Az Autótechnika folyóirat – az Autószerelők Országos Egyesülete és a Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kézműipari Tagozata támogatásával – a hagyományos évnyitó Autótechnikai Szakmai Napját 2013. február 2-án Győrött tartotta. A személyautó és kisteher-gépjármű javító vállalkozások, független műhelyek, márkaszervizek szakemberinek szóló szakmai előadássorozat és kiállítás aktualitását az Ford autógyár idei hármas évforduló adta.

Az Autótechnika folyóirat – az Autószerelők Országos Egyesülete és a Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kézműipari Tagozata támogatásával – a hagyományos évnyitó Autótechnikai Szakmai Napját 2013. február 2-án Győrött tartotta. A személyautó és kisteher-gépjármű javító vállalkozások, független műhelyek, márkaszervizek szakemberinek szóló szakmai előadássorozat és kiállítás aktualitását az Ford autógyár idei hármas évforduló adta.

A 2013-as év egyidejűleg jelzi a cégalapító Henry Ford születésének 150. évfordulóját, a vállalatalapítás 110. esztendejét és a világon az első, Henry Ford által bevezetett szalagszerű autógyártás kezdetének 100. esztendejét. Az aktuális kérdéseket tárgyaló előadásoknak keretet Kuti János, az Óbudai Egyetem Hallgatói Szolgáltató Irodája igazgatójának „Rövid történelmi visszatekintés" című előadása biztosította, melynek mottóját Ford „Többet tenni a világért, mint amennyit a világ tesz érted – ez siker" gondolata adta.

A prezentáció áttekintette Henry Ford életét és munkásságát, valamint szerepét a sorozatgyártás kialakításában. Kiemelte, hogy a Highland Parkban kialakított üzemben 1913 első napjaiban a kocsik összeszerelése 12 óra 28 percet vett igénybe, az új futószalagos tömeggyártás bevezetésével ez az idő 93 percre csökkent.

A tömeggyártás bevezetésének alapgondolatát Ford a következőképpen határozta meg „… egyetlen munkásnak sem szabad és nem is kell kapkodnia, minden szükséges másodperc a rendelkezésére áll, ám annál eggyel sem több".

A Ford Motor Company több tízezer embernek munkát adva óriás vállalattá nőtte ki magát. A tömeggyártás következtében az autók darabszámának növekedése az eladási ár jelentős csökkenését vonta maga után. A gyártás vége felé egy korabeli átlagos munkás 12 heti béréért egy T-modell boldog tulajdonosa lehetett. Nem véletlen, hogy Galamb József és Farkas Jenő közreműködésével megtervezett T-modellből több mint 15 millió darab készült, és 1997-ben egy nemzetközi szakzsűri az évszázad autójának választotta.

Hervay Péter adjunktus az Óbudai Egyetem „Veterán-gépjármű restaurátor" szakirányú továbbképzési szakját mutatta be. Ismertette, hogy a Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar a Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség támogatásával, széleskörű szakmai együttműködéssel alakította ki a képzés szakmai programját, melynek alapját az iskola jogelődjének tanulója, Galamb József által tervezett Ford T-modell restaurálása során szerzett tapasztalatok jelentették.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük