Olvass esti mesét a gyermekednek, tölts vele együtt tartalmas időt! címmel indítja 2011-es társadalmi célú kampányát a pozitív társadalmi változások eléréséért két évvel ezelőtt életre hívott Médiaunió.

 

Olvass esti mesét a gyermekednek, tölts vele együtt tartalmas időt! címmel indítja 2011-es társadalmi célú kampányát a pozitív társadalmi változások eléréséért két évvel ezelőtt életre hívott Médiaunió.

A társadalmi célú kampány témájára beérkező javaslatok közül a Kuratórium 2011-re konkrét, egyértelmű témát választott. Schmidt Mária a Kuratórium elnöke elmondta: „A bizalom erősítését, a közösségépítést a mikroközösségekben, a családban kell elkezdeni. Sok családban természetes az, hogy a szülők foglalkoznak a gyerekekkel, szeretik és elfogadják őt, segítik fejlődését. Egyre több riasztó jel mutat azonban arra, hogy a gyerekeket sokan (akár önkéntelenül is, saját túlterheltségük okán is) elhanyagolják, nevelésüket kizárólag az oktatási intézményekre bízzák. A szülői részvételt a nevelésben, a pozitív minták átadását, a gyermek problémáira, gondjaira való odafigyelést azonban nem pótolhatja semmi."

Rudolf Péter, a Kuratórium tagja így indokolta a választást: „Gyermekkorban a mese-olvasás tartalmas együttlétet biztosít szülő és gyermek számára. A mese a gyermeki fantáziát megmozgatja, a képzelet erejével hat, segít a belső kép kivetítésében. Mindeközben a mese segít átvészelni nehézségeket, segít a gyermek lelkében zajló konfliktusok megoldásában, feloldásában is."

Somody Imre és Hankiss Elemér Kuratóriumi tagok kiemelték, hogy „A mese többnyire önmagán túlmutat, morális mondanivalót, értéket közvetít, éppen ezért különösen fontos, hogy szánjunk időt a mesélésre. Szánjunk időt gyermekeinkre."

A Médiaunió Alapítvány még idén szeretné kiírni a 2011-es témára vonatkozó kommunikációs tendert, még idén lehet tehát pályázni kreatív ötletekkel az Alapítványhoz.

A Médiaunió Elnöksége köszönetét fejezte ki a Kuratóriumnak, hogy döntésüket még idén novemberben meghozták. Köszönetét fejezi ki továbbá a Médiaunió Alapítvány tagjainak és médiapartnereinek, hogy a 2010-es témához, a fogyatékkal élő emberek integrációját célzó kommunikációs kampánynak 2011-es január végéig biztosít térítésmentesen felületeket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük