FEFO: célkeresztben a KKV-k
4 perc olvasás2007. június 21-én tartotta elsõ sajtóreggelijét a hazai számítógépgyártó FEFO Kft. Az apropó; új korszakot kezdenek a cégnél, hardver-szállítóból megoldásszállító vállalattá fejlõdnek, az eddigi teljesítményre építve dinamikus terjeszkedést terveznek az üzleti piacon.
2007. június 21-én tartotta elsõ sajtóreggelijét a hazai számítógépgyártó FEFO Kft. Az apropó; új korszakot kezdenek a cégnél, hardver-szállítóból megoldásszállító vállalattá fejlõdnek, az eddigi teljesítményre építve dinamikus terjeszkedést terveznek az üzleti piacon.
Fórizs Csaba, a FEFO Kft. ügyvezetõ igazgatója és Szegvári János kereskedelmi és marketing igazgató ismertette a vállalat helyzetét és jövõbeni terveit. Elmondták, nagyobb súlyt kívánnak helyezni a média kapcsolatokra.
A vállalkozás 1989-ben indult 4 magánszemély családi kezdeményezéseként. Budapesten kívül irodáik vannak Pécsett, Gyõrben és Szegeden. Saját gyártású deszktopokat, notebook-okat, szervereket állítanak elõ, nagy gyártókkal való együttmûködésben, az Intel és a Microsoft segítségére támaszkodva, hosszú garanciális idõvel.
Államigazgatási nagy projektekben beszállítók, széles ügyfélkörrel és széles portfólióval.
Mintegy hatvan munkatárssal mûködnek, technológiai és menedzsment tudásukat hivatalos minõsítések is igazolják, (pl. ISO 9001/2000) bírják a minõsített NATO beszállító címet.
A cég mûködési ideje alatt mintegy 50 ezer számítógépet gyártott, melyek nagyon sok helyen megtalálhatók, egyetemeken, az államigazgatásban, stb. Az iskolák ellátására 2.500 gépet szállítottak egyetlen nap alatt.
Retail partnereik közé tartozik pl. a METRO áruházak hálózata.
A jövõre nézve, a notebook eladást szinten kívánják tartani, az asztali gépek várhatóan ehhez képest visszaszorulnak, a 4-magos szerverek értékesítésében pedig lokális vezetõ brand pozícióra törnek.
Forgalmuk a 2000-es évek elején évente mintegy 2 milliárd Ft volt, ez a 2004-5-ös évekre kb. 4 milliárdra nõtt, összesített árbevételük az elmúlt üzleti évben 4,2 milliárd forint volt.
Összesített értékesítésükben erre az évre nem az árbevételek növelését, hanem az elmúlt évek bevételi szintjének tartását és a szolgáltatói üzletág fejlesztését tartják szem elõtt.
Hozzáadott értéket nyújtanak az értékesítésben, pl. a nyomtatók és a számítástechnikai eszközök terén, ezt a vonalat tovább kívánják erõsíteni a mostani 2. legnagyobb lokalizált gyártó pozíciójából.
A jövõben a szolgáltatások és a hozzáadott érték növelését tartják elsõdlegesnek, új szegmensek felé kívánnak nyitni, akár nagy gyártókkal együtt. Hardver-szállítástól a megoldás-szállítás felé tartanak.
Szegvári József elmondta, az elmúlt év novembere óta dolgozik a cégnél, elõzõ munkahelye a Microsoft Magyarország volt, a FEFO-val való együttmûködése hosszú idõre tekint vissza. A FEFO Kft.-nek nagyon jó neve van a magyar piacon. Második helyen lévõ gyártóként nagyon stabil beállású, ezért válhat egyre nagyobb szolgáltatás-tartalmakat nyújtó céggé. Speciális termékeket akarnak kínálni, melyekhez szolgáltatást lehet nyújtani.
Kiemelt vendoraik;
-Microsoft, (DOEM és Gold Certified partner), ezt a kapcsolatot tovább kívánják erõsíteni, pl a közigazgatási beszállításoknál,
-IBM, támogatott RISK-szállítói kapcsolatban,
-CISCO, szoros egyetértés és együttmûködés van a két cég között a KKV-k felé való nyitásban, a jövõre nézve különösen a VoIP megoldásokban,
-Intel, hagyományos jó kapcsolatuk van, melyet a saját PC és notebook gyártás továbbvitele során gyümölcsöztetnek,
-SAP megoldások mellé BusinessOne-t (ERP) és plusz szolgáltatásokat, CRM-et akarnak kínálni,
Microsoft CRM-el az õsz folyamán készülnek foglalkozni.
Kiemelt kapcsolatokat ápolnak a Samsunggal, LG-vel, D-Link-el, HP-val és Asus-al is.
A cég átalakításakor kereskedelmi csapatukat átépítik, meg akarják tartani régi ügyfeleiket az újak megnyerése mellett. Nyertes pályázatokon át sikerült eddigi eredményeiket elérni, mint a szolgáltatások terén elért tavalyi 100 millió Ft-os árbevételt is, melyet idén 3-400 millió Ft-ra kívánnak emelni.
A vendorokkal együttmûködve sok új ajánlattal akarnak a színre lépni, önálló marketing részleg mûködtetésével.
A szolgáltatásban az elmúlt év óta erõsítettek, Farkas László vezette csapatuk gyedi megoldásokban is jeleskedik. Ebbõl a szegmensbõl idén a teljes árbevétel 5-10 %-ára számítanak.
A kis- és középvállalkozások a jövõ célterülete, számukra összetett megoldásokat kínálnak, hardver-beszerzést, informatikai hálózat kiépítését, még ERP-rendszerek kialakítását is.
Harmat Lajos