EuroAstra

Hangyányi előrelépés a MÁV-nak, lóugrás Magyarországnak (a korábbi állapotokhoz képest…)

images 32.thumbnailA személyszállító vasúttársaság a rendelkezésére álló műszaki lehetőségek figyelembevételével folyamatosan fejleszti a vonatok rendszereit az utazók azonnali és egyre teljesebb informálása érdekében. Ennek a szolgáltatásfejlesztésnek a legújabb jelentős állomásaként – a már eddig is meglévő motorvonati utastájékoztatáson túl – további, napi 280 budapesti, elővárosi vonaton valósul meg az utazók GPS alapú informálása a vonat aktuális helyzetéről és a következő megállásról. Így a bővítést követően május végére a főváros környéki vonatok már több mint nyolcvan százalékán vált elérhetővé az utasok számára is menet közben a pontos helymeghatározásból adódó tájékozódás, ami elsősorban a leszállásokhoz nyújt segítséget.

 

images 32.thumbnailA személyszállító vasúttársaság a rendelkezésére álló műszaki lehetőségek figyelembevételével folyamatosan fejleszti a vonatok rendszereit az utazók azonnali és egyre teljesebb informálása érdekében. Ennek a szolgáltatásfejlesztésnek a legújabb jelentős állomásaként – a már eddig is meglévő motorvonati utastájékoztatáson túl – további, napi 280 budapesti, elővárosi vonaton valósul meg az utazók GPS alapú informálása a vonat aktuális helyzetéről és a következő megállásról. Így a bővítést követően május végére a főváros környéki vonatok már több mint nyolcvan százalékán vált elérhetővé az utasok számára is menet közben a pontos helymeghatározásból adódó tájékozódás, ami elsősorban a leszállásokhoz nyújt segítséget.

 

 A fejlesztésnek köszönhetően a gépi hangosbeszélőn keresztül hallható információkat három budapesti elővárosi vonalon Budapest-Vác-Szob, Budapest-Ferihegy-Monor- Albertirsa-Cegléd-Szolnok és Budapest-Sülysáp-Nagykáta-Újszász-Szolnok között hallhatják az utasok.

 

 A tájékoztatás magyar, angol és német nyelven is hallható, így a hazánkba látogató külföldiek – helyismeret nélkül is – könnyedén el tudnak igazodni az utazásuk során.

 

 A fejlesztés szerelési munkálatait a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. végezte. A személyszállító vasúttársaság tervei szerint a következő lépés ezeknek a vasúti kocsiknak a vizuális kijelzővel történő felszerelése lesz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük