Plakát Rendhagyó időpontban és helyszínen, új belföldi turisztikai kiállítás és szállásbörze nyílik: szeptember 14-16. között a Westend bevásárlóközpontban. A Millennium tetőkertben 2500 négyzetméteres területen kizárólag a belföldi turisztikai piac szereplői mutatják be kínálatukat. Ez az első olyan kiállítás, ami a belföldi vendégeknek és vendéglátóknak szól – és ez a tény egyben a vállalkozás jelentőségét is tükrözi.

 

Plakát Rendhagyó időpontban és helyszínen, új belföldi turisztikai kiállítás és szállásbörze nyílik: szeptember 14-16. között a Westend bevásárlóközpontban. A Millennium tetőkertben 2500 négyzetméteres területen kizárólag a belföldi turisztikai piac szereplői mutatják be kínálatukat. Ez az első olyan kiállítás, ami a belföldi vendégeknek és vendéglátóknak szól – és ez a tény egyben a vállalkozás jelentőségét is tükrözi.

dr. Kovács Miklós, az ÖTM szakállamtitkáraHosszú évek céltudatos munkája nyomán a belföldi turizmus képesé vált az egyre csökkenő, beutazó idegenforgalom pótlására – emelte ki dr. Kovács Miklós, az ÖTM szakállamtitkára. Az eddigi adatok alapján az idén átvette a vezetést, a teljes hazai forgalom alakulásában 51 százalék a részesedése. Ez roppant örvendetes, hiszen a belföldi utazás tervezhetőbb, kiszámíthatóbb, jobban kapcsolható a régiók rendezvényeihez. Növekedésének ütemét előnyösen befolyásolta a vidék fejlődése, a szolgáltatások színvonalának javulása. Egyik motorja például az üdülési csekk széleskörű elterjedése. Az idei esztendő a természetjárás, a zöldturizmus éve is. Szeptember végén kerül sor a vidéki turizmus napjainak megrendezésére, aminek eredményeként az eddig be nem váltott üdülési csekkek „előcsalogatását" várják. Egyre inkább előtérbe kerül az a cél, hogy ne zárjuk be a szezont a nyár végével, hiszen a szállodák, éttermek, zenés szórakozóhelyek továbbra is teljes körű szolgáltatással várják a vendégeket.

(Galisz Tamás a G-mentor Kft. IgazgatójaA mintegy kétszáz szolgáltató szinte a teljes hazai idegenforgalmi palettát felvonultatja a bakancsos turizmustól a különböző kulturális és szórakoztató programokon és sportolási lehetőségeken keresztül a legváltozatosabb igényeket kielégítő szállás- és vendéglátóhelyekig. A hagyományteremtő szándékkal életre hívott „Főszezon" belföldi turisztikai kiállítás és szállásbörze szervezője az Itthon otthon van lapcsalád kiadója, a G-mentor Kft. Igazgatója, Galisz Tamás elmondta: kiállítás helyett inkább baráti összejövetelt szeretnének rendezni, ahol közvetlenül lehet ismerkedni, tanulmányozni az ősztől tavaszig szóló ajánlatokat. Bizony erre az időszakra is érdemes tervezni, hiszen ebben az országban csodálatos tájaink vannak és egy jó kirándulás nem is kerül sokba. Persze ott vannak még a négycsillagos wellness-szállodák is, ahol akár egy teljes hétvégét el lehet tölteni, kényelmes, kellemes körülmények között.

Ezen a kiállításon nem szednek belépődíjat, a látogatás és a műsorok megtekintése ingyenes. Látnivaló pedig lesz bőven. Időnként megjelenik majd az Operett Színház teljes társulata, Bartók Eszter és Caramel, a sportprogram pedig meglepetés, de bizonyosan mozgalmas, jó napindító lesz.

Dr Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója A belföldi turizmus ösztönzése a Magyar Turizmus Zrt. egyik legfontosabb küldetése. „Szeretnénk elérni, hogy a hazai lakosság minél több szabadidőt töltsön el belföldön, nem titkolva azt a célt, hogy az utazásra, nyaralásra szánt jövedelemnek minél nagyobb részét költsék el itthon és ne külföldön" – hangsúlyozta Dr Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. – Ehhez az egyik legmegfelelőbb marketing eszköz a kiállítás, ezért is fogadtuk örömmel az Itthon otthon van lapcsalád kiadójának kezdeményezését a Főszezon című kiállítás megrendezésére. A szeptemberi időpont szokatlan, de mivel éppen az a célunk, hogy a szezont meghosszabbítsuk, sőt, egész évre kiterjesszük, bízunk benne, hogy a látogatók, érdeklődők szívesen fogadják az új utazási kiállítást. A belföldi turizmus várhatóan a jövőben is dinamikusan fejlődik. Igényes, jó színvonalú belföldi turizmus nélkül ugyanis nincs esélyünk arra, hogy a nemzetközi piacon is siker érjünk el. Az EU sok országában a forgalom hatvan százalékát a hazai turizmus adja, a nálunk most elért 51:49 százalékos arány a meginduló fejlődés jele. Egyre többen értik meg a jelszót: „itthon otthon van". Persze a legtöbben még mindig a Balatont keresik fel, de utána mindjárt Észak-Magyarország, majd az Észak-Alföld következik. Ezen a kiállításon mind a kilenc régió jelen lesz, igyekeznek meggyőzni az érdeklődőket, hogy hozzájuk is érdemes ellátogatni.

A Főszezon kiállítás és szállásbörze elképzeléseit a rohamosan fejlődő belföldi turisztikai igények ismeretében alakították ki. Nem véletlenül választották helyszínül a budapestiek egyik kedvenc és talán leglátogatottabb bevásárlóközpontját, amelyet – a Nyugati-pályaudvar közelsége miatt – vidékiek, a főváros környékére naponta ingázók is nagy számban felkeresnek.

A kiállítók a helyszínen számos akcióval, különböző kedvezményekkel csábítják majd a belföldi utazókat, akiknek – egy külön utcában – bor- és pálinkakóstolásra is lehetőségük nyílik.

A rendezvény pénteken 11 órakor ünnepélyes zászlófelvonással kezdődik és naponta 10-től 18 óráig tart nyitva.

www.itthonotthonvan/kiallitas

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük