Flirt motorvonatFlirt motorvonat

A MÁV FLIRT flottája 2010-ben 60 járműre bővül. A korábbi 30 villany-motorvonat beszerzéséről szóló szerződésből kifolyólag vételi joga (opciója) van a vasúttársaságnak, amivel élt is. Az újonnan megrendelt motorvonatok a Budapest-Győr, a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vonalon állnak majd forgalomba, amellyel a vasúttársaság gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosít utasainak.

  Flirt motorvonatFlirt motorvonat

A MÁV FLIRT flottája 2010-ben 60 járműre bővül. A korábbi 30 villany-motorvonat beszerzéséről szóló szerződésből kifolyólag vételi joga (opciója) van a vasúttársaságnak, amivel élt is. Az újonnan megrendelt motorvonatok a Budapest-Győr, a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vonalon állnak majd forgalomba, amellyel a vasúttársaság gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosít utasainak.

A járművek szállítási határideje az előleg kézhezvételétől számított 15 hónappal kezdődik és havonta 2 db jármű átadásával teljesül. Az előleg átutalása november 28-án megtörtént, így az első kettő FLIRT 2009. februárban, az utolsó kettő 2010. áprilisban kerül átadásra. Az újabb 30 Flirt szerelvény finanszírozója a Raiffeisen Bank, összesen 141,6 M euró-s hitelt biztosít.

Az újabb korszerű villamos-motorvonatok részei annak a modernizációs programnak, amelyet a MÁV az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében indított el.

A MÁV által rendelt, négy kocsiból álló FLIRT motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. A jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja az utazás során a gyors és kényelmes utas-cserét. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást. A FLIRT maximális sebessége 160 km/h, gyorsulási sebessége pedig eléri a 1,2 m/s2-ot. A rendkívül kényelmes és utas-barát környezetet a jól áttekinthető, tágas és teljes hosszában akadálymentesen átjárható utastér, a légkondicionálás, illetve a videokamerás felügyelet teszi teljessé.   A korszerű utas-tájékoztatást műholdról vezérelt, kívül és belül is látható vizuális, valamint hangos tájékoztató rendszer valósítja meg a járműveken. Emellett a FLIRT vonatok a környezeti terheket is csökkentik a kisebb menetzaj, a kevesebb energia-felhasználás, és kisebb szennyezőanyag-kibocsátás révén.

Mindezek elnyerték az utas-közönség tetszését, a már közlekedő vonatok beváltották a hozzá fűzött reményeket. Az első 30 vonatszerelvények folyamatosan állnak forgalomba, jelenleg 18 FLIRT fut, december közepéig 23 érkezik be Magyarországra, 2008. márciusáig 30 db motorvonat áll az utazók szolgálatába.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság által az év elején végzett vizsgálatoknak a FLIRT minden tekintetben megfelelt, így a már megszerzett típusengedély az új megrendelés keretében érkező motorvonatokra is érvényes lesz.

A most megrendelt 30 motorvonat utolsó néhány példányának alumínium kocsiteste várhatóan már a Stadler szolnoki gyárában készülhet el. A Stadler sikeresen szerepelt az Angel Trains International által 18 elővárosi motorvonat beszerzésére kiírt tenderen is, amelynek köszönhetően a svájci cég FLIRT vonatokra vonatkozó megrendelési immáron meghaladják a 400 darabot. Az Angel Trains International-lel kötött szállítási szerződés értéke 85 millió euró (mintegy 21 milliárd forint).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük