Frissebb mint a friss avagy hagyományos étkek előnyben: A Marché és a MOL hét autópálya-pihenőhelyet nyit Magyarországon
11 perc olvasás
A Marché International és a MOL 2008. május 26-án Mosonmagyaróvárnál nyitotta meg első két közös autópálya-pihenőhelyét, ahol Magyarországon elsőként kínálnak integrált éttermi és töltőállomási szolgáltatásokat. A MOL-csoport Kiskereskedelem Divízió jövőbe mutató stratégiájának fontos alapköve, hogy minél komplexebb kínálatot biztosítson vendégeinek.
A Marché International és a MOL 2008. május 26-án Mosonmagyaróvárnál nyitotta meg első két közös autópálya-pihenőhelyét, ahol Magyarországon elsőként kínálnak integrált éttermi és töltőállomási szolgáltatásokat. A MOL-csoport Kiskereskedelem Divízió jövőbe mutató stratégiájának fontos alapköve, hogy minél komplexebb kínálatot biztosítson vendégeinek.
Ennek érdekében folyamatosan fejleszti töltőállomásain a kényelmi szolgáltatásokat; elsőként vezette be a tavalyi év során a gyógyszer-értékesítést és biztosított ingyenes wifi hozzáférést a vásárlók részére.
A stratégiának egyik kiemelt eleme, a felfrissülni vágyó autósok teljes feltöltődését biztosító pihenőhelyek kialakítása. Ehhez nyújt most a MOL minőségi megoldást a Marché International támogatásával az autópályák mentén található töltőállomásain. A megvalósításban azért esett a MOL választása a Marché International-ra, mert a MarchéTM éttermei frissességükkel, és á la minute ételkészítési koncepciójukkal a legmagasabb színvonalat képviselik az európai piacon.
A Marché International az egymással szemközti két mosonmagyaróvári autópálya-pihenő 2008. május 26-i megnyitásával a kezdte meg hivatalosan magyarországi piacra lépését. A mosonmagyaróvári pihenő Magyarország legnagyobb forgalmú autópályája, az M1-es mentén, a Budapest-Bécs útvonalon található. Az első két étterem a MarchéTM-Bisztró koncepció alapján valósul meg, s egyenként 120 fő befogadására alkalmasak. A vendégek kiszolgálásáról összesen 50 munkatárs gondoskodik. A MarchéTM Bisztró koncepciója a fő és a köztes étkezések során egyaránt magas minőségű alapanyagokból készített ételek széles választékát kínálja. A saláták és zöldségek, a grillételek, a gyermekmenük, valamint a saját MarchéTM biopékségből származó sütemények és pékáruk között mindenki megtalálja a kedvére valót. A kínálatot friss, kézzel facsart és szezonális gyümölcslevek, alkoholmentes frissítők, és különféle meleg italok teszik teljessé. A meleg vagy hideg finomságokat becsomagolva természetesen magukkal is vihetik a vendégek.
A következő hónapokban még hét étterem nyílik Magyarországon. A Marché International a következő hónapokban a MOL-lal együttműködésben építi ki magyarországi vendéglátó egységeit, aminek keretében összesen hét új éttermet nyit meg. Az egységek az M1-es autópályán, a Budapest-Bécs útvonalon, a budapesti M0 autópálya-körgyűrű mentén, valamint az M7-esen, a Balaton közelében találhatók. A Marché International MarchéTM éttermekkel, MarchéTM bisztrókkal és MarchéTM biopékségekkel lesz jelen a magyarországi piacon.
A MOL és a Marché International közösen Horvátországban is. A magyarországi együttműködés megkezdésével egyidőben a horvát piacra is a MOL-lal közösen lép be a Marché International. A MOL 100%-os tulajdonában lévő Tifon-hálózat héttöltőállomása mellett működő éttermekben a jövő évtől a horvát tengerpart felé utazók a Magyarországon addigra már megszokott MarchéTM minőséggel találkozhatnak majd.
Marché International csoport ahogy megérkezett Magyarországra…
A Marché International nagyforgalmú helyek kiemelkedő minőségű gasztronómiai megoldásait nyújtó vezető vállalat. Az egész világra kiterjedő márkáinak: MarchéTM friss-étterem, MarchéTM biopékség, Cindy's Diner és Mövenpick éttermek egymást kiegészítő, kiváló minőségő összesített kínálata kiegészíti egymást a repülőtereken, autópálya-pihenőhelyeken és pályaudvarokon.
1983-ban Stuttgartban nyílik meg az első MarchéTM, amivel egyidejűleg olyan új üzemtípus születik, amely egész Közép-Európában megihleti a gasztronómiai rendszerek fejlődését – ez az étterem mint piactér. A lenyögöző kezdet és a gyors terjeszkedés után megváltozott a kép. A magyar emberek nagy részében ez a kép ismerős az osztrák Rosenberg autópálya éttermekből, ahol olyan különlegességekkel találkozhatott, mint a frissen elkészített ételek, és ami itthon szokatlan a tányér mérete alapján történő árazás. Nos ezek a Marché találmányai voltak, az első Stuttgarti étteremben már megtalálhatók voltak.Onnan terjedtek el, mivel a közönség éppen egyszerűsége és áttakinthetősége miatt nagyon megszerette. No meg ott volt a játék, amiben a magyar turisták mindig is élen voltak. Ki tud a lekisebb méretű salátás tányérra több salátát, vagy a legkisebb köretes tányérre több koretét felépíteni. Természetesen ilyenkor is a tányér méret alapján fizet. No meg az étterem sem jár rosszul és a vendégnek is megvan a sikerérzete.
A magyar éttermeik árait a környező városok éttermi árai alá lövik be, de éppen a sajátos árazási módszer miatt a vendég sokkal jobban is kijöhet, mint a helyi éttermekben. Nem véletlen, hogy ezek akülfgöldön ahol működnek és remélhetően itthon is a vasárnapi családi ebéd szinhelyévé válnak, mert megéri ide kirándulni ebédelni. Éppen ezért a gyerekeknek és felnőtteknek is megfelelő választákot biztosítanak, s ugyanakkor a gyermekenek a McDonald's éttermekből megismert játszóhely, illetve szükség esetére pelenkázó áll rendelkezésre a éttermes MOL kutaknál.
A hiányzó továbbfejlődés és a koncepció terén tett engedmények nem maradtak következmények nélkül. A Mövenpick holding igazgatótanácsa az újrakezdés mellett döntött, és Olivér Altherr vezérigazgatót bízta meg a Marché International önálló üzletág irányításával. A kimerült márka felélénkítését célzó legfontosabb lépések a decentralizálás és létszámcsökkentés voltak, a központból pedig támogató iroda lett. Az ott dolgozók legnagyobb része a termékfejlesztéshez és a munkatársak képzéséhez ment át – ezek a rendszer sarokpontjai. A siker koncepciója kevés, de kiemelkedő minőségő, lehetőleg szezonális és regionális eredető hozzávalót, vonzóan elkészített egyszerőrecepteket tartalmaz, beleértve azt, hogy a tudatküszöb alatt hitet tesz Svájc mellett. A sikerhez vezető további lépés a kutatás-fejlesztési képzés – az új termékek decentralizált fejlesztése. Kiválasztott üzemek szolgálnak a két-három központilag kiválasztott étel tesztkonyhájául. Mihelyt megvan a recept, más üzemek munkatársai is odautaznak, hogy elsajátítsák a fejlesztőktől a know-how-t.
A frissességi és minőségi stratégia szigorú és következetes megvalósításának köszönhetően a Marché International a MarchéTM frissességi koncepciójával a gasztronómiai ágazat számtalan kitüntetését, a közönség megannyi díját nyerte el, ahogyan jónéhány teszten is diadalmaskodott. Ezek közé tartozik Európa két legjobb autópálya-pihenője (ADAC) és a világ legjobb autópályapihenőhelye (BBC-csoport), Németország legjobb gasztronómiai koncepciója, Ausztria, illetve Svájc legjobb autópálya-helyei címeinek elnyerése. A Marché International 2008-ban megkapta a hőn vágyott Német Gasztronómiai Díjat c MarchéTM márka sikeres újrabevezetéséért és újrapozícionálásáért. A zsőri indoklásában többek között ez olvasható: „Olivér Altherr vezérigazgatónak sikerült a termék iránti, élettel átitatott szenvedélyével több mint 3500 munkatársat megfertőznie a szó legjobb értelmében és a legnagyobb teljesítményekre serkentenie őket."
A Marché International 2007-ben összesen kilenc, ebből négy ázsiai piacon kerekítve 100 üzemegységgel 300,9 millió svájci frank összforgalmat ért el. A vállalatnál összesen 61 nemzetből származó több mint 3.500 munkatárs dolgozik.
MarchéTM – a friss-étterem
Világszerte sikeres a MarchéTM, a „látványkonyha" eredetije, amely olyan „étkezést nyújt, akár a piactéren". A frissességgel és minőséggel szemben támasztott magas igények, a vendég szeme láttára történő főzés, valamint a kötetlen piaci hangulat teljesítik a minöségtudatos vendégnek az egészséges táplálkozással és átláthatósággal szemben támasztott magas követelményeit. A MarchéTM ismérvei a radikális frissesség, a házi készítésö receptek és a szezonális termékek kímélő, egy perc alatti elkészítése. A termékeket elsősorban a régióban mőködő termelők naponta frissen szállítják be. A model ujdonsága abban rejlik, hogy eldobja az amerikai junk food azaz a gyorséttermek hagyományait, itt gyakorlatilag a klasszikus gasztronómia egyes darabjai kerülnek gyorsan a helyszínen elkészítésre. Azaz az igényes slow food egy változatával állunk szemben, ahol nem kell sokat várni az ételre, de az eredmény a hagyományos segédanyagok nélküli éttermi ízeket és konyhát eredményezi.
Az egyes éttermek éppen a helyi beszállítók miatt jelentősen tükrözik annak a közegnek a hagyományos ízeit és hagyományait, ahol működnek. Így magyarországnon nem kell félni, hogy a gulyás a német babgulyás, vagy a kolbász esetleg kelet stajer ízesítésű. Itt az ételek a hazai izvilágot tükrözik fűszerezésükben is.
A MarchéTM biopékség a MarchéTM friss-étterem legújabb kiegészítése. Itt kizárólag a hagyományos pékmesterség szabályai és szokásai szerint történik a kenyérsütés. Minden tészta 100%-ban természetes, sütőkeverékek vagy további segédanyagok hozzáadása nélkül készül. A pékségnek szállított lisztféleségek kivétel nélkül helyi malmokból származnak. A teljes folyamatra a dagasztástól a kelesztésen át egészen a sütésig a vendégek szeme láttára kerül sor.
A többi üzletlénc egyelőre még nincsen jelen Magyarországon, de a külföldet járó ember találkozhat vele.
Cindy's Diner
A jellegzetes gyorskiszolgáló az időtlenül divatos „ötvenes évek" stílusában kínál változatos éttermi élményt. A stílushő króm homlokzat, az eredetieket követő padok, a jellegzetes dekoráció és különféle retró stílusú kellékek időutazást tesznek lehetővé a Cadillacek és merev alsószoknyák éveibe. A Cindy's Diner kiváló minőségő, friss hamburgerekkel kényezteti el a vendégeket. A marhahús a darálóból frissen egyenesen a grillsütőre kerül. A cipócskák tönkölylisztből készülnek és a szokásos 20% cukor helyett 1% mézet tartalmaznak.
A hozzávalókat frissen, rendeléskor vágják. A reggeli, a frissen megrakott szendvicsek és ropogós saláták minden napszakban és alkalomkor megfelelő kínálatot jelentenek. A Cindy's Diner a gyorsbüfék kötetlen hangulatát a Marché International olyan értékeivel kapcsolja össze, mint a frissesség, az állandóan kiváló minőség és a barátságos kiszolgálás.
Mövenpick étterem – a modern klasszikus
A Marché International a repülőtereken és autópálya-pihenőhelyeken működő klasszikus Mövenpick éttermeket is magába foglalja. A Mövenpick éttermeket 1948-ban az az alapgondolat hozta létre, hogy mindenki számára első osztályú ínyencségeket és italokat tehessen hozzáférhetővé kötetlen kiszolgálás keretében. Mára a Mövenpick éttermek modern klasszikussá váltak. Az étlapon állandó helye van a Mövenpick olyan ételeinek, amilyen a tatár beefsteak, a lazac vagy a jellegzetesen svájci zürichi borjúragu, amelyek választékát a váltakozó röszti- és currys ételek vagy a kiemelkedő minőségő svédasztalok kerekítik le.