www.google.comwww.google.com Susan Wojcicki, a cég termékmenedzsmentért felelős alelnöke 2009 nárcius 11-én jelentette be egy új célzási technológia tesztelésének megkezdését, amely a Google megjelenítő partnereinek weboldalaiból álló tartalmi hálózaton és a YouTube-on érhető el. Az új célzási lehetőség a tesztelés után várhatóan a magyarországi AdWords-hirdetők eszköztárába is bekerülhet majd.

www.google.comwww.google.com Susan Wojcicki, a cég termékmenedzsmentért felelős alelnöke 2009 nárcius 11-én jelentette be egy új célzási technológia tesztelésének megkezdését, amely a Google megjelenítő partnereinek weboldalaiból álló tartalmi hálózaton és a YouTube-on érhető el. Az új célzási lehetőség a tesztelés után várhatóan a magyarországi AdWords-hirdetők eszköztárába is bekerülhet majd.

 

  Az eddigi technológia alapján a tartalmi hálózaton legfőképp olyan Google-hirdetések jelenhetnek meg, amelyeket a weboldalak szövege, témája alapján társított a rendszerünk a megfelelő oldalhoz – például egy horvátországi utazással kapcsolatos weboldalon olyan hirdetések jelenhetnek meg, amelyek mondjuk horvátországi szállásokat népszerűsítenek.

Fejlesztőink folyamatosan azon dolgoznak, hogy az internetezők számára egyre hasznosabbak legyenek az általunk kiszolgált hirdetések. Ez nemcsak az internetezők érdeke, hanem a hirdetőké és a megjelenítő partnereké is, hiszen a relevánsabb, ezáltal nagyobb mértékben megtérülő és hatékonyabb hirdetések nagyobb bevételt hoznak nekik is.

A bétatesztelés alatt álló célzási technológia alapján a Google AdWords hirdetési program felhasználói azokat az internetezőket is megcélozhatják a YouTube-on és a tartalmi hálózat egyéb oldalain, akik előzőleg meglátogatták a hirdető honlapját.

Például, ha valaki egy utazási iroda weboldalán járt, az adott utazási iroda később is elérheti őt más honlapokon, mondjuk last minute ajánlatokkal. Emellett az internetezők általános érdeklődési körük alapján is elérhetőek lesznek. Az érdeklődési körre pedig a korábban meglátogatott tartalmi hálózati oldalak és a megtekintett YouTube-videók alapján következtet a rendszerünk, de az internetezők ezt maguk is beállíthatják, sőt azt is megadhatják, hogy milyen témájú hirdetésekre nem kíváncsiak.

Ez a célzási megoldás természetesen szigorú követelményeket támaszt az internetezők önrendelkezése és adatainak védelme szempontjából.

A Google ezt a következő eszközökkel garantálja:
  – Átláthatóság: a tartalmi hálózaton az általunk kiszolgált hirdetések túlnyomó többsége mellett már most is jelezzük, hogy Google-hirdetésről van szó. A címkére kattintva megtekinthető, hogy mi alapján célozzuk a hirdetéseket.
  – Választási lehetőség: Az Ad Preferences Manager eszközzel megnézhető, módosítható és törölhető az adott böngészőhöz társított érdeklődési kör.
  – Ellenőrzés: A célzáshoz használt sütik küldését bárki bármikor letilthatja ezen az oldalon. Annak érdekében, hogy ez a beállítás a sütik törlése után is megmaradjon, egy plugint is telepíthetünk a böngészőre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük