Az augusztus 31-én zárult üzleti évben a magyarországi Intersport-kereskedők jelentős növekedést könyvelhettek el. Az Intersport-hálózathoz tartozó üzletek 2007/08-ban mintegy 3,5 milliárd forintos forgalmat értek el, ami az előző évhez képest 192,4 százalékos bővülésnek felel meg. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy az Intersport-üzletek jelentős része a megelőző évben nyílt meg, így a bázisidőszak átlagosan csak hat hónap volt.

 

Az augusztus 31-én zárult üzleti évben a magyarországi Intersport-kereskedők jelentős növekedést könyvelhettek el. Az Intersport-hálózathoz tartozó üzletek 2007/08-ban mintegy 3,5 milliárd forintos forgalmat értek el, ami az előző évhez képest 192,4 százalékos bővülésnek felel meg. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy az Intersport-üzletek jelentős része a megelőző évben nyílt meg, így a bázisidőszak átlagosan csak hat hónap volt.

2006 őszén nyílt meg az első három Intersport-szaküzlet Magyarországon: Nagykanizsán, Veszprémben és Pécsett. Jelenleg a céghez kapcsolódóan már 11 sportáruház működik, a három említett város mellett Budapesten, Budaörsön, Debrecenben, Miskolcon, Szombathelyen, Szegeden és Zalaegerszegen. A magyarországi kiskereskedelmi eladótér összesen 12.800 négyzetméter. „Az Intersportnak ez alatt a rövid idő alatt sikerült a sport minden területén szakértő partnerként bemutatkoznia" – hangsúlyozta Gabriele Fenninger, a magyar piaci terjeszkedésért felelős Intersport Ausztria elnöke.

Az osztrák vállalat irányítja az Intersport piaci expanzióját Magyarországon valamint Csehországban és Szlovákiában. Ezen a négy országból álló csoporton belül az elmúlt üzleti évben 12,9 százalékkal 595 millió euróra (mintegy 158 milliárd forintra) nőtt a forgalom. A növekedés nagy része a közép-kelet-európai piacokon végrehajtott bővítésnek köszönhető.

A Duna Plazában nyílt meg a tizenegyedik magyar Intersport-üzlet

Magyarországon az Intersport nemrégiben nyitotta meg tizenegyedik üzletét, méghozzá a budapesti Duna Plazában. Ezzel a cég termékei már közvetlenül a fővárosban is elérhetőek. „Kiváló márkatermékeket kínálunk, nagy választékban, a legjobb árakon. Vásárlóink számára tanácsadással is szolgálunk. Mindez ma már a magyar vevők számára is nyilvánvaló" – húzta alá Gabriele Fenninger.

A Duna Plaza első emeletén található üzlet mintegy ezer négyzetméteres eladóterében a világmárkák és a hálózat exkluzív márkáinak teljes választéka, mintegy 150 ezer árucikk vár a vásárlókra. Húsz szakképzett eladó segít a megfelelő termékek kiválasztásában, és a sport területéhez kapcsolódó tanácsadással is a vevők rendelkezésére áll.

A terjeszkedés folytatódik – az Intersport újabb üzlethelyiségeket és vállalkozókat keres

Az Intersport a jövőben is következetesen folytatja terjeszkedését Magyarországon. 2009-ben további öt Intersport-szakáruház megnyitását tervezik, s néhány éven belül már harmincra kívánják növelni szaküzleteik számát. Az Intersport folyamatosan kutat megfelelő üzlethelyiségek és az együttműködés iránt érdeklődő partnerek után. Olyan, a sport iránt elkötelezett vállalkozók jelentkezését várja, akik az Intersport szakmai támogatásával és jól bevált franchise-koncepciójának alkalmazásával szeretnék saját sportáruüzletüket megnyitni. 

„Rövid időn belül sikerült az Intersport-koncepciót megvalósítanunk Magyarországon. Kiváló munkatársaink vannak, akik az osztrák Intersport-csapat támogatásával a helyi viszonyoknak megfelelően építik ki hálózatunkat. Túl vagyunk a kezdeti nehézségeken, s nagy örömmel tölt el, hogy újabb és újabb magyar üzletek megnyitásán vehetek részt. Nagyon jó érzés, hogy a magyar fogyasztók számára felajánlhatjuk a sporttermék-kereskedelem területén az elmúlt évtizedek során megszerzett tapasztalatainkat" – fogalmazott Gabriele Fenninger.

Az ausztriai Intersport-központ a magyar menedzsmenttel közösen felel a piaci fejlesztésért és mindenben támogatja kereskedőpartnereiket. Az Intersport-üzletek mindannyian élvezik a franchise-rendszer alapján járó előnyöket: ilyen a jól bevált értékesítési rendszer mellett a közös beszerzés, a professzionális telephely-elemzés, az üzletek tervezése és berendezése terén nyújtott tanácsadás, a nemzetközi és hazai marketingtevékenység valamint az árugazdálkodást és pénztárforgalmat támogató informatikai megoldások telepítése.

Az Intersport partnerei önálló vállalkozók, akik kiválóan ismerik a helyi piacot, s abba integrálva működnek. A franchise-rendszer jelentős önállóságra ad lehetőséget, hiszen az Intersport-hálózathoz tartozó kereskedők egyéni kezdeményezései alkotják a csoport sikerének egyik alapját. Minden Intersport-szaküzletet a helyi viszonyoknak megfelelően alakítanak ki, a termékválaszték összetétele és nagysága alkalmazkodik a vásárlói igényekhez.

Így például a magyarországi termékösszetétel jelentősen eltér az ausztriaitól: amíg az alpesi országban a téli sportok forgalmi részesedése meghatározó, addig Magyarországon a fitness játszik igen komoly szerepet, s ezt a divatos sportruházat követi. A termékcsoportok közt meghatározó még az alpesi sízés, a kerékpározás, a túrázás és a futás.

A termékcsoportok fontossági sorrendje Magyarországon

         Fitness

         Divatos sportruházat

         Alpesi sí

         Csapatsportok

         Kerékpár

         Túrázás

         Futás

         Nyár és vízpart

         Ütős sportok

         Snowboard

A növekedés a jelenlegi üzleti évben is folytatódik

A folyó üzleti évből eddig eltelt hónapok alatt a pénzügyi válság nem gyakorolt negatív hatást az üzletmenetre. A magyarországi Intersport-kereskedők a tavalyi adatokkal összevetve növelték forgalmukat. A borús gazdasági kilátások ellenére sem csökkent a kereslet: úgy tűnik, hogy a magyar fogyasztók továbbra is nagyra becsülik a minőségi választékot, a szakértelmet és a kiváló ár-érték arányt – hangzott el a sajtóbeszélgetésen.

Mind a négy országban nőtt az Intersport piaci részesedése  

Ausztriában az Intersport az elmúlt időszakban 10,3 százalékos növekedést regisztrált, az alpesi országban az üzletek árbevétele 527,1 millió eurót tett ki. Csehországban 18,1 százalékkal 42,8 millió euróra emelkedett a forgalom. Szlovákiában annak ellenére sikerült egy százalékos növekedést elérni, hogy Pozsonyban megszűntek az Intersport-üzletek. A magyar piacot is figyelembe véve az Intersport a régióban jóval dinamikusabban növekedett, mint versenytársai, s mind a négy országban bővítette piaci részesedését.

A forgalom alakulása az Intersport Ausztriához tartozó piacokon

 

2007/2008

(millió euró)

Változás

(%)

2006/2007

(millió euró)

Csoport*

595,0

+12,9%

527,0

          Ausztria

527,1

+10,3%

474,8

          Csehország

42,8

+18,1%

36,2

          Magyarország

13,6

+192,4%

4,7

          Szlovákia

11,5

+1,0%

11,3

*Intersport márkanéven realizált forgalom                                                                                                              Forrás: Controlling, ISA

A sikernek több összetevője van. Legnagyobb része az Intersport-hálózathoz tartozó kereskedők és dolgozók elkötelezett munkájának tudható be, akik feladataikat az osztrák Intersport hathatós támogatásával végzik. Ugyancsak nagy része van a sikerben az „Intersport" márkanévnek és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásoknak, a professzionális tanácsadásnak, az árgaranciának és az exkluzív márkáknak (McKinley, Pro Touch, TechnoPro). Jelentősen hozzájárult az Intersport kiváló image-éhez, hogy a márkanév jelen van minden jelentős sporteseményen, így a futball Európa-bajnokságon vagy a pekingi olimpián. A márka ismertsége komoly támogatást nyújt a kereskedőknek.

Az Intersport a világ legdinamikusabb, legjobban ismert és legnyereségesebb sportickk-kereskedelmi hálózata. Az Intersport a sportrajongók számára szerte a világon az első számú választás, hiszen izgalmas üzletekben, jól megközelíthető helyeken nagyszerű márkatermékeket, szakszerű tanácsadást és kiváló ár-érték arányt nyújt vásárlóinak.

Az Intersport legfontosabb értékei a szakmai hozzáértés, a sportági sokszínűség, a magas sportszakmai színvonal, és a legjobb ár-érték arány. A vállalat célja, hogy vásárlóinak szakmai tanácsadást, tapasztalatcserét, értékeket és hozzáértést nyújtson mind termékei, mind pedig szolgáltatásai területén. Az Intersport márkát büszkén képviseli a cég minden terméke bárhol a világon. Partnereink a világ legremekebb márkái, amelyekkel közösen mutatjuk be kampányainkban a legújabb termékeket és az azokat használó kiváló sportolókat.

Az Intersport a világ 35 országában több mint 5.050 üzlettel van jelen, Kanadától Törökországig, Finnországtól az Egyesült Arab Emírségekig. Ezzel a hálózat a világ legnagyobb és legsikeresebb sportcikk-kereskedelmi szervezete. A csoport 2007-ben 8,54 milliárd (2006: 8,37 milliárd) eurós forgalmat realizált.

Az Intersport nemzetközi szervezet, ám tevékenységének talpköve a helyi kereskedő. Rajta keresztül érjük el vásárlóinkat, ismerjük meg igényeiket, amelyek minden országban eltérnek egymástól. Nemzetközi szinten összehangolt tevékenységünk lehetőséget nyújt a legújabb és legfejlettebb sporthoz kapcsolódó termékek kínálatunkba történő felvételére. A sportcikkek mellé vásárlóink szakszerű szolgáltatást és tanácsadást is kapnak. Mindemellett rendkívül nagy szerep jut a helyi vállalkozók önállóságának, amelynek révén a lehető legjobban tudunk alkalmazkodni az egyes országokban megjelenő piaci igényekhez. Az Intersport minden országban helyi sporttermék-kereskedőnek tartja magát, s mindenütt igyekszünk országos üzlethálózatot kiépíteni.

A nemzeti szervezetek közül is kiemelkedik az Intersport Ausztria, amely az egyik legjövedelmezőbb és legdinamikusabban fejlődő országos Intersport-üzlethálózat. Az osztrák vállalat ezért kapta azt a feladatot, hogy aktívan vegyen részt a magyar, cseh és szlovák hálózat létrehozásában és fejlesztésében. Az elkövetkező esztendőben az Intersport közép-kelet-európai hálózatát (Ausztria, Csehország, Magyarország, Szlovákia) a jelenlegi 312 üzletről mintegy 400 üzletre kívánják növelni. Ugyanakkor a tervek szerint a jelenlegi 250 üzletről 500-ra nő majd az üzletek száma az egész kelet-európai régióban. További expanzió várható a Közel-Keleten, Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben.

Az Intersport Ausztria hálózatához jelenleg 140 kereskedő tartozik, akik Ausztriában, Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában 312 üzletet működtetnek. A csoport mintegy 5.600 főnek nyújt munkalehetőséget, és folyamatos terjeszkedése révén a régió egyik fontos gazdasági szereplője. Az Intersport-kereskedők összesített forgalma a 2007/08-as üzleti évben 595 millió eurót (2006/07: 527 millió eurót) tett ki.

Az Intersport-hálózat fejlődése Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon 2004-2007

 

Ausztria

Csehország

Szlovákia

Magyarország

Összesen

dec. 31.

üzletszám

alapterület

üzletszám

alapterület

üzletszám

alapterület

üzletszám

alapterület

üzletszám

alapterület

                     

2004

225

158.700 m²

11

12.500 m²

4

3.600 m²

   

240

174.800 m²

                     

2005

235

164.500 m²

15

15.300 m²

5

4.600 m²

   

255

184.400 m²

                     

2006

244

179.600 m²

22

22.000 m²

7

6.200 m²

3

3.200 m²

276

211.000 m²

                     

2007

256

200.700 m²

27

28.700 m²

6

5.300 m²

9

10.900 m²

298

245.600 m²

                     

2008

260

203.300 m²

33

36.400 m²

8

7.400 m²

11

12.800 m²

312

259.900 m²

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük