Két egymáshoz nem illő, magányos ember játszmája, ezúttal nem a házasság kelepcéjében, hanem egy kezdeti üzleti kapcsolatban. Legalábbis így indul Richard Alfieri könnyeztető-kacagtató vígjátéka.

 

Két egymáshoz nem illő, magányos ember játszmája, ezúttal nem a házasság kelepcéjében, hanem egy kezdeti üzleti kapcsolatban. Legalábbis így indul Richard Alfieri könnyeztető-kacagtató vígjátéka.

 

Lily, az idősek luxus lakóparkjában élő, hetven körüli özvegyasszony a Hat hét, hat tánc nevű tánciskola ajánlására fogadja a középkorú tánctanárt, Michaelt. Lily egy baptista lelkész felesége volt, Michael pénztelen utcai csavargó, aki valaha színházi karban táncolt, ráadásul homoszexuális. A férfi visszataszítóan közönséges zsargonban beszél, a nő finomkodó társasági lény. A kétféle beszédmód zseniális fordítója Parti Nagy Lajos, akinek remek humora itt is kidomborodik. A zsargon egyre kevésbé sokkolja a nézőt, hamar megszokja, hiszen valóban így beszél az utca embere, akár elismerjük, akár nem.

 

A pároson látszik, hogy az élet keményen próbára tette őket, és hazugságokkal takargatják a kudarcaikat. Lily többször ki akarja dobni a lakásából Michaelt, de az visszakönyörgi magát, hiszen óriási szüksége van a pénzre. Lilynek pedig társaságra. Nehezen indulnak a táncórák, mert a két ember állandóan veszekszik, sértegeti egymást a lassan kiderülő hazugságokkal. Az első órán a swing, a másodikon a tangó, majd a keringő, a foxtrott, a csa-csa-csa van műsoron a hozzájuk kapcsolódó történettel, közben meg mindig megszólal a telefon. A jelmeztervező, Jánoskúti Márta minden tánchoz a megfelelő öltözéket adja a szereplőkre. Király Attila és Sebastian Cortez koreográfiájának tökéletes megformálója a két óriási színész: Vári Éva és Kulka János. Náluk kevésbé tehetséges előadónak biztos nem sikerült volna ezt eljátszani. Rendkívül finom gesztusokkal és ragyogó mozgással kísérik az amúgy is szellemes szövegüket.

 

Amint egyre közelebb kerülnek egymáshoz, immár a hazugságok nélküli, tisztább környezetben, kifejlődik közöttük a barátság. Szánják és piszkálják egymást, de annál nagyobb szükségük van egymásra. Végül kiderül, hogy Lily rákos beteg, kezelésekre jár, s utána rosszul érzi magát. Lily pénzét Michael nem fogadja el, helyette felajánlja, hogy elkíséri a kemoterápiákra. Ettől kezdve az útjuk összefonódhat…

 

Van benne finom lelki dráma, vaskos tréfa, pici amerikai giccs, de a történet akár valódi is lehet. A darab nagy siker Ilan Eldad (Szabadkán született Lengyel Ivánként, de Izraelben él) rendezésében.

 

Nem csoda, hogy Kaposváron és más városokban már megérte a 250. előadást! A vastaps most sem maradt el a Tháliában.

 

DOBI ILDIKÓ

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük