Mind népszerűbb az autót vásárlók körében a meghosszabbított garancia. Ma Magyarországon nagyjából minden hetedik, míg Nyugat-Európában minden harmadik gépjármű adásvételt meghosszabbított garanciával kötnek. A várakozások szerint e tekintetben nagyjából 2010-re érjük el a nyugati átlagot, miközben a szolgáltatás az autók piacáról folyamatosan átterjed az elektronikai és más tartós fogyasztási cikkekre is.

 

Mind népszerűbb az autót vásárlók körében a meghosszabbított garancia. Ma Magyarországon nagyjából minden hetedik, míg Nyugat-Európában minden harmadik gépjármű adásvételt meghosszabbított garanciával kötnek. A várakozások szerint e tekintetben nagyjából 2010-re érjük el a nyugati átlagot, miközben a szolgáltatás az autók piacáról folyamatosan átterjed az elektronikai és más tartós fogyasztási cikkekre is.

Egyre népszerűbb az autókereskedők és vásárlóik körében a meghosszabbított garancia szolgáltatása. Ma Magyarországon minden hetedik, míg Nyugat-Európában minden harmadik új, vagy hétévesnél nem régebbi autót meghosszabbított garanciával értékesítenek. Ez a tevékenység a magyar biztosítási piacon még viszonylag frissnek számít, de komoly érdeklődés mellett évről-évre nagyobb "szeletet" képvisel – jelentette ki a QBE Atlasz Biztosító vezérigazgatója.

Dénes Attila hozzátette, nem minden meghosszabbított autógarancia mögött áll biztosítótársaság, sok esetben egy-egy márka saját maga vállalja a garancia kockázatát. Az is jellemző, hogy bár a gyártói garancia mögött biztosítói háttér áll, erre nem hívják fel külön a figyelmet, hogy ezzel is az autómárka imázsát erősítsék. Ez ugyanakkor megnehezíti a piac méretének pontos meghatározását.

A QBE Atlasz nagyjából fél éve van jelen aktívan a biztosítások e területén, az eddigi tapasztalat bíztató. Az eltelt hat hónapban 60 millió forint értékű szerződést kötöttek. A kereslet dinamizmusa, valamint a külföldi tapasztalatok alapján a társaság ezen üzletágból származó bevétele 2010-re várhatóan eléri a félmilliárd forintot.

A garancia biztosítási alapú meghosszabbítása nem csak az autókereskedelemben népszerű. Egy ideje egyes, elsősorban mobil informatikai eszközöknél (notebookok, PDA-k, stb.) már lehetőség van ennek igénybevételére, és a szolgáltatás a tartós fogyasztási cikkek egyre szélesebb körénél elérhető.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük