Mégis csak mileszünk az urak! Egy kis buszon már hárman vagyunk! Igy az utasok már teljesen feleslegesek!Mégis csak mi leszünk az urak! Egy kis buszon már hárman vagyunk! Igy az utasok már teljesen feleslegesek!2009 junius 2-tól indult a BKV Zrt. újabb bliccelés elleni akciója. Néhány kisebb utasforgalmú vonalon bevezették az első ajtós felszállást, melynek lényege az, hogy az érvényes jegyet vagy bérletet még az utazás megkezdése előtt fel kell mutatni a Társaság ellenőrének – az első ajtónál.

Mégis csak mileszünk az urak! Egy kis buszon már hárman vagyunk! Igy az utasok már teljesen feleslegesek!Mégis csak mi leszünk az urak! Egy kis buszon már hárman vagyunk! Igy az utasok már teljesen feleslegesek!2009 junius 2-tól indult a BKV Zrt. újabb bliccelés elleni akciója. Néhány kisebb utasforgalmú vonalon bevezették az első ajtós felszállást, melynek lényege az, hogy az érvényes jegyet vagy bérletet még az utazás megkezdése előtt fel kell mutatni a Társaság ellenőrének – az első ajtónál.

A kísérleti program célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, és a bliccelők által okozott károk csökkentése – a tapasztalatokat a kísérleti időszak után összegzi a Társaság.

Tegnaptól vezette be kísérleti jelleggel a BKV Zrt. a 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatok teljes vonalán az első ajtós felszállást. Az érintett járatokra csak az első ajtónál lehet felszállni, ezzel egy időben az érvényes jegyet, bérletet fel kell mutatni. A járműveken jól látható utastájékoztató matricák jelzik a felszállás lehetséges helyét az első ajtónál, a két másik ajtónál pedig csak leszállni lehet.

A rendszer működőképességének érdekében a buszokon az első ajtónál ellenőrök, a két hátsó ajtónál pedig biztonsági őrök teljesítenek szolgálatot. – Összesen három plusz munkahely – A felszálláskor érvényes jeggyel nem rendelkező utasok a jegyeket az említett járatok járművezetőinél válthatják meg 400 forintért. Az új rendszer bevezetésétől az említett vonalakon a bliccelés megszűnését várja a Társaság.

A kezdeti tapasztalatok -természetesen a BKV, mint objektív hatósági jellegel rendelkező szervezet szerint – jók, azonban az ellenőrzési rendszer sikerességéről csak a kísérleti időszak lezárulta után lehet megalapozott tájékoztatást adni. Az azonban már most elmondható, hogy az utasok – a BKV szerint jól fogadták az elsőajtós felszállási rendszert, az újabb birkásítást. A fizető utasok többsége a busz érkezésekor már elővette jegyét, bérletét; tudott a bevezetésről és készült is rá – így tőlük a BKV pozitív visszajelzést kapott. A negativ visszajelzésekről, az anyazásokról természetesen a BKV járművein utazó biztonsági őrök nem számolnak be. Nem érdekük.

Az első napon az érintett járatokon alkalmanként néhány perccel nőtt a menetidő azok miatt, akiknek nem volt jegyük vagy bérletük, de ez az idő – miután az utazók hozzászoktak az új rendszerhez – csökkenhet. Meg az utazók száma is.

A BKV Zrt. mindent megtett és megtesz a zökkenőmentes átállás érdekében, azonban s- s ezt nem tudják eltagadni,- a 2009 márvius 3-i nap   tapasztalatai alapján előfordulhat, hogy az első időszakban az ellenőrzési mód szokatlansága miatt kisebb fennakadások lesznek – ahogyan korábban a metróvonalakon bevezetetett bemeneti ellenőrzés esetében is. Később azonban a már a bevett gyakorlatként elfogadott ellenőrzés várhatóan nem okoz majd problémát, legalábbis nem vesznek róla tudomást!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük