A Harkányi Turisztikai Egyesület turisztikai fejlesztésre 2011 decemberében 100 millió forintot nyert el. A projekt megvalósítása 2012. február 28-án indult el, és a napokban 2014. február 27-én fejeződik be. Az egyesület a vissza nem térítendő támogatáshoz 18 millió forint saját erőt tett hozzá.

 

A Harkányi Turisztikai Egyesület turisztikai fejlesztésre 2011 decemberében 100 millió forintot nyert el. A projekt megvalósítása 2012. február 28-án indult el, és a napokban 2014. február 27-én fejeződik be. Az egyesület a vissza nem térítendő támogatáshoz 18 millió forint saját erőt tett hozzá.

 

A fejlesztés 4 pillére:

  • Harkány, mint nemzetközi jelentőségű gyógyüdülőhely imázsának erősítése, újra kialakítása
  • Gyógyvendégek és nyaralók, gyerekes családok számára tartalmas, színes programkínálat létrehozása
  • A harkányi gyógyvíz egyedi, megkülönböztető értékeire (nőgyógyászati problémák, meddőség kezelése – hazai viszonylatban megkülönböztető, psoriasis nemzetközi viszonylatban egyedülálló) építve, a gyógyturizmus fejlesztése, marketingjének erősítése
  • Fenntarthatóság az 1-4 pillérek szolgálatában.

 

Az elnyert támogatással egyrészt olyan fejlesztések megvalósítására került sor, melyek Harkány fürdővárosi arculatát erősítik, másrészt az üdülővendégek szabadidejének eltöltését, szórakozását szolgálják. 2012-ben indult útjára a Harkányi Boszorkányságok fesztivál, mely mára kicsit átalakulva, Harkányi Egészségfesztiválként él tovább. Az egyesület aktív tagjai adtak helyszínt a Harkányi zenés, táncos esték programsorozatnak, mely 14 héten át jelentett előre meghirdetett programot harkányi lakosoknak és szállóvendégeknek egyaránt. Jelentős összegű, mintegy 40 millió forint a marketing akciók költségvetése, melyből hiánypótló magyar és idegen nyelvű kiadványok, erőteljes on-line marketing, megújított weblap, valamint hazai és határmenti célzott népszerűsítő kampányok valósultak meg.

 

A hazai és nemzetközi népszerűsítő munkához alapot jelentő alábbi kiadványok készültek el:

  • Harkány – a gyógyító ölelés – 15.000 példányban, magyar, angol, német, orosz nyelven
  • Harkányi vendég 2. szám – magazinfüzet ajánlatokkal – 15.000 példányban, magyar, német, orosz, cseh nyelven
  • Harkányi kirándulások – Harkányi Gyógyfürdő – VáraBoraVíz leporellók, mindösszesen 120.000 példányban, magyar, német, orosz, cseh, horvát nyelven
  • Harkányi hotel és étteremkatalógus, valamint Praktikus kiadvány- 15- 15.000 példányban, magyar, angol, német, orosz nyelven
  • Harkány térkép – és térsége térkép- turisztikai szolgáltatókkal – 50.000 példányban, magyar-német, orosz-cseh nyelven
  • Továbbá számos plakát és szórólap témára és célpiacra szabva

 

 

 

A marketing kampány, mind itthon, mind a szomszédos horvát és szerb területeken on-line és hagyományos felületeken is megvalósult. Kattintás alapú hirdetésekben az interneten, de óriásplakát hirdetőtáblákon, menetrendszerinti buszjáratokon is hirdetve a fürdővárost, és annak konkrét turisztikai ajánlatait. Népszerűek voltak a közvetlen külföldi partnermegkeresések és megjelenések, így például Belgrádban és Zágrábban. A hazai kampány súlyponti városai: Pécs – Székesfehérvár – Budapest – Kecskemét voltak.

A projekt megvalósítása alatt, részben ahhoz kapcsolódóan, de azon messze túlmutatóan elindult elsősorban gyógyturisztikai piacépítés, a Harkányi Turisztikai Egyesület – Harkány Város Önkormányzata – a Pécsi Tudományegyetem Orvostudományi Kara és a Baranya Megyei Önkormányzat, valamint a Robinson Tours Utazási Iroda, a ROSATOM és a ZATO szövetségek együttműködésével. A két éves folyamat eredményeként partnerségi szerződést írtak alá a Baranya Megyei Önkormányzat és az Orosz föderáció zárt atomvárosai, a ZATO. Több study tour is megvalósult, mára megjelentek az első orosz fizető gyógyvendégek Harkányban.

 

A támogatásból újra működőképessé vált a Harka kút, és elkészült a város központi helyén a szökőkút, valamint a harkányi víz útja tanösvény. Mind a helyi lakosok, mind a fürdővárosban nyaralók örömmel vették használatba a Zsigmondy Vilmos sétányon és a Kossuth u. 2. sz. alatt elkészült játszótereket, valamint a Zsigmondy Vilmos sétányon a felnőtt fitnesz parkot. Az egyesületi önfenntartást, egyúttal a partnerek által kínálható újabb szabadidős programajánlatot jelentenek a megvásárolt kerékpárok, rollerek, ezek elektromos változatai, valamint bringó hintók.

 

Rendezvények háttér infrastruktúrájának beszerzése is megvalósult, így rendezvényi faházak, melegítő gázlámpák, külső térben használható hangtechnikai eszközök is beszerzésre kerültek. Ezeket az egyesület részben maga üzemelteti, részben egyesületi tagjai számára teszi hozzáférhetővé azokat.

 

A projekt legelső beruházása a strand gyermekmedencéjében beüzemelésre került strandjátékok voltak. Már az első évben garantált programokkal a hét minden napjára kínáltunk érdekes elfoglaltságot, környékbeli kirándulást, önkéntes diákok és tanárok bevonásával segítettük a nyári szezonban a strand animációt.

 

Kifejlesztésre és bevezetésre került a Harkányi Turisztikai Kártya, mellyel a legalább egy éjszakát itt időző vendég számos kedvezményben részesülhet Harkányban és környékén.

 

A projekt keretében több olyan előremutató tevékenység indult el, melyek segítik a tartalmas szakmai munkát, és melyekből újabb jövőbeli fejlesztések indulhatnak el.

Elkészült a harkányi vendégelégedettségi felmérés és helyi termék-fejlesztési tanulmány, megmutatva a szakmának a beavatkozási pontokat.

 

A korántsem teljes körű felsorolásból is kitűnik, hogy a projekt keretében megvalósult beruházások széleskörű és kitűnő szakmai bázist jelentenek, de nem jelentik a feladatok lezárását, hiszen a projekt zárása után az eredmények fenntartása, működtetése, továbbfejlesztése az egyesület és tagjai közös feladata marad.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük