A Sixt AG, Németország legnagyobb autókölcsönző vállalata és Európa egyik vezető szolgáltatója erős pozícióból indította a 2011-es költségvetési évet. A Sixt Csoport 32.2 millió eurós konszolidált adózás előtti eredményt (EBT) produkált 2011 első negyedévében, így a tavalyi év azonos időszakában elért 8 millió euróval szemben az idén négyszeresére növelte bevételét.

 

A Sixt AG, Németország legnagyobb autókölcsönző vállalata és Európa egyik vezető szolgáltatója erős pozícióból indította a 2011-es költségvetési évet. A Sixt Csoport 32.2 millió eurós konszolidált adózás előtti eredményt (EBT) produkált 2011 első negyedévében, így a tavalyi év azonos időszakában elért 8 millió euróval szemben az idén négyszeresére növelte bevételét.

 

Növekedett az autókölcsönzési üzletág iránti igény, amely már 2010-ben nagymértékben felgyorsult, és hatással volt az első negyedévre is. A menedzsment megerősítette az árbevétellel és a haszonnal kapcsolatos korábbi kimutatásait a teljes 2011-es évre vonatkozólag. Erich Sixt, a Sixt AG Igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „az év első három hónapjában a legjobb első negyedéves eredményt értük el vállalatunk történetében. Folytattuk cégünk 2010. évi sikeres üzleti működését, sőt meg is erősítettük a Sixt üzleti pozícióját. Optimisták vagyunk az év további részével kapcsolatban is, bár az általános gazdasági kockázat ismét nőtt."

 

A cégcsoport teljesítménye 2011 első negyedévében

  • A pozitív gazdasági környezetben általában szilárdak maradtak a kölcsönzési árak, az autókölcsönzés árbevétele 11.1%-kal 195.6 millió euróra emelkedett (2010 első negyedévében ez az összeg 176 millió euró volt). A Németországon kívül elért bevétel 17.6%-kal, 54.8 millió euróra nőtt. A Németországon belül elért bevétel 8.7%-kal, 140.8 millió euróra nőtt.
  • A tartós bérlet bevétel 96.5 millió euró volt, amely az előző év azonos időszakában elért 106.8 millió eurós bevételhez képest -9,6%-os csökkenést jelent. Ennek oka legfőképpen a tartós bérletek számának csökkenése, amely a magasabb árréssel jellemezhető, full-service tartós bérletekre történő fókuszálás következménye.
  • A csoport teljes bevétele 2011 első negyedévében 364.4 millió euró, amely megegyezik az előző év azonos időszakában elért bevétellel (366 millió euró, -0.4%).
  • A konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) az előző év azonos időszakában elért 19.5 millió euróról 45 millió euróra emelkedett (+131%).
  • A konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) megnégyszereződött, a 2010 első negyedévében elért 8 millió euróról 32.2 millió euróra emelkedett.
  • Az adózás utáni eredmény tekintetében a Sixt 22.4 eurós profitot jelentett be az első negyedévre (ez 2010 első negyedévében 6.4 millió euró volt).

 

Továbbra is konzervatív flottapolitika

 

2011 első negyedévében a Sixt összesen 33,400 autóval bővítette kölcsönözhető, illetve bérelhető autóflottáját Németországon belül és nemzetközi szinten, összehasonlításképpen a tavalyi év azonos időszakában 32,800 járművel rendelkezett – ez körülbelül 2%-os növekedést jelent. A cégcsoport szilárdan tartotta magát a hagyományos flotta stratégiához.

A Sixt még mindig rugalmasan tud alkalmazkodni a megnövekvő igényekhez az év elkövetkezendő időszakában is, és rövid időn belül tudja bővíteni autóflottáját.

Megerősített és tovább szélesített finanszírozási bázis

A Sixt Csoport 556 millió euró saját tőkével rendelkezett 2011. március 31-én, ez az összeg 541 millió euró volt 2010. december 31-én (amely +2.9%-os növekedést jelent). Ezek a számok magukban foglalják a kincstári részvényeket is 20 millió euró értékben, amely a részvények visszavásárlására irányuló, első negyedévben végrehajtott sikeres programnak köszönhető.

A saját tőke arány 24,3% volt március cégén, amely megegyezik a 2010-es év végi adatokkal, és amely jóval a németországi szint fölött van az autókölcsönzési és bérlési üzletágban.

Kilátások a teljes 2011-es évre

A vállalat első negyedévben elért igen kielégítő üzleti teljesítményének köszönhetően az Igazgatótanács a 2011-es év egészét tekintve is a cégcsoport adózás előtti eredményének a tavalyi évhez viszonyított jelentős javulására számít. Annak ellenére, hogy az európai gazdaság talpra állását fenyegető kockázatok nem tűntek el, a menedzsment fenntartja alapvetően optimista várakozásait az autókölcsönzés és a tartós bérlet szolgáltatások iránti igény növekedésével kapcsolatban. Ennek megfelelően a Sixt 2011-ben az autókölcsönzés bevételének növekedésére, míg a tartós bérlet tekintetében stabilitásra számít. A konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) tovább fog növekedni. Ez az előrejelzés feltételezi, hogy nincsenek előre nem látható negatív események, amelyek nagy hatással lennének a cégcsoportra.

 

Fejlesztések az egyes üzletágaknál

 

A Sixt kirendeltségei az európai piac több mint 70%-át fedik le. A világ más európai országaiban és régióiban a Sixt márkát franchise partnerek képviselik. A vállalat Németország legnagyobb autókölcsönző vállalata (2010-es piaci részesedése: kb. 32%).

Az első negyedév egyik legfontosabb mozzanata volt az a bejelentés, amelyet a Sixt az egyedülálló, innovatív ún. carsharing, azaz prémium autók megosztására irányuló szolgáltatásokkal kapcsolatban indított be a BMW Csoporttal közösen. Amennyiben a hatóságok engedélyezik, a Sixt és a BMW által Münchenben alapított közös vállalat, a DriveNow elnevezésű cég még ebben az évben, Berlinben is nyújthat szolgáltatást, mely ötvözi a legmodernebb mobilitási elgondolást a felső kategóriás autók és a kapcsolódó szolgáltatások előnyeivel, így biztosítva könnyű és rugalmas használatot. A DriveNow az első olyan prémium autók megosztásával foglalkozó vállalat, amely a legmodernebb gépjárművek mellett all-inclusive szolgáltatásokat is nyújt. Az új szolgáltatás fő innovációja, hogy a programban résztvevő járművek a felhasználó igényei szerint a városban bárhol fölvehetők és leadhatók, így használatához nem lesz szükség bérlőállomásokra. Az új vállalat a BMW Csoport és a Sixt AG 50-50%-os tulajdonában van, és míg a bajor autógyártó a járműveket és a hozzájuk kapcsolódó technológiát szolgáltatja, addig a Sixt AG az autóbérléssel kapcsolatos prémium szolgáltatásait, tapasztalatait és informatikai rendszereit adja. További európai nagyvárosi területek is lefed majd ez a szolgáltatás az elkövetkezendő években. A tervek szerint a „SIXTI Car Club" meglévő szolgáltatásait is elérhetővé  teszik majd Berlinben és Münchenben a DriveNow felhasználói számára. Az autókölcsönzési üzletág 2011 első három hónapjában 195.6 millió euró bevételt produkált, amely +ll,l%-ot növekedést jelent. Az üzletág teljes árbevétele az első negyedévben 6.1%-kal 217.1 millió euróra nőtt (ez az összeg 2010 első negyedévében 204.7 millió euró volt). Ilyen dinamikus bevételi eredménnyel és stabil kölcsönzési árakkal a konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) jelentősen feljavult 22.9 millió euró összegre (ez az összeg 2010 első negyedévében 3.6 millió euró volt).

 

Tartós bérlet

 

A Sixt Németország egyik legnagyobb, teljes körű szolgáltatásokat nyújtó autókölcsönző vállalata, amely vállalatoknak és magánszemélyeknek nyújt széles körű kiegészítő szolgáltatásokat autóflotta és egyéni autók kezelésével kapcsolatban, beleértve a pénzügyi lízing szolgáltatásokat is. Mint ahogyan az előző évben, a Sixt Leasing 2011 első negyedévében is szisztematikusan olyan új üzletekre fókuszált, amelyek nagyobb árbevételt generáló, tartós bérleti szerződésekre irányulnak teljes körű szolgáltatásokkal.

A Németországon belüli és kívüli területeken a tartós bérletek száma a 2011. március 31-i adatok szerint 56,000-re emelkedett, amely körülbelül 4%-os növekedést jelent a 2010. év végi 54,100-zal szemben. Ahogyan várható volt, a Sixt Leasing bevétele 2011 első negyedévében 96.5 millió euró volt, amely -9.6%-os csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ennek legfőbb oka a tartós bérletek számának csökkenése a korábbi években, és következménye annak, hogy a vállalat a magasabb árréssel jellemezhető, teljes körű szolgáltatásokat tartalmazó tartós bérletekre fókuszál. Az üzletág teljes árbevétele a januártól márciusig terjedő időszakban 145.4 millió euró (amely -9.1%-os csökkenést jelent). A konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) 2011 első negyedévében 10.0 millió euró volt, amely jóval meghaladja a tavalyi év azonos időszakában elért 3.4 millió eurót.

„A Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, a Benelux államokban, Ausztriában és Svájcban egyaránt leányvállalatokkal rendelkező Sixt Csoport az európai autókölcsönzési piac jóval több mint 70 százalékát lefedi. Európa többi országában, így hazánkban is és a világ más pontjain a Sixt márkát franchise partnerek képviselik. A Sixt ezzel összesen mintegy 100 országban nyújt autókölcsönzési szolgáltatásokat. 2010. szeptember 30-i állapot szerint 1.882 Sixt iroda működik világszerte, ebből 509 Németországban." – mondta Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője.

http://hu.sixt.com/php/res?language=hu

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük