www.triplanet.huwww.triplanet.hu

A „dynamic packaging" technológia lényege, hogy az utazó a csomagtúrák helyett saját magának állíthatja össze utazását. A Triplanet 250 légitársaság és 60 000 szálláshely azonnal foglalható ajánlatát kínálja felületén, hamarosan autóbérlés, városnézés, koncert- és sportesemény belépők is elérhetőek lesznek a portálon keresztül.

 www.triplanet.huwww.triplanet.hu

A „dynamic packaging" technológia lényege, hogy az utazó a csomagtúrák helyett saját magának állíthatja össze utazását. A Triplanet 250 légitársaság és 60 000 szálláshely azonnal foglalható ajánlatát kínálja felületén, hamarosan autóbérlés, városnézés, koncert- és sportesemény belépők is elérhetőek lesznek a portálon keresztül.

Amellett, hogy az utas a számára legmegfelelőbb ajánlatokat válogathatja össze a kínálatból, utazási irodáknál vásárolható túrákhoz képest olcsóbban is juthat hozzá mindehhez, hiszen nem kell megfizetni a hagyományos utazási irodák katalógusait, irodáit, munkatársait, és az utazásszervezési felárakat.

A Triplanet egy független utazási tanácsadó portál, amely nem a kereskedelmi szabályszerűségek szerint, hanem felhasználói, valódi hús-vér utasok ajánlásai és utazás-értékelései alapján helyez előtérbe utazásokat.

Fontos megkülönböztető értéke a „dynamic packaging" technológiának – akár a hagyományos utazási irodákkal, akár a weben katalógus-utakat értékesítő szolgáltatásokkal szemben -, hogy valós idejű szolgáltatást kínál. Ennek megfelelően a disztribúciós rendszer aktuálisan legkedvezőbb ajánlatát dobja föl minden egyes keresésre. A Triplanet az első olyan rendszer, amelyben érdemes az internet nyújtotta dinamizmust online vásárlás formájában kihasználni.

Párizs vezet, London kiesik – Legnépszerűbb európai desztinációk a Triplanet toplista-adatai alapján

A Triplanet közel hetvenezres keresési adatbázisa alapján a tíz legnépszerűbb úticél közül Párizs, Róma és London áll az első három helyen. A klasszikusan népszerű európai desztinációk ismeretében nem meglepő az eredmény, New York azonban felvette a versenyt az öreg kontinenssel a Triplanetezők úticéljai között. Az első három várost követi a top10-ben Prága, Barcelona, Bécs, Dublin, New York, Madrid és Firenze.

A szállásfoglalási adatok szerint London azonban – elsősorban árai miatt – a keresési szakaszt követően kiesik, Prága pedig előzi Párizst, vagyis a városinformációk alapján a Triplanet felhasználói legszívesebben Rómában, Prágában, vagy Párizsban foglalnak szállást.

Érdekes, hogy nem kiemelkedően magas számú keresés érkezik San Remóra, Cancunra és Mexikóvárosra, ezek a desztinációk mégis a szállásfoglalási toplista tizenegyedik, tizenkettedik, és tizenhatodik helyén szerepelnek.

A Triplanet és az Arcus PR közös szakmai újságírói felmérése

Az alig féléves utazási portál, az első hazai „dynamic packaging" szolgáltatást nyújtó Triplanet és az Arcus PR közös szakmai felmérése szerint az új utazási koncepció hosszú távon hazánkban is átveheti a vezető szerepet. Az eddigi működése során a top három online repülőjegy és szállásértékesítő portál egyikévé előlépett Triplanet számos fejlesztést integrált a tavasszal elvégzett szakmai felmérésben megkérdezett újságírók válaszai alapján.

Szakmai újságírói felmérés: A Triplanet és az Arcus PR közös kutatása a „dynamic packaging"-ről és a Triplanet portálról

A Triplanet és az Arcus PR 2008 tavaszán készített felméréséből kiderült: a szakmai újságírók véleménye szerint a „dynamic packaging" hazánkban is sikerre ítéltetett, és a Triplanet weboldala könnyen kezelhető,  hasznos utazási szolgáltatást nyújtó, innovatív felület.

A 2008 tavaszán elvégzett exkluzív kutatás arra kereste a választ, hogy az utazóközönség véleményvezérei hogyan látják, vajon alkalmas-e a Triplanet oldala és megvalósítási módja arra, hogy a „dynamic packaging"-et beépítse a fogyasztói fejekbe Magyarországon, és egy könnyen használható, ugyanakkor rendkívül megalapozott szolgáltatást nyújtson az utazni vágyóknak.

A Triplanet nyújtotta „dynamic packaging" koncepció erőssége, hogy úgy engedi szabadon a felhasználót, hogy közben mégis „fogja a kezét", egyszerre keltve ezzel a szabadság és a biztonság érzetét. A válaszadok szerint  a jövőbemutató – és nyugat-európai országokban, az Egyesült Államokban már sikeresen működő – koncepció, illetve a felhasználó-központú gondolkodásmód a hazai utazási piacon is átveheti a vezető szerepet. A szakmai véleményvezérek javaslatai közül a Triplanet május végére több fejlesztést meg is valósított.

Eredmények

A válaszokból leszűrhető, hogy a Triplanet weboldal a megkérdezett szakértők négyötöde (83%) szerint könnyen átlátható és könnyen kezelhető. Ennek ellenére körülbelül hasonló arányban választanának „vegyes megoldást", a válaszolók többsége (80%) egyéb forrásokat is igénybe venne, ha utazást tervezne, a Triplanetet egyéb csatornákkal együtt használná.

A válaszadók szerint a Triplanet oldala hasznosság szempontjából 7,2 pontos a maximális 10-ből, a legalacsonyabb érték a válaszok között pedig az 5-ös osztályzat volt. Látható tehát, hogy alapvetően a Triplanet oldala igen hasznos a hozzáértők körében.

Magát a „dynamic packaging" szolgáltatást a válaszadók a maximális 10 pontból átlagosan közel 8-asra értékelték: legfőbb vonzereje a szabadságban rejlik (58%), azaz abban, hogy a felhasználó egy központosított helyen, de mégis szabadon tervezheti meg az utazási élményt. A költséghatékonyság és a függetlenség mint előny között egyenlő arányban oszlanak meg a vélemények, 16-16%-ban.

Hátulütőként a válaszadók fele a „dynamic packaging" bizonytalanságát tartják. Mégis, a téma újságírói szerint a koncepció hosszabb távon egyértelműven átveheti a vezető szerepet az utazás-tervezés területén.

Fejlesztések

A téma szakmai újságírói alaposan megismerve és átgondolva a lehetséges fejlesztési irányokat, értékes és előremutató javaslatokat tettek a felmérés során. Ezek közül számos fejlesztési javaslatot a Triplanet a felmérés utáni hónap során integrált, többek között konkrét újságírói javaslatra a weboldalon feltüntetett offline elérhetőségeket (iroda címe, telefonszám) a láblécből kiemelt helyre, a fejlécbe helyezte át, a korábbinál inkább hangsúlyozva ezzel a hagyományos ügyfélkezelés előnyeit a virtuális valós idejűség előnyeivel párosítva.

 A szolgáltatás

  • A Triplanet az első hazai „dynamic packaging" szolgáltató portál. Felületén forradalmian új, web 2.0 koncepció alapján nyújt utazási szolgáltatásokat, a hagyományos csomagtúrákkal szemben egyedileg összeállítható utazási kínálattal. 250 légitársaság és 60000 szálláshely azonnal foglalható a Triplaneten keresztül, emellett a QBE Atlasz utasbiztosításának csomagolása már működik, és hamarosan autóbérlés, városnézés, koncert- és sportesemény belépők is a csomaghoz illeszthetők lesznek. Csomagfoglalás esetében az utas hűségpontokat kap, amelyeket később fel tud használni, ajándékokat, illetve a Triplanet saját minibuszaival reptéri transzfer szolgáltatást választhat.
  • Számok
  • A Triplanet felületén 2008-ban közel ezer foglalás történt, felhasználóinak száma – a 2008 eleji indulás óta, vagyis fél év alatt – 150000 látogatóra nőtt, melyből több mint 1500 utas. A cég idén 200-300 millió forintos forgalommal számol, így a három legnagyobb forgalmat bonyolító online repülőjegy és szállásfoglalás szolgáltató egyike. 2009-ben piacvezető szerepre tör, árbevételét a tulajdonosok terve szerint jövőre megtízszerezi.

A Triplanet egy független utazási tanácsadó portál, amely nem a kereskedelmi szabályszerűségek szerint, hanem felhasználói, valódi hús-vér utasok ajánlásai, és utazás-értékelései alapján helyez előtérbe utazásokat.

A Triplanet kínálatának fókuszában az európai városlátogatások állnak, amit a hagyományos utazási katalógusokkal szemben valós idejű akciókkal tesz vonzóvá utasai számára. Előnyei között a költséghatékonyság kiemelt helyen szerepel, tekintve, hogy utasainak nem kell megfizetni a hagyományos utazási irodák katalógusait, irodáit, munkatársait, és az utazásszervezési felárakat. A foglalásnál a bruttó végösszeget tünteti fel a rendszer, amelyet az utas hitelkártyával – extra foglalási díj nélkül -, átutalással vagy személyesen készpénzben is kiegyenlíthet.

  • Tulajdonosi kör

A Triplanet tulajdonosai magyar magánszemélyek (Bánki Róbert és Wagner Zsolt), és pénzügyi befektetők. A magyar, elsősorban turizmusban (pl. Malév) tapasztalatot szerzett informatikusokból álló csapat nevéhez köthető többek között a netbook szoftver, mely 2007-ben 3,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított, s a piac 80 százalékát lefedi. Eladása után kezdett a cég az új fejlesztésbe, s az idei piacra lépés után szeretnének Kelet-Európában terjeszkedni, Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Románia, Bulgária utazóinak meghódítása szerepel a terveik között.


  • Tervek
  • A Triplanet tervei között az európai terjeszkedés kiemelt hangsúllyal szerepel, desztinációit pedig Európán belül, és azon kívül is folyamatosan bővíti. A magánszemélyek valós idejű kiszolgálása mellett az év második felében már üzleti utakat is kínál, akár belső céges intranet rendszerekre egyedi fejlesztésekkel is összekötve.
  • www.triplanet.hu