Ilyen dobozok százaiban tárolják a papír jegyek elszámoló kuponjait nyolc évigIlyen dobozok százaiban tárolják a papír jegyek elszámoló kuponjait nyolc évig

A Légiközlekedési Világszervezet ajánlására megszűnik a papírjegyek kiadása a IATA egységes ügynökségi és elszámolási rendszerének tagjai, vagyis a BSP-tagok (Biliing and Settlement Plán) gyakorlatában 2008. május 31-től.

 

 Ilyen dobozok százaiban tárolják a papír jegyek elszámoló kuponjait nyolc évigIlyen dobozok százaiban tárolják a papír jegyek elszámoló kuponjait nyolc évig

A Légiközlekedési Világszervezet ajánlására megszűnik a papírjegyek kiadása a IATA egységes ügynökségi és elszámolási rendszerének tagjai, vagyis a BSP-tagok (Biliing and Settlement Plán) gyakorlatában 2008. május 31-től.

 

A Malév jegyeinek több mint 60%-át a BSP rendszer szerint működő utazási irodák értékesítették 2007-ben, amikor az általuk kiadott jegyek egyharmada papír-, míg kétharmada elektronikus jegy volt. Bár a IATA a légitársaságok számára nem írt elő határidőt az e-jegyek alkalmazására vonatkozóan, a Malév mától már minden útvonalán biztosítja ezt a szolgáltatást. A Malév a világon 64 légitársasággal épített ki IET (Interline e-Ticket) kapcsolatot, amivel felkerült a IATA TOP 50-es listájára.

Számok és arányokSzámok és arányokA IATA ajánlásának hatására 2008. június l-jétől a MALÉVre kiállított e-jegyek aránya jelentősen nő, hiszen ettől az időponttól az ügynökségi jegyértékesítők kizárólag e-jegyet adhatnak ki. A Malév saját értékesítésében a jegyek 62%-a elektronikus jegy volt az elmúlt esztendőben. A légitársaság hálózatának valamennyi útvonala tekintetében már elérhető az e-Ticket szolgáltatás.

Figyel a blogszféraFigyel a blogszféraA légitársaságoknak, köztük a MALÉV-nek, a IATA nem szabott határidőt a 100%-os e-jegy bevezetésre, hiszen az iparágban több esetben, például helyfoglalásra nem jogosító, két év alatti kisgyermekek jegyénél, még nem nélkülözhető a papírjegyek alkalmazása. Akkor is papírjegyet kell kiállítani, ha az útvonalon olyan fuvarozó is szerepel, amellyel a jegyet kiállító légitársaságnak még nincs IET (Interline e-Ticket) kapcsolata.

.. és az újságírók is.... és az újságírók is..Az IET teszi ugyanis lehetővé, hogy a légitársaságok kölcsönösen el tudják fogadni egymás járatain a partner által kiállított e-Ticket-eket is. Ehhez rendszer-összehangolások és tesztelések szükségesek. Ebben a munkában a Malév a IATA statisztikája alapján a világ légitársaságainak élbolyában, a legjobb 50 között szerepel.

.. amikor a MALÉV szakmai vezetői..... amikor a MALÉV szakmai vezetői…A papíralapú jegyek kiváltása az utasok számára a teljes jegyvásárlás folyamatát, valamint az utazást is biztonságosabbá, kényelmessé, otthonról intézhetővé teszi. Az utasnak nem kell a papírjegyét felvennie valamelyik utazási- vagy jegyirodában, ehelyett e-mailen egy elektronikusjegy igazolást kap, ami otthon is könnyedén kinyomtatható. Az e-jegy nem veszíthető el, nem lehet ellopni, amennyiben szükséges, e-mailen vagy jegyirodában könnyedén pótolható. A jegy telefonon is módosítható, hiszen az utasnak nem kell bemutatni azt. A rajta levő adatokat az utas, az értékesítő és a légitársaság is minden pillanatban láthatja.

..ismertetik az e-ticket rendszert....ismertetik az e-ticket rendszert..A Malév esetében a legnagyobb előnyt a munkafolyamatok egyszerűsödése jelenti. Minimálisra csökken a munka (papírjegy-számok kézi rögzítése, borítékolása) a szigorú számadású – egyedileg sorszámozott, többpéldányos, önindigós – kuponokkal. Ezeket a dokumentumokat a Malév minden célállomásáról Budapestre küldik elszámolásra. A kuponokat a légitársaságnak 10 évig kell megőriznie, ami jelentős raktározási feladatot is igényel. Ez ugyancsak a töredékére esik vissza, s várhatóan 2018-ra a mostani raktár kapacitás csekély része is elegendő lesz a maradék kuponok tárolására.

.. és bemutatják a régi papír alapu rendszert: fél hónap termése az irodában (elszámoló kuponok dobozolva).. és bemutatják a régi papír alapu rendszert: fél hónap termése az irodában (elszámoló kuponok dobozolva)A papírjegyek drasztikus csökkentése környezetvédelmi szempontból is jelentős, hiszen a IATA számításai szerint az elektronikus jegyrendszer BSP-tagoknál történő 100%-os bevezetésével   évi   3   milliárd   dollár  takarítható   meg   iparági   szinten.   A  Nemzetközi Légifuvarozók Szövetségének 2007-es felmérése szerint a papírjegy költsége többszöröse az elektronikus jegyének. A papír kiiktatásával pedig 50 000 kifejlett fa menthető meg évente.

IATA történelem:

... meg a papíralapú hitelkátya inkasszók tömegét (ez marad... egyelőre)… meg a papíralapú hitelkátya inkasszók tömegét (ez marad… egyelőre)1919: augusztus 25.   Hat európai légitársaság kezdeményezésére megalakul a mai IATA elődje (Air Traffic Association) Hágában.

1919-1929.   Rendszerezés és szabványosítás: kölcsönösen kicserélhető okmányok (repülőjegyek, fuvarlevelek).

1945. április 16-19.    IATA megalakulása, Havanna. Világméretű szabványosítás.

... amit kézzel kell rögzíteni. Az e ticketttel ez az élőmunkaigény jelentősen csökken.… amit kézzel kell rögzíteni. Az e ticketttel ez az élőmunkaigény jelentősen csökken.
1984. január 1. A Malév IATA tag lett (125. tagvállalatként).

2007. december 31.    100% BSP e-Ticket eredeti határideje, amely a légitársaságok kérésére öt hónappal később következik be.

2008. június 1.100% e-Ticket előírás a BSP-ben.

A Malév jegyértékesítési történetéből:

1975.  Gábriel I helyfoglalási rendszer bevezetése, a repülőjegyeket kézzel írják a jegyirodákban.

1983.  Gábriel II helyfoglalási rendszer bevezetése, még mindig kézi jegykiállítással.

1987.SITA Airfare automatikus tarifálási és SITA Ticketing gépi jegykiállító rendszer bevezetése.

2004. A Malév átáll Amadeus helyfoglalási és tarifálási rendszerre, a gépi  jegykiállítás még SITA Ticketing rendszerben történik.

2005. június első e-Ticket-ek a Malévnél (Berlin, Madrid, Tel Aviv útvonalakra).

2005.  december   7 újabb útvonal lett e-Ticket-es.

2006.  január  Az e-Ticket hálózat folyamatos kiterjesztése.

2006. január Az első IET megkötése a oneworld tag British Airways-zel, majd az American Airlines-szal.

2006.  március-május SITA Ticketing rendszer lecserélése Amadeus Ticketing-re.

2007.  április 1.  oneworld csatlakozás, összes taglégitársasággal működő IET, ami a csatlakozás egyik alapkövetelménye volt.

2008. május 28.  64 IET megállapodás van; szerepel a IATA TOP 50 listán.

2008. május 29.  A Malév minden saját üzemelési útvonalán e-Ticket-es.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük