2011. január 13-án reggel 6 órától a FŐGÁZ Zrt. látja el földgázzal az Emfesz Kft. (gas.hu) volt, egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfeleit a TIGÁZ szolgáltatási területén. A FŐGÁZ Zrt. számára ez a lépés már rövid távon is növekedést, hatékonyságnövelést, hosszú távon pedig további piaci lehetőséget jelent.

 

2011. január 13-án reggel 6 órától a FŐGÁZ Zrt. látja el földgázzal az Emfesz Kft. (gas.hu) volt, egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfeleit a TIGÁZ szolgáltatási területén. A FŐGÁZ Zrt. számára ez a lépés már rövid távon is növekedést, hatékonyságnövelést, hosszú távon pedig további piaci lehetőséget jelent.

A Magyar Energia Hivatal (MEH) 3/2011 sz. határozatában 2011. január 13-án reggel 6 órától felfüggesztette az Emfesz Kft. (gas.hu) földgáz-kereskedelmi működési engedélyét. Annak érdekben, hogy a fogyasztók ne maradjanak földgázellátás nélkül, a Hivatal ellátási ajánlatot kért mind az egyetemes szolgáltatóktól, mind pedig az egyéb kereskedelmi engedéllyel rendelkező társaságoktól.

Ez a magyar gázpiacon eddig példa nélküli átrendeződések előtt nyitott utat, ami olyan lehetőséget kínált a FŐGÁZ-nak, amit érdemesnek tartott kihasználni, versenybe szállni új fogyasztók megnyeréséért.

A Hivatal felkérése alapján a FŐGÁZ Zrt. ajánlatot tett a saját és a TIGÁZ egyetemes szolgáltatási területe vonatkozásában is az Emfesz Kft. (gas.hu) által korábban ellátott, egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfelek földgázellátásának biztosítására. A Magyar Energia Hivatalban 2011. január 9-én lefolytatott versenytárgyalás alapján a MEH 22/2011. számon meghozott határozatában a legkedvezőbb árajánlatot kínáló FŐGÁZ Zrt. egyetemes szolgáltatói engedélyesét jelölte ki 90 napos időtartamra a TIGÁZ Zrt. egyetemes szolgáltatási területén, az Emfesz Kft. által ellátott egyetemes szolgáltatásra jogosult fogyasztók átvételére.

A FŐGÁZ természetesen vissza szerette volna szerezni a korábban a FŐGÁZ-tól az Emfesz-hez átlépett fogyasztói ellátását is, de a kialakult éles árversenyben a TIGÁZ Zrt. által tett ajánlatot a FŐGÁZ beszerzési forrásaira alapozva lehetetlen volt tartani, így ezen fogyasztókat 90 napig a TIGÁZ egyetemes szolgáltatója fogja ellátni. Természetesen a FŐGÁZ a 90 nap letelte után mindent meg fog tenni, hogy régi ügyfeleit visszaszerezze.

A pályázat eredménye, ami alapján a FŐGÁZ 90 napra jelentős számú (75-80 ezer) ügyfelet nyert, pozitív növekedési és hatékonyságnövelési lehetőségeket teremt. Amennyiben a szabályozás nem változik, úgy ez a helyzet hosszú távon további piaci előnyt nyújthat, többek között a FŐGÁZ piaci részesedésének növelését jelentheti. Ehhez a FŐGÁZ-nak meg kell majd szereznie az új területre vonatkozó egyetemes szolgáltatói engedélyt.

Az új ügyfelek ellátásával a 3 hónap alatt mintegy 90 millió köbméterrel nő a FŐGÁZ értékesítési volumene. A kiszolgált ügyfelek száma jelentősen emelkedik, az újonnan bekerült fogyasztók kiszolgálásával javul a hatékonyság, mivel az újonnan átvett fogyasztók ellátása nem jelent érdemi addicionális költséget. Ezen ügyfelek egy része ahhoz az agglomerációhoz tartozik, ahol a Budapest környéki ügyfélszolgálati irodák már most is rendelkezésre állnak. Mivel a kisebbségi tulajdonos RWE-hez tartozó ÉMÁSZ szolgáltatási területe nagymértékben lefedi a TIGÁZ-ét, így a távolabb lakó ügyfelek tekintetében az ÉMÁSZ ügyfélszolgálati infrastruktúráját használhatja a jövőben a FŐGÁZ.

Az új ügyfelek az ellátás időtartamára automatikusan a FŐGÁZ ügyfeleivé válnak, jelenleg teendőjük nincs, gázellátásuk folyamatosan biztosított, mindemellett ők is igénybe vehetik majd a FŐGÁZ ügyfeleknek járó olyan lehetőségeket, mint például a FŐGÁZ Kártya, amivel minden Főgázos számla összegéből további 6 százalékot lehet megtakarítani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük