Héviz, Hotel Europa Fit Alig négyszáz méterre a világhírű hévízi tótól, egy kitűnő szálloda található. A négycsillagos, superior besorolású Hotel Európa Fit. Meglepődik, aki azt hiszi: ez majd egyike az ilyen helyen szokásos városi szállodáknak. Sokkal több annál!

 

Héviz, Hotel Europa Fit Alig négyszáz méterre a világhírű hévízi tótól, egy kitűnő szálloda található. A négycsillagos, superior besorolású Hotel Európa Fit. Meglepődik, aki azt hiszi: ez majd egyike az ilyen helyen szokásos városi szállodáknak. Sokkal több annál!

 A szálloda építését 1999-ben kezdték és 2000. május 17-én fejezték be. Könnyid László vezérigazgató nemcsak ezekkel az adatokkal, de a működésre vonatkozó legapróbb részletekkel is pontosan tisztában van. Kezdetben az volt a cél, hogy főként német, kisebb részben svájci és egy kevés orosz vendéget fogadhassanak. Hazai vendégekre ekkor még nem nagyon gondoltak. A nyitáskor 161 szobájuk volt – ott, amit ma főépületnek neveznek – ám 2001 májusában már az apartmanház is elkészült. A hetvenöt apartmannal együtt tehát 236 szoba ötszáznál több ággyal várja a látogatókat. Ez mindjárt a vendégkörben is változást hozott, mert a két lakrészből álló, jóval tágasabb apartmanok már a családok számára is jó lehetőséget kínálnak. Egyre több magyar – és ami meglepő – nyáron sok belga család is érkezik. A nyitás után már rövidesen tapasztalták, hogy július – augusztusban, a meleg miatt kevesebb a gyógyulni szándékozó vendég. A gyermekes családok viszont pont ilyenkor szeretnének nyaralni. Ebben a két hónapban tehát a szállodának másik arculata van.

Legszívesebben gyógy- és egészségszállodának nevezik magukat. Hat medence, összesen közel nyolcszáz négyzetméter vízfelület áll a fürdőzők rendelkezésére. Ezek közül az egyik egy kétszázötven négyzetméteres családi, Acapulco medence. Azért, hogy minél többen el is jöhessenek, a gyermekek számára hat éves korig nyújtott kedvezményt a nyári időszakra tíz éves korig terjesztik ki, ha a szülővel egy szobában tartózkodik a gyermek. Az egy felnőtt – egy gyerek szabályt nem veszik nagyon szigorúan, a valóban, igazolhatóan háromgyermekesek még megkapják a kedvezményt. Olykor tapasztalják, hogy egy-egy családnál már harmadik éve még mindig kilenc éves a gyerek, de eddig még ilyenkor is szemet hunytak. A törzsvendég program bevezetését augusztus elsejétől tervezik, de eddig is adtak 10 százalék engedményt már a harmadik látogatás után.

 A fürdőkben minden megtalálható, ami a felfrissüléshez kell. Élményfürdő, pezsgőfürdő, örvényfürdő, külső- és belső úszómedencék. Ez utóbbiban vízitorna is folyik, sőt a vendégek önállóan és tarthatnak edzéseket, a medence egyik sarkában ugyanis a víz alá süllyesztve áll – egy szobabicikli! A parton több hasonló is található – kérésre be is teszik a medencébe – ha esetleg egyszerre többen szeretnék gyakorolni ezt a nem mindennapi sportot. Nincs hiány a különféle szaunákból sem. A hagyományos gőzfürdőtől az infraszaunig terjed a sor. Érdekeség a tepi caldárium, ahol 40 vagy 50 C fokban lazulhatnak el azok, akik egészségi okból nem használhatnak melegebb szaunát. A frigidáriumban, a hideg kamrában viszont a hideg hatására a felületi erek összehúzódnak, amit a hideg megszűntével értágulás követ. Váltakozóan alkalmazva javítja a vérkeringést, a bőr rugalmasságát.

A vendégek kilencven százaléka a félpanziós rendszert igényli, hiszen így napközben elég ideje marad gyógykezelésekre, pihenésre, szórakozásra. Az ellátás bőséges, svédasztalos reggelivel kezdődik, hideg és meleg fogások egész sorából lehet választani. A törzsvendégektől tudják, hogy éppen a reggeli bősége az egyik fontos döntési pont, ami miatt évek óta hűségesek ehhez a szállodához. Természetesen a vacsora is svédasztalos. Mindig van hal- és vegetáriánus étel a húsok mellett. Az egészbesült húsokat nagyon szeretik a vendégek. Ügyelnek arra, hogy vadételek is kerüljenek az asztalra. Nagyon nehéz feladat az étrend összeállítása. Meg kell felelni a magyar vendégek elvárásainak – ők ma már jelentős részét adják a vendégkörnek – a németek és az oroszok igényeire is tekintettel kell lenni. A déli időszakban a választék kiegészül néhány tartalmasabb magyaros gulyás vagy ragulevessel, ezért nem kell külön fizetni, bővített félpanziónak nevezték el. A termálvíz által kifárasztott szervezet nem is volna képes befogadni egy háromfogásos ebédet egy bőséges reggeli után és egy hasonlóan bőséges vacsora előtt. A leves után – a német utazási irodák kívánságára – három órakor még kávé és sütemény is van.

 A gasztronómiának része, azzal szorosan összefügg a bor is. Így igaz ez évszázadok óta. Ma már van is olyan vendégkör, amelyik a jó bort értékelni képes, ezért a szállodában „kineveltek" egy sommelier-t, aki ezen a téren magas szintű ismereteket szerzett. Az idén egy kicsit az éttermet is átalakították. A három mélyedésbe különleges borokat állítottak azért, hogy a vendég figyelme „magától is" ráterelődhessen. Este a desszertek mellé is állítanak borokat, mert feladatuknak érzik finoman nevelni, tanítani a vendégeket a bor szeretetére, ismeretére. Jövőre a felszolgálókat is oktatni fogják egy kis „bortanácsadásra". Ezzel a tevékenységgel Hévízen valószínűleg egyedülállóak lesznek.

A szolgáltatások között az első helyen az egészségmegőrzés, helyreállítás áll. A terápiás – újkeletű szóval medical-wellness – részlegben harmincan dolgoznak, élükön egy vezető doktornővel. Őt joggal nevezik a ház büszkeségének. Dr. Moll Veronika annak az id. dr. Moll Károlynak a lánya, aki a hagyományos hévízi súlyfürdőt kifejlesztette és világszabadalommá tette. Ezért neki köszönhető, hogy rengeteg ember gerincbántalma gyógyul nap-mint nap, szerte a világon. A csapat masszőrökkel, fizio-terapeutákkal, gyógytornászokkal egészül ki. Ezeket a szolgáltatásokat főleg a német és orosz vendégek veszik igénybe, középpontjában a hagyományos hévízi gyógykúra áll. Ugyanakkor megtalálható már például a Shiatsu, a Yumeiho masszázs és az ayurvéda néhány eleme is. Mondhatni, ezek még „tesztfázisban" vannak, várják a közönség észrevételeit velük kapcsolatban.

 Az országban egyedülálló módon, kétszáz négyzetméteren, közel háromszáz különböző kezelésfajtát kínálnak a szépségápolásban járatos szakemberek. Több elismerésben is volt már részük, 2005-ben a szállodák között „Az év wellness – szépségintézete" címet is elnyerték. Érdekes, hogy a szolgáltatásoknak ezt a részét inkább a magyar és az orosz vendégek veszik igénybe. Megemlíthető itt a Holt-tengeri algás kezelésektől a francia thalasso kezeléseken át a kanadai porított iszapig mindaz, ami nőknek és férfiaknak egyaránt megfelelhet. A legnépszerűbbek az egésztest-kezelések, amikor az egész test kap valamilyen „csomagolást", tisztítást.

A szolgáltatások fejlesztését a Németországban egyre erősödő medical-wellness irányába tervezik. Csatlakoztak a német TÜV által ellenőrzött rendszerhez, ahol a hagyományos gyógyszolgáltatások mellett az étkezési, életvezetési tanácsadás – kezdve akár a meditációkon – is fontos szerepet játszik. A gyógyászati helyiségekben négyszázötven négyzetméteren felújítják a kezelőket. A régi kórházszerű, fehér csempe helyére stílusos, modern burkolat kerül. A környezet megszépül, de a „szakmaiságból" nem engednek. Moll doktornő – bár a hagyományos gyógyászat szószólója – kitűnő szakembere annak is, hogyan lehet mindezt az új eljárásokkal összehangolni. Létrejön majd egy új épületszárny, ahol tizenkét, a keleti hangulatot felidéző, gyönyörű masszázskabint alakítanak ki. Bővülnek a gyerekek játszószobái is, külön a három év alattiaknak és a 3 – 10 év közöttieknek.

Még az idén megújul valamennyi szoba. A mozgássérültek számára kialakított két szobában segélyhívó is van. Az igazi kincs persze mégis csak a víz. A hat medence egyikében a tóból vezetéken érkező, eredeti hévízi termálvíz van. Ezt a gyógyhatás fokozása érdekében kicsit még melegítik is, elősegítve ezáltal az ásványi anyagok beépülését a szervezetbe a bőrön át. A többi medencékben ezt a vizet keverve alkalmazzák. Ott azok is jól érezhetik magukat, akik nem akarnak a gyógyhatástól elfáradni, akár még egy szívbeteg is nyugodtan fürödhet benne. Van viszont a víz mellett még valami, ami a szálloda fő erősségének számít, és az a rendkívül jól képzett és roppant barátságos személyzet! Kétszáz olyan ember dolgozik a házban, akinek valóban szívügye az itt végzett munka. Látni rajtuk, hogy mennyire odaadással végzik. Most – EU támogatással – egy továbbképzés is folyik, felfrissíteni, bővíteni az ismereteiket, nyelvtudásukat. A cég hálája, az a tudat, hogy nélkülük nem „menne a szekér", a bérezésben is kifejeződik. Ezt a vendégek is jól érzékelik, gyakran mondják, hogy itt mintha többet mosolyognának rám, kérés nélkül is segítenek, csöppet sem kötelező dolgokban. Talán ezért is érdemli ki a szálloda a superior jelzőt.

(fotó: Kovács Krisztina)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük