Plakát Idõmérõ edzés nem volt, mégis minden versenyzõ tudja már a helyét; hányadikként indul a XII. Magyar Borút Rallye mezõnyében. Az augusztus 24-25-26-án zajló, játékos rendezvény autósai ezúttal nyugat Magyarországon robognak keresztül.

 

Plakát Idõmérõ edzés nem volt, mégis minden versenyzõ tudja már a helyét; hányadikként indul a XII. Magyar Borút Rallye mezõnyében. Az augusztus 24-25-26-án zajló, játékos rendezvény autósai ezúttal nyugat Magyarországon robognak keresztül.

A vezérkar A rallye szervezõi egy héttel az indulás elõtt még ellátták hasznos tanácsokkal a versenyzõket. A túrához a párok olyan gépkocsikat kapnak, amibõl jelenleg még csak kilenc darab van az országban. A rajt idejére megérkezik a többi – környezetkímélõ üzemanyaggal hajtott – Ford is. E85-ös bio-ethanol – benzin keverékkel feltankolva indulnak a kocsik és ha az elfogy, rendes benzinnel mennek tovább. A FORD Közép- és Kelet-Európai Értékesítõ Kft. azt várja, hogy a vezetõk semmi különbséget nem fognak érezni a második tankolás után az autók mûködésében. A károsanyag kibocsátásban viszont annál nagyobb az eltérés. A kipufogógázban ötven százalékkal kevesebb a széndioxid az E85 használatakor!

Bock József A túra résztvevõi számos borvidéket, természeti, történelmi, kulturális nevezetességet keresnek fel. ?Várom ezt a három napot" – mondta Bock József, aki a magyar borászat mindkét legrangosabb díjának birtokosa. ?Az év bortermelõje" és ?Az év pincészete" kitüntetõ címek tulajdonosa szerint a rallye célja, hogy ismerjük meg kitûnõ magyar borainkat, étkeinket, kedves tájainkat. Fedezzük fel, mennyi szépség rejlik hazánkban. Cél az is, hogy a borászaink hitével és kitartásával fejlõdõ magyar szõlõ és borkultúrát megismertessük, emellett a biztonságos közlekedés, a környezetvédelem fontos kérdéseire a magunk módján válaszoljunk.

A dijak A biztonságos közlekedés az idén különös fontosságot nyer. A szép számmal sorakozó díjak egyikét sem nyerheti meg az, aki vét a szabályok ellen. Számtalan helyen mérik majd az autók sebességét és azt, hogy a vezetõk fogyasztottak-e alkoholt. Az Európai Unióban az ittasság által okozott balesetek aránya 4 – 5 százalék. Nálunk ez egyes kategóriákban meghaladja a húsz(!) százalékot is. Segédmotoros kerékpároknál 25,8%; kerékpárosoknál 22,2; motorkerékpár vezetõknél 11,5; a személygépkocsi vezetõk pedig a balesetek 12,5 százalékát okozták ittasan. Az országos rendõrfõkapitány ezért augusztus 7-én útjára indította a ?Józan közlekedésért" Chartát, melynek aláírói vállalják, hogy a rendelkezésükre álló valamennyi eszközzel küzdenek a józan közlekedésért. (A chartához bárki csatlakozhat a http://www.baleset-megelozes.hu/ címen.) A versenyben ez úgy mutatkozik meg, hogy aki elõzõ nap annyi bort ivott, hogy az még másnap reggel is kimutatható nála, nem indulhat el, amíg a szonda erre engedélyt nem ad. Várnia kell és ez pontveszteséget jelent.

Sorsolás A legelsõ napi indulás sorrendjét a versenyzõk szeme láttára lebonyolított sorsolás határozta meg. A többi már menet közben dõl el, mert a verseny három részbõl áll. A túraverseny során a szintidõt be kell tartani, de a sebességhatárokat is. Lesz dolga bõven a ?mitfahrer"-nek is, mert a kiosztott tájékoztató sok információt tartalmaz. Ebbõl még a kocsiban fel kell készülni, az állomásokon ugyanis azonnal válaszolni kell a kérdésekre. Lesznek gyakorlati feladatok is, ám az újraélesztéshez például lehet partnert választani!

A rendezvény – hagyományaihoz híven – karitatív célokat is szolgál. A borárverés és a tombola bevételével az Egészség Hídja Alapítványt támogatják.

Az ünnepélyes eredményhirdetésre 26-án este, a Gellért-hegyen, a Citadella étteremben kerül sor.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük