1

Az USA 11 legnagyobb élelmiszerrel foglalkozó csoportja (Pepsi Colától a Campbellig, az Unilevertõl a McDonald's-ig) – amelyek a gyermekeknek szóló reklámok kétharmadát fedik le az Államokban – közös kezdeményezéssel megállapodott abban, hogy a jövõben az olyan híres szereplõk, mint Mikiegér, a Disney-hercegnõk, Shrek, Micimackó vagy a Tini Ninja Teknõsök, akik a legkisebbek figyelmét ragadják meg és nekik adnak viselkedési mintákat, ezentúl csakis egészséges ételeket és italokat reklámozhatnak.

  1

Az USA 11 legnagyobb élelmiszerrel foglalkozó csoportja (Pepsi Colától a Campbellig, az Unilevertõl a McDonald's-ig) – amelyek a gyermekeknek szóló reklámok kétharmadát fedik le az Államokban – közös kezdeményezéssel megállapodott abban, hogy a jövõben az olyan híres szereplõk, mint Mikiegér, a Disney-hercegnõk, Shrek, Micimackó vagy a Tini Ninja Teknõsök, akik a legkisebbek figyelmét ragadják meg és nekik adnak viselkedési mintákat, ezentúl csakis egészséges ételeket és italokat reklámozhatnak.

Ez a döntés olyan multinacionális vállalatokat érint, amelyek Európa-szerte is jelen vannak. Hamarosan az Óvilágban is számítanak hasonló szabályozásra, hiszen nálunk is riasztó ütemben nõnek a helytelen étkezési szokásokhoz kötõdõ, gyermekkorban kialakuló egészségügyi problémák, mint például a kóros elhízás. Az Európai Unióban 14 millió a túlsúlyos fiatalok száma (közülük hárommillió szenved obesitástól). Fennáll a veszélye annak, hogy ez a nemzedék rövidebb ideig fog élni, mint szüleik – adja közzé a hírt a Korazym.

Magyar Kurír

Kép: http://www.jimhillmedia.com/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük