Új értékesítési csatornán kínálja november 1-jétől kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását (kgfb) a Groupama Biztosító Zrt. Az ügyfelek egy sms elküldésével lekérhetik a 2008-ra érvényes, személyre szóló kgfb-tarifájukat, majd amennyiben az ár megfelelő, egy második sms-ben igényelhetik a biztosítást, és a Groupama postázza számukra az aláírásra váró dokumentumokat.

 

 

 Új értékesítési csatornán kínálja november 1-jétől kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását (kgfb) a Groupama Biztosító Zrt. Az ügyfelek egy sms elküldésével lekérhetik a 2008-ra érvényes, személyre szóló kgfb-tarifájukat, majd amennyiben az ár megfelelő, egy második sms-ben igényelhetik a biztosítást, és a Groupama postázza számukra az aláírásra váró dokumentumokat.

 

A biztosító új értékesítési módszere – amelynek bevezetését a magyarországi mobilpenetráció növekedése indukálta – rendkívül egyszerű adminisztrációs eljárást kínálva jelentősen könnyíti és gyorsítja az ügyintézést. Azok, akik a hagyományos értékesítési csatornák valamelyikén a jövőben együtt kötnek a Groupamánál kgfb-t és egy másik biztosítást – pl. ugyanazon járműre casco-t is vagy azonos szerződőre életbiztosítást – további kedvezményekben részesülnek.

A már meglévő, sikeresen működő értékesítési csatornák mellett 2007. november 1-jétől az ügyfelek már mobiltelefonon, a 06-30/344-4342-es -normál, azaz nem emelt díjas! -számra két sms elküldésével is elindíthatják a kgfb megkötését. Az új módszer bevezetését megelőző piaci kutatások szerint, amíg a magyarországi internethozzáférés lefedettsége 36 %-os, addig 2007 augusztusában a 100 főre jutó aktív sim-kártyás mobiltelefon-előfizetések száma 103 volt. A korábbi években csak tájékoztató jellegű adatot lehetett kérni sms-ben a Groupamától a személyre szabott kgfb-díjról, és az ügyfélnek más csatornán kellett elindítania a szerződéskötést. Az új megoldás azonban integrálja a díj-lekérdezés és a kötés folyamatát. Az első sms-nek csupán a rendszámot, a forgalmi engedély számát, és a bonus-fokozatot kell tartalmaznia, amelynek alapján a biztosító megállapítja a tarifát, majd egy válasz sms-ben tájékoztatja erről az érdeklődőt. Amennyiben a díjat elfogadja, a leendő ügyfélnek már csak egy jóváhagyó üzenetet kell küldenie, ezzel indítja meg a biztosításkötést. A Groupama a következő lépésben postázza a kitöltött dokumentumokat, az aláírt nyomtatványcsomagot pedig a mellékelt válaszborítékban, szintén postai úton kell visszajuttatni a biztosító részére december 31-ig. Egyszerű használhatósága és a gyors kommunikáció lehetősége miatt a mobiltelefon széles körnek biztosíthat hatékony ügyintézést. A Groupama call center felkészült munkatársai várják azok hívását, akik elakadnak, vagy kérdésük van.

A Groupama 2008-ban várhatóan más biztosításokra (pl.: casco-ra és balesetbiztosításra) is kiterjeszti majd az egyszerűbb adminisztrációt garantáló sms-kampányt. A mostani kampányidőszakban 7%-os kedvezményt kapnak mindazok, akik sms-ben kezdeményezik a kgfb szerződés megkötését, ugyanakkor az sms-alapú csatorna a kampány letelte után is igénybe vehető majd.

2007. december 31. után a Groupama számos más kedvezmény-konstrukcióval is várja ügyfeleit a korábbi értékesítési helyeken. A kgfb díjából 40% kedvezményben részesül az, aki ugyanazon motorkerékpárra egyidejűleg köt kgfb-t és casco-t. 5-5%-kal kevesebb casco-t és kgfb-t kell fizetnie annak, aki személygépkocsiját, illetve tehergépjárművét egyidejűleg biztosítja. Életbiztosítás és kgfb együttes kötése esetén ugyanazon szerződő 5% kedvezményt kap a kgfb díjából. A Groupama, híven az általa életre hívott Zöld Mozgalom elveihez, hibrid üzemű gépjármű esetén – 2007. december 31-e utáni kockázatviselés kezdetű szerződéseknél – szintén 5 % kedvezményt nyújt a kgfb díjából.

A Cora Magyar Hipermarket Kft. kizárólagos biztosítópartnereként a Groupama biztosításai továbbra is megköthetők a Cora áruházakban. A novemberi kampányidőszak alatt mind a 7 Corában 5 %-os engedményt kapnak az ügyfelek a kgfb díjából.

A biztosító a mostani kampányidőszakban pár ezres nagyságrendű sms-ben indított kötésre számít, amely hatékonyan kiegészíti majd az egyéb értékesítési csatornáinak forgalmát. Az üzleti portfolió bővítése mellett a Groupamának az a célja a kampánnyal, hogy felmérje a rendszer adminisztrációs hatékonyságát. Terveik szerint ugyanis a későbbiekben ezt a csatornát használnák arra is, hogy értesítsék ügyfeleiket a díjfizetés esedékességéről.

A Groupama az elmúlt években kitűnt a versenytársak közül azzal, hogy elsőként hozta nyilvánosságra kgfb-tarifáit. Mára a közvélemény és a biztosítási piac meghatározó szereplői is egyetértenek abban, hogy a 30 napos biztosítóváltási határidőt a duplájára kellene hosszabbítani. A Groupama továbbra is a kezdeményezés mögött áll, ugyanakkor arra törekszik, hogy változatlan árpolitika mellett ügyfélbarát kötési lehetőségeket biztosítson a jelenlegi szabályozás keretei között.

www.groupama.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük