A Malév 37 ország 50 célállomására közlekedő napi 140 járatán az utasok ebből a részben magyaros, részben nemzetközi jellegű ételsorból fogyaszthatnak. A fedélzeti menüsorok változtatásának legfontosabb szempontja az volt, hogy az ételek elkészítésénél a táplálkozás tudomány legújabb eredményeit figyelembevevő, korszerű konyha technológiai eljárásokat alkalmazzanak.

 A Malév 37 ország 50 célállomására közlekedő napi 140 járatán az utasok ebből a részben magyaros, részben nemzetközi jellegű ételsorból fogyaszthatnak. A fedélzeti menüsorok változtatásának legfontosabb szempontja az volt, hogy az ételek elkészítésénél a táplálkozás tudomány legújabb eredményeit figyelembevevő, korszerű konyha technológiai eljárásokat alkalmazzanak.

 

 A mai kor elvárásainak megfelelően, a könnyen emészthető ételek kerültek előtérbe. Az étel-show-n a sajtó képviselői bepillantást nyerhettek a speciális, légi közlekedést kiszolgáló konyha kulissza titkaiba is.

A magyar nemzeti légitársaság hagyományosan nagy gondot fordít arra, hogy utasainak jó minőségű ételeket kínáljon, s ezzel is erősítse a magyaros vendégszeretet máig élő hagyományát. A légitársaság a nyári menetrend életbe lépésétől megújította fedélzeti kínálatát, amelyet elsőként a rövid-távú járatok turista és business osztályú utasai élvezhetnek. Az újonnan összeállított, napszaknak megfelelő, magas igényeket is kielégítő, látványos, színvilágában is „izgalmas" megjelenésű, változatos íz hatású ételek a társaság májusban újrainduló New York-i és torontói hosszú távú járatain is megjelennek.

Leonov Péter a MALÉV vezérigazgatójaLeonov Péter a MALÉV vezérigazgatójaAz ételbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatón Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója kiemelte: „A Malév egyik legfontosabb értéke a magas szolgáltatási színvonal. Miközben mindent megteszünk légitársaságunk gazdaságos, nyereséges működésért, soha nem veszítjük szem elöl utasaink igényeit, továbbra is hangsúlyosan ügyelünk arra, hogy járataink fedélzeti kínálatában a színvonalas magyar borok mellett egészséges és választékos menüsorok, és természetesen magyaros ételek is szerepeljenek."

A Malév továbbra is valamennyi járatán biztosít utasainak étel és ital ellátást, melynek kínálata a repült óra, a napszak és az osztály függvényében változik. A Malév business osztályán a jövőben is a turista kínálattól eltérő, bővebb választék szerepel.

Mester Zoltán MALÉV vezérigazgató-helyettesMester Zoltán MALÉV vezérigazgató-helyettesMester Zoltán vezérigazgató-helyettes a Malév-utasok általános étkezési szokásairól adott információt: „A Malév utasainak étkezési szokásai a nemzetközi trendekkel együtt változtak: hangsúlyosan a minőségé lett a főszerep. A rövid-távú járatainkon nem csak az üzleti utasok fogyasztanak kevesebbet, de tudatosabban, elvárva a jobb minőséget, ez a tendencia a turista osztályon is megfigyelhető."

Majtán György a Budapest Aeroservice Kft. ügyvezetőjeMajtán György a Budapest Aeroservice Kft. ügyvezetőjeMajtán György a catering szolgáltatást nyújtó Budapest Aeroservice Kft. ügyvezetője néhány érdekes adattal támasztotta alá a stílusváltást , "a menüsorok összeállításánál nagy hangsúlyt kapott a könnyen emészthető húsételek felhasználása. Míg sertéshúsból csupán 800 kilóval számolunk, az úgynevezett fehér húsokból, csirkéből és pulykából a Malév részéről egy évre 72 tonna a rendelésünk, halból pedig 3,4 tonna. A minőségi változás a vörös húsoknál is jelentős, hisz bélszínből 7,7 tonna, borjúból 4,8 tonna kerül majd a tálcákra. "

A nyári menetrendi időszakban mintegy 160 ételfajtából kiválasztott menüsor összeállításánál a minőség mellett a változatosság is fontos szerepet kapott. A fedélzeti kínálat heti váltásban kerül összeállításra. Ez azt jelenti, hogy az azonos ételtípusból készített négy különböző variáció úgy követi egymást, hogy ugyanaz az étel csak az 5. héten kerülhet ismét az utasok elé. A Malév ezzel a gyakorlattal a gyakran utazó törzsutas közönségének kíván kedvezni.

Dudás Krisztina, Termék-, és Ügyfél Management Osztály vezetőjeDudás Krisztina, Termék-, és Ügyfél Management Osztály vezetőjeDudás Krisztina, Termék-, és Ügyfél Management Osztály vezetője elmondta: "Az új fedélzeti kínálat kidolgozásánál a munka nehézségét, egyben a kihívás szépségét az adta, hogy jobb minőséget, korszerűbb ételsorokat kellett összeállítanunk, miközben a Malév átalakítását célzó program keretén belül a gazdasági szempontokat is szem előtt kellett tartani. Mivel folyamatosan nyomon követjük a nemzetközi iparági trendeket éppúgy, mint utasaink változó étkezési szokásait és visszajelzéseit, úgy gondoljuk, hogy ezzel a váltással erősíteni tudjuk légitársaságunk pozitív megítélését és továbbra is biztosítani tudjuk a nemzetközi összehasonlításokban, felmérésekben betöltött előkelő helyezését. "