Európai felmérések tanúsága szerint az egyes tagállamok lakossága körében jóval népszerűbb az otthoni főzés, mint akár csak egy évvel korábban. Trend az is, hogy a konyhában már nemcsak a hagyományos ételeket, hanem más nemzetek fogásait is szívesen készítik az emberek. Emellett megugrott a fagyasztott és más félkész, vagy előkészített termékek forgalma.

 

Európai felmérések tanúsága szerint az egyes tagállamok lakossága körében jóval népszerűbb az otthoni főzés, mint akár csak egy évvel korábban. Trend az is, hogy a konyhában már nemcsak a hagyományos ételeket, hanem más nemzetek fogásait is szívesen készítik az emberek. Emellett megugrott a fagyasztott és más félkész, vagy előkészített termékek forgalma.

Az egyébként is reneszánszát élő konyhaművészet népszerűségének jót tett a gazdasági válság, mert még a legigényesebben összeállított otthoni ebéd is sokkal olcsóbb, mintha étterembe vinnénk a családot. Férfiak és nők szemében is vonzó, ha párjuk tud és hajlamos főzni, a különböző egzotikus konyhák és ételek pedig mind inkább részeivé válnak az otthon töltött mindennapoknak. Az elsősorban fagyasztott friss fűszereiről Európa szerte ismert Dorot cég néhány hete felmérést készített az EU étkezési szokásainak változásáról.

Ebből kiderült, hogy az elmúlt néhány hónapban például a brit polgárok közül 66 százalékkal többen nyúlnak a fazékhoz, mint az azt megelőző időszakban. 85 százalékkal többen esznek heti öt, vagy annál több alkalommal otthon, mint egy évvel korábban.

Az emberek továbbra sem szeretnek azonban hosszú órákat tölteni az előkészítéssel, ezért a fagyasztott, konyhakész, előfőzött és más hasonló termékek forgalma is ugrásszerűen nőtt. Ezzel csak látszólag van ellentmondásban, hogy a házi koszt új és régi hívei egyre igényesebbek arra, amit esznek. Bár hajlamosak a fent említett, a főzést meggyorsító alapanyagfajták használatára, nagyon is megnézik, hogy az adott termék hol, milyen körülmények között készül, milyen összetevőket tartalmaz, van-e benne tartósító szer, vagy más, népszerűtlen adalékanyag.

Általában is kiderült, hogy egy ország GDP-je, gazdagsága szinte egyenes arányban áll a fagyasztott, előkészített termékek fogyasztásával. A jobb módú Nyugat-Európa kevesebb időt szán az előkészületekre, míg a kevésbé módos keleti blokkban az emberek még mindig hosszú órákat töltenek a nyers – és persze olcsóbb – alapanyagok előkészítésével.

A Dorot helyzete szerencsés – kommentálta a felmérést Dror Yefet, a márka hazai forgalmazójának, a Fanan Kft.-nek a vezetője -, hiszen a kínálat mindkét jellemző trenddel találkozik. Egyfelől a minőségi zöldfűszerek elengedhetetlenek az igényes kulináriához. Például a friss és a szárított bazsalikomot nem lehet egy napon említeni. Másfelől azért a dolgozó emberek viszonylag kis része tart fűszerkertet otthon. A termékek népszerűségét reményeink szerint a válság nálunk is csak fokozza.

A Dorot név egy Izraeli település neve, mely az ország legnagyobb fokhagymatermesztője. Ezt a nevet vette fel a termékcsalád, mely hazájában hamar piacvezető lett, és az Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy Britanniában, Német- és Spanyolországban is igen népszerű.

 www.dorot.co.il

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük