A 3M elkészítette jól ismert Post-it termékcsaládjának környezetbarát változatát. A cég hazai leányvállalata az EMAK Intézettel közösen faültetési programot indít. Az összegyűjtött pénz felhasználásába a termékek vásárlóinak is lesz beleszólása.

 

A 3M elkészítette jól ismert Post-it termékcsaládjának környezetbarát változatát. A cég hazai leányvállalata az EMAK Intézettel közösen faültetési programot indít. Az összegyűjtött pénz felhasználásába a termékek vásárlóinak is lesz beleszólása.

A 3M kifejlesztette a mindennapi használatban igen elterjedt Post-it termékcsalád környezetbarát változatát. A Green Line elnevezésű termékek újrahasznosított papírból, csökkentett festéktartalommal készülnek. A jegyzettömbök nincsenek egyenként celofánba csomagolva, kartonburkolatukat szintén újrahasznosított papírból, csupán egyetlen színnel nyomva gyártják. A lapocskákat úgynevezett „torony" kivitelben hozza forgalomba a cég, és – éppen a csomagolóanyag-szükséglet mérséklése miatt – csak 16-24 tömbös kivitelben, kizárólag irodaszer ellátókon keresztül lesznek beszerezhetők.

A 3M hazai leányvállalata együttműködést kötött az Első Magyar Karbonsemlegesítő Intézet Nonprofit szervezettel (EMAK Intézet), mely szerint bármely Green Line torony kiszerelés vásárlója 100 forinttal támogatja a 3M és az EMAK Intézet közös faültetési programját. Az EMAK Intézet a globális klímaváltozás hatásainak mérséklésére többek között faültetési akciókat szervez, melyekhez hazánkban őshonos fákat és cserjéket használnak fel. A vásárlók javaslatot tehetnek a lakó vagy munkahelyi környezetükben lévő elhanyagolt zöldterület fejlesztésére, melyet a fatelepítést irányító szakértők figyelembe vesznek. A 2008. április 1. és december 31. között összegyűjtött pénz felhasználásáról, a fásítandó területek kiválasztásáról 2009 januárjában döntenek, a faültetés 2009 tavaszán lesz.

Az új termékről Kanizsai Róbert, a 3M hazai leányvállalatának társadalmi felelősségvállalását is koordináló vezetője elmondta: a Post-it világszerte a 3M egyik legfontosabb, stratégiai márkája, ugyanakkor egyike azon termékeknek, melyekkel a legszélesebb közönség is naponta találkozik. Kézenfekvő, hogy a cég társadalmi felelősségvállalása ezt a terméket is érintse, miközben a vállalat minden tevékenységében törekszik a környezetterhelés minimalizálására. A cég „zöld" elkötelezettsége nem csak a gyártás során, de a helyi faültetési akcióval is hozzájárul a mindennapi CO2 kibocsátás csökkentéséhez – fogalmazott a vezető.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük