A rendszer felépítéseA rendszer felépítéseA kutatási szakaszból a fejlesztési szakaszba lépett a 2012 júliusában indult MOBIL MULTIMÉDIA-ALAPÚ TUDÁS-TRANSZFER (MMATT) projekt. A kutatási eredményekről Dr. Benedek András, a MMATT kutatásvezetője számolt be. A sajtótájékoztatóval egybekötött kerekasztal beszélgetésen az oktatás mobil forradalmának új technikai lehetőségeiről és a tudásmenedzsment, tudástranszfer korszerű módszereiről a téma szakértői beszélgettek.

 

A rendszer felépítéseA rendszer felépítéseA kutatási szakaszból a fejlesztési szakaszba lépett a 2012 júliusában indult MOBIL MULTIMÉDIA-ALAPÚ TUDÁS-TRANSZFER (MMATT) projekt. A kutatási eredményekről Dr. Benedek András, a MMATT kutatásvezetője számolt be. A sajtótájékoztatóval egybekötött kerekasztal beszélgetésen az oktatás mobil forradalmának új technikai lehetőségeiről és a tudásmenedzsment, tudástranszfer korszerű módszereiről a téma szakértői beszélgettek.

 

A sajtótájékoztatón Alexy Norbert, a HUMANsoft kutatás-fejlesztési központjának igazgatója köszöntötte az IT és az oktatás különböző területeiről érkezett szakembereket. Dr. Benedek András, a MMATT kutatásvezetője ismertette a projekt főbb mérföldköveit és összefoglalta a 2012-ben indult kutatási fázis tapasztalatait.

A kutatás elemei:

  • Áttekintő tanulmány a nemzetközi eLearning sztenderdekről
  • A mobil-tanulás és az on-line multimédia alkalmazások trendjének elemzése
  • Sablon típusok és jó gyakorlatok szakértői gyűjteménye, ajánlások
  • A mobil tanulásra vonatkozó tapasztalatok és fejlesztési irányok elemzése
  • A játék alapú tanulás (GBL) innovatív nemzetközi tapasztalatainak elemzése
  • vLearning alapú oktatástechnológiai referenciamodellek és e-didaktikai ajánlások kidolgozása
  • LMS és LCMS funkcionalitások, modulok és paraméterek elemzése
  • A projektben alkalmazható tudásmenedzsment eszközök és technológiák elemzése
  • A projekt felhasználói és tanuló közösségekkel való összekapcsolásának elemzése, közösség szervezési lehetőségek vizsgálata a virtuális térben

A MMATT rendszer platform független környezetben tradicionális és játék alapú oktatási módszerekkel nyújt felhő alapú tudásmenedzsment támogatást.

A rendszer főbb funkciói:

  • Sablon készítés és publikálás (sablon bróker)
  • Digitális tananyagkészítés és publikálás (tananyag, e-book, munkafüzet bróker)
  • Digitális Tartalom Tár
  • On-line piac a publikált termékek értékesítésére és cseréjére
  • Tudásmenedzsment környezet és funkciók biztosítása
  • Megjelenés testre szabásának biztosítása
  • Saját anyagok exportjának és importjának biztosítása
  • Közösségi tér és eszköz készlet biztosítása

 

 

A projekt igen széles potenciális ügyfélkörrel rendelkezik: az on-line tanuló közösségek és iskolákon, az oktatásszervező intézményeken, az on-line- és távoktatást végző, valamint az ehhez szükséges anyagokat előállító vállalkozásokon és magánszemélyeken kívül a közepes- és nagyvállalatok, valamint a nemzetközi vállalatok is ide sorolhatók.

 

A sajtótájékoztatót követő kerekasztal beszélgetésen Dr. Benedek András kutatásvezető Dr. Mlinarics Józseffel, a Magyar Tartalomipari Szövetség ügyvezető elnökével, Dr. Horkay Hörcher Ferenccel, az MTA Filozófiai Intézetének igazgatójával, Rab Árpáddal, az Információs Társadalom- és Trendkutató Központ igazgatójával, Fekete Zsombor játékfejlesztővel és Dr. Ollé Jánossal, az ELTE PPK Iskolapedagógiai Központjának egyetemi adjunktusával beszélgetett a MOBIL MULTIMÉDIA-ALAPÚ TUDÁS-TRANSZFER jelentőségéről és szerepéről az oktatásban, a kutatásban és a tudásmenedzsmentben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük