A Szalay Balázs csapatfőnök vezette regionális MOL Dakar Team 2005-ben alakult (a MOL azonban már 2000 óta támogatója Szalay Balázsnak), jelenleg négy ország versenyzőit fogja össze egy autós, egy kamionos és öt motoros egység részvételével. A MOL arra törekszik, hogy a vállalat országhatárokon átnyúló együttműködését egy olyan csapat jelenítse meg a sport területén, amely egyszersmind a vállalatcsoportot is szimbolizálja. A MOL ezért döntött úgy, hogy Közép-Európa több országának tehetséges versenyzőit is támogatja.

 

A Szalay Balázs csapatfőnök vezette regionális MOL Dakar Team 2005-ben alakult (a MOL azonban már 2000 óta támogatója Szalay Balázsnak), jelenleg négy ország versenyzőit fogja össze egy autós, egy kamionos és öt motoros egység részvételével. A MOL arra törekszik, hogy a vállalat országhatárokon átnyúló együttműködését egy olyan csapat jelenítse meg a sport területén, amely egyszersmind a vállalatcsoportot is szimbolizálja. A MOL ezért döntött úgy, hogy Közép-Európa több országának tehetséges versenyzőit is támogatja.

Magyarországról a már sokat bizonyított Szalay Balázs és Bunkoczi László autós páros, a Darázsi Zsolt vezette kamionos egység, továbbá a motoros Varga Ákos, Szlovákiából Jaroslav Katrinak, Szerbiából Sagmeister Gábor, valamint Romániából Gyenes Emanuel alkotja a csapatot. A hátteret négy szervizkamion biztosítja, a stábban a GM detroiti központjából delegált szerelőkkel. A MOL nem csupán anyagilag, hanem termékeivel is támogatja a csapatot, amely egy versenyszezon során több mint 2000 liter MOL Dynamic motor- és hajtómű olajat használ. Az évek óta tartó közös munka kölcsönös előnyökkel jár: a MOL csúcsminőségű, versenycélokra is kiválóan alkalmas személygépjármű motorolajának és új motorkerékpár motorolaj családjának fejlesztéséből, teszteléséből is kivette a részét a csapat.

Szalay Balázs-Bunkoczi László (Magyarország) – Úgy tűnik, 2008 a jubileumok éve lesz, ami a Dakart és a magyar autós párost illeti. A Dakar Rally 2008 a verseny 30. kiadása lesz, Szalay Balázs a tizedik Dakarjára készül, Bunkoczi László pedig 2008. januárjában ötödik alkalommal ül be a pilóta mellé az anyósülésre. Az Opel Antara RR vadonatúj festést kapott a mostani Dakarra: a piros-sárga színösszeállítással sportosabb, agresszívabb külsőre tett szert, valamint a csapatversenyhez való hozzáállását is tükrözi. Emellett persze még rengeteg változtatást eszközöltek az autóban, többek között a motort is kicserélték, amivel az autó olyan motorerőre tett szert, hogy felveheti a versenyt akár a gyári nagymenőkkel is, ahogy azt a Dubai versenyen is tette. Ezzel Szalayék nem titkoltan a 20. körüli helyet célozták meg a januári viadalon. A MOL Dakar Team autós párosának elismertségét jelzi, egyszersmind 2007-es Világkupa-szereplésük jutalma, hogy az idén először közvetlenül a gyári csapatok után startolhatnak, vagyis a célbaérés és a szakaszokat követő szervizelés feltételei is kedvezőbbé válnak.

Varga Ákos (Magyarország ) – 1998 óta rendszeresen indul enduro versenyeken, ahol eredményei alapján 2002 óta jegyzik az első osztályú versenyzők sorában. Mindezek elismeréseképpen kérték fel három éve, hogy legyen az enduro válogatott csapat tagja. Azóta is erősíti a nemzeti válogatottat. 2003-ban vett részt élete első világbajnokságán, ahol bronz kategóriában végzett. Azóta minden évben a válogatott tagja, 2004-ben, 2005-ben is ezüst kategóriát hozott haza a hatnapos VB-kről.  2004-ben valósította meg élete egyik nagy álmát, elindult a Dakar Rallyn, amit sikeresen be is fejezett, abszolút 27. és amatőr 4. helyen végzett, ezzel ő lett az első magyar motoros, aki megjárta a sivatagot. A 2006-os Dakar Rallyt is sikerrel teljesítette, idén készül a harmadik sivatagi szereplésére.

Jaroslav Katrinak (Szlovákia) – Katrinak 1984 óta vesz részt motorversenyeken, többszörös szlovák motocross és enduro bajnok, állandó résztvevője az enduro világbajnokságnak is, amit 1991-ben meg is nyert. A 2006-os Hungarian Baja versenyen az első helyen végzett. Jelenleg az ötödik Dakarjára készül, 1999-ben egy szakaszgyőzelmet is magáénak tudhat, a 2007-es Dakart a 9. helyen fejezte be és elcsípte a 4. helyet az egyik napi szakaszon. Nagy reményekkel várja a 2008-as Dakart, ilyen eredményekkel a háta mögött ez érthető is.

Sagmeister Gábor (Szerbia) – A 36 éves versenyző 1993 óta motorozik versenyszerűen, háromszoros szerb motocross bajnok a 250 cc kategóriában, a Balkán-kupa bronzérmese és 14 éve tagja a szerbiai motocross válogatottnak.

Idén csatlakozott a MOL Dakar Teamhez, nem vett még részt a Dakar rallyn, sőt, ő lesz az első szerbiai versenyző, aki részt vesz a világ legnehezebb tereprali viadalán. Célja elsősorban az, hogy elérjen a Rózsaszín-tóhoz és felállhasson a céldobogóra.

Gyenes Emanuel (Románia) – Emanuel, alias Mani hat éve motorozik versenyszerűen, romániai endurocross és enduro bajnok, az idei hatnapos enduro-bajnokságon Chilében a második lett.  2006-ban csatlakozott a MOL Dakar Teamhez, a 2007-es Dakar rallyn indult először, amit sikeresen teljesített, az első indulók között 9. helyen, összetett eredményben pedig a 46. helyen végzett.

Fotó és szöveg: Steiner Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük