Havilapok, időszaki lapokHavilapok, időszaki lapok  

A Szonda Ipsos és a GfK közös felmérése szerint az elmúlt félévben több mint egymilliárd alkalommal vettünk kézbe valamilyen újságot. A legolvasottabb lapokat több mint egymillió olvasó forgatja. A sajtópiac egyik legnagyobb tematikus lapcsoportja változatlanul a női lapoké.

 Havilapok, időszaki lapokHavilapok, időszaki lapok  

A Szonda Ipsos és a GfK közös felmérése szerint az elmúlt félévben több mint egymilliárd alkalommal vettünk kézbe valamilyen újságot. A legolvasottabb lapokat több mint egymillió olvasó forgatja. A sajtópiac egyik legnagyobb tematikus lapcsoportja változatlanul a női lapoké.

A Nemzeti Médiaanalízis legfrissebb sajtóolvasottsági eredményei szerint csaknem mindenki elérhető valamilyen nyomtatott sajtótermékkel. Sokan természetesen többel is. Az elmúlt hat hónap viszonylatában több mint egymilliárd alkalommal vett valaki kézbe valamilyen újságot – a mérésben szereplő közel 170 lap közül. A fél évvel ezelőtti állapothoz képest a sajtóolvasó közönség nagysága és olvasási intenzitása gyakorlatilag nem változott.

Heti-kétheti lapokHeti-kétheti lapokA legolvasottabb lapok egy-egy számát több mint egymillió olvasó forgatja. A fizetős (vagyis nem ingyenes) lapok közül három hetilap és egy napilap megjelenésenkénti olvasottsága haladja meg az egymillió, további mintegy 20 kiadványé a háromszázezer főt. Egyes ingyenes terjesztésű – közéleti témákkal foglalkozó, programajánló, egészség-megőrzési tematikájú vagy hirdetési – lapokat egyenként szintén több százezres, akár milliós számban böngésznek honfitársaink.

NapilapokNapilapokA sajtópiac egyik legnagyobb tematikus lapcsoportja változatlanul a női lapoké. Az egyenként több százezres olvasótábort felmutató önállóan terjesztett tv-magazinok valamelyikének adott száma minden harmadik magyar felnőtthöz eljut. A napilapok közül a saját régiójukban kimagasló olvasottságú megyei napilapok összességében, országos szinten, hasonló nagyságrendű elérést biztosítanak. A szélesebb célközönséghez szóló lapok mellett a sajtópalettán természetesen számos további, speciális igényeket kielégítő kiadvány találja meg továbbra is helyét és olvasóit.

A Nemzeti Médiaanalízis felmérés

A Nemzeti Médiaanalízist a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet és a GfK Hungária Piackutató Intézet készítette. A felmérés 1995 óta folyamatosan.zajlik. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata. Sztenderd kérdőív segítségével havonta 2610, azaz évente 31.320 személy bevonásával folyik a kutatás. A megkérdezések országos reprezentatív mintán, véletlen módon kiválasztott célszemélyekkel, számítógéppel támogatott módszerrel (CAPI) történnek. A Nemzeti Médiaanalízis az ország legnagyobb mintaszámú folyamatos felmérése. Kutatási eredményeket negyedévente, féléves görgetett adatbázisok alapján szolgáltatatnak a kutatóintézetek. A 2007 áprilisától szeptemberig terjedő időszakban 166 sajtókiadvány szerepelt a mérésben.

Lapcsoportok olvasottságaLapcsoportok olvasottságaA Nemzeti Médiaanalízis a világ iparági szintű print olvasottságméréseit tekintve a legáltalánosabban alkalmazott módszertani megközelítést, az ún. Recent Reading-et alkalmazza. Ennek értelmében, egy adott lap átlag megjelenésenkénti olvasottsága a lap bármely számának a megjelenési gyakoriságán belül vett olvasottságával egyenlő. Vagyis, az olvasottságmérési kutatás adatfelvétele során a válaszadóknak arról kell nyilatkozniuk, mikor olvasták a kérdéses lapot utoljára. Az interjú napjától visszafelé számított határt az egymást követő lapszámok megjelenése között eltelő idő jelöli ki. Amennyiben az utolsó olvasás időpontja ennél nem régebbi, úgy az illető „olvasónak" minősül.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük