A környezettudatosság elkötelezettjeként a Bánkitó Fesztivál telekocsi szolgáltatással, és annak fejlesztésével támogatja a széndioxid-kibocsátás csökkentését. A telekocsi online stoppolás, ingyenes közvetítő, ahol az utazni kívánó autósok felajánlják szabad helyeiket, azaz útitársat találnak költségeik csökkentése, vagy egy jó hangulatú közös utazás érdekében. A fesztiválozók erre kifejezetten fogékonyak, ráadásul közösségi közlekedéssel a 3 óra alatt megtett 60 km-es Budapest- Bánk távolság is a telekocsi használatára buzdít.

.

A környezettudatosság elkötelezettjeként a Bánkitó Fesztivál telekocsi szolgáltatással, és annak fejlesztésével támogatja a széndioxid-kibocsátás csökkentését. A telekocsi online stoppolás, ingyenes közvetítő, ahol az utazni kívánó autósok felajánlják szabad helyeiket, azaz útitársat találnak költségeik csökkentése, vagy egy jó hangulatú közös utazás érdekében. A fesztiválozók erre kifejezetten fogékonyak, ráadásul közösségi közlekedéssel a 3 óra alatt megtett 60 km-es Budapest- Bánk távolság is a telekocsi használatára buzdít.

.

Az Oszkár telekocsi (azaz Online Személyfuvar Közvetítő Rendszer) 2007. novemberében indult, látogatottsága az utóbbi egy évben a duplájára nőtt. A hasonló  külföldi szolgáltatások közül (pl. www.mitfahrzentrale.de) ingyenessége különbözteti meg, alapítói Gyürüs Máté és Prácser Attila egyetemi éveik alatt saját hazajutásuk nehézségeit próbálták ezen keresztül megoldani. Kezdeményezésük sikeres, igény van rá, amit az is bizonyítja, hogy a www.oszkar.com -on keresztül a napi megvalósult utak a háromszorosára nőttek.  Jelenleg több mint 16000 tagja van a rendszernek és naponta 100-as nagyságrendben valósulnak meg az oldalon szerveződött telekocsis utak.

 

Telekocsi mindennap?

 

A városi övezetek közutain megtett kilométerek száma 1995 és 2030 között 40%-kal fog megnövekedni -jósolta Margot Wallström, az Európai Unió környezetvédelmi biztosa „A nagyvárosi utcák visszahódítása az emberek számára" című kiadványban. A megnövekedett járműforgalom rossz levegőminőséget, elviselhetetlen zajszinteket és a szomszédság, a helyi közösség érzetének gyengülését jelenti. Mindeközben aránytalan, hogy az átlagos távolság, amit egy autós naponta megtesz, kevesebb 20 km-nél. A BKV sztrájkok idején a BKV pótló kezdeményezés jó alkalom volt arra, hogy megmutassa Budapest, mennyire képes segíteni önmagán. Az, hogy ez sikerül-e, hozzáállás, motiváció és szervezés kérdése.

http://tekerjatora.hu/hu/utazas/telekocsi

http://www.oszkar.com/telekocsi.php

http://levego.hu/tevekenysegeink/kozlekedes/szemelyszallitas

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük