó elektronikus és a hagyományos kiskereskedelmi egységek felmért adatain alapuló Kiskereskedelmi Kutatások objektív képet adnak a piac alapvető mérőszámairól és trendjeiről. A Kiskereskedelmi Index a napi fogyasztási cikkek piacáról kéthavi, havi vagy akár heti rendszerességgel ad áttekintést.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük