300 millió eurós, egész Európát felölelő befektetési programja részeként a lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, amellyel a nap 24 órájában az év 365 napján elérhetővé válik az automatizált csomagküldő szolgáltatás. Az Integer.pl csoport a magyar csomagszállítások volumenének növekedésére számít, és partnereket keres tervezett fejlesztésének megvalósításához. A magyar postai piac éves volumene megközelíti a 8,5 milliárd forintot, amelynek 80 százaléka a vállalkozások közötti forgalomból származik.

300 millió eurós, egész Európát felölelő befektetési programja részeként a lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, amellyel a nap 24 órájában az év 365 napján elérhetővé válik az automatizált csomagküldő szolgáltatás. Az Integer.pl csoport a magyar csomagszállítások volumenének növekedésére számít, és partnereket keres tervezett fejlesztésének megvalósításához. A magyar postai piac éves volumene megközelíti a 8,5 milliárd forintot, amelynek 80 százaléka a vállalkozások közötti forgalomból származik.

Az Integer.pl a világ vezető csomagküldőterminál-gyártója és Lengyelország legnagyobb magánkézben lévő postai szolgáltatója, amely 600 csomagküldő terminálból álló hálózatot működtet Lengyelországban, Oroszországban és Ukrajnában. Az Egyesült Államokbeli PineBridge Investments nevű globális magántőke-alappal karöltve a cég arra törekszik, hogy összesen 300 millió eurós tőkebefektetéssel három éven belül egy 16 ezer easyPack terminálból álló hálózatot alakítson ki Európában és a Független Államok Közösségében.

„A Lengyelországban elindított szolgáltatás iránt folyamatosan növekvő érdeklődést tapasztalunk; ezek a berendezések sikeresen váltották fel a csomagküldés hagyományos formáit, ezért döntöttünk az easyPack terminálokból álló hálózatunk bővítése mellett. Magyarország előkelő helyen szerepel célpiacaink között, Oroszországgal, Ukrajnával, Csehországgal és Szlovákiával együtt" – szögezi le Rafał Brzoska, az Integer.pl csoport elnök-vezérigazgatója.

A magyar expressz csomagszállítási piac a várakozások szerint gyorsabban fog nőni az EU-16-ok átlagánál, részben a gyorsabb gazdasági növekedésnek, részben a kompetitív költségelőnyöknek köszönhetően. „Mindemellett hatalmas lehetőségeket látunk az expressz csomagküldő szolgáltatások fogyasztói szegmensében azáltal, hogy az ügyfeleknek egyszerű, automatizált hozzáférést biztosítunk a szolgáltatáshoz" – teszi hozzá Brzoska.

A gazdasági nehézségek ellenére a futár-, gyorspostai és csomagküldő szolgáltatások iránti kereslet folyamatosan nő Magyarországon, a piac összértéke 4,9, forgalma 5,5 százalékkal bővült 2011-ben. Az, hogy a piaci érték növekedése alulmúlta a forgalombővülést, az erős árversenynek, valamint annak tulajdonítható, hogy a sztenderd kategóriában egyre nő a vállalatoktól a végső fogyasztók felé irányuló kereskedelem. A gazdaságos szolgáltatások terén tapasztalható növekedés messze meghaladta a prémium szolgáltatások bővülését, és a következő években e trend folytatódására kell számítanunk.

Az Integer.pl számításai szerint a hálózat kiépítése az első három évben jelentős anyagi támogatást igényel, és csak ezután válhat önfenntartóvá. A cég beruházása nem csak a berendezések üzembe helyezésére terjed ki, hanem a legnagyobb magyarországi piaci szereplőkkel kialakítandó IT-integrációra, valamint az ügyfeleknek szóló megoldással összefüggő erőteljes marketing-tevékenységre is. Az Integer.pl olyan magyar partnereket keres, melyek közre tudnak működni a hálózat gyors kiépítésében, mint például a postai vagy futárpostai szolgáltatók.

„Az e-kereskedelem gyorsan bővül Magyarországon a szélessávú hozzáférés javuló penetrációjának, a biztonságos online fizetési megoldások térhódításának, valamint annak köszönhetően, hogy az emberek mindinkább hozzászoknak az interneten történő vásárláshoz. Várakozásaink szerint mindez tovább növeli a sztenderd csomagok forgalmát mind a belföldi, mind az európai piacon, és ezzel komoly lökést ad a nem-prémium csomagküldő szolgáltatási szegmens számára is" – magyarázza Rafał Brzoska.

Az easyPack terminálokból álló hálózat a világ második legnagyobb ilyen jellegű hálózata, és az egyetlen olyan innovatív megoldás Lengyelországban, amely csomagok gyors és biztonságos elküldését és átvételét teszi lehetővé a nap 24 órájában, a hét minden napján, sorban állás nélkül, kényelmesen elérhető helyszíneken. Az easyPack terminálokkal időt lehet spórolni és csökkenthetők a szállítási költségek. A terminálokat könnyen elérhető helyszíneken állítják üzembe, így benzinkutakon, tömegközlekedési csomópontokban vagy bevásárlóközpontokban. A megoldás lényege, hogy a címzettnek nem kell otthon várnia a futár érkezésére – az SMS-ben vagy e-mailen érkező értesítés kézhez vétele után – eldöntheti, hogy munkába menet, ebédidőben, vagy hazafelé veszi fel csomagját. 

Az új megoldás kedvezően hat az e-kereskedelem dinamikus fejlődésére, és funkcionalitása nemcsak az e-ügyfelek és az e-kereskedelemben aktívan részt vevő vállalatok számára érték, hanem az elektronikus eladásokban részt nem vevő magánszemélyeknek és cégeknek is. Az easyPack csomagküldési lehetőség jelenleg több mint háromezer e-áruház számára elérhető, és mintegy tízezer elektronikus értékesítő veszi igénybe a szolgáltatást.

 

A krakkói székhelyű Integer.pl Csoport tíz innovatív, gyorsan növekvő cégből áll, amelyek postai, csomagküldő és disztribúciós tevékenységet végeznek, valamint jelen vannak az elektronikus kereskedelem és a pénzügyi szolgáltatások piacán. A cégcsoport története 1999-re tekint vissza, ekkor alapították meg az Integer.pl-t. A kezdetektől a mai napig a cég tevékenységének fókuszában a névre szóló és nem névre szóló küldemények kézbesítése, valamint a tágan értelmezett direkt marketing áll. Magát a csoportot – mint az egyes vállalkozások tevékenységét felügyelő szervezetet – 2006-ban hívták életre.


2006-ban a Csoport megalapította az InPost nevű céget, amely Lengyelország első és eddig legnagyobb független postai szolgáltatója.

2007-ben az Integer.pl Csoport létre hozta az InPost Finance-t, az elektronikus dokumentumkezelés és mobilfizetés területén korszerű szolgáltatásokat kínáló független pénzügyi és biztosítási szolgáltatót. Szintén 2007-ben, a Csoport üzleti sikereinek köszönhetően az Integer.pl bevezette részvényeit a varsói tőzsdére.

2009-ben a Csoport tevékenységének újabb mérföldkövéhez érkezett: az InPoston keresztül elindította az easyPack-et, a napi 24 órában, heti 7 napon keresztül elérhető csomagküldő és -kiadó berendezések gyártását. Ezek a terminálok azóta is hozzájárulnak a lengyel és a nemzetközi postai és csomagküldő szolgáltatások forradalmasításához.

2010-ben a Csoport megalapította az InMobile és az e-InPost elnevezésű cégeket. Bár mindkét vállalkozás üzemeltetését kiszervezték 2011-ben, a Csoport továbbra is rendelkezik a megfelelő jogokkal az InFlavo platform és a mobil marketing technológia ingyenes használatára Lengyelország területén belül.

 

Az Integer.pl Csoport az InPost Logistics-nak is a tulajdonosa: ez a cég közlekedési és logisztikai szolgáltatásokat nyújt a Csoport és az Integer.ue, a nem névre szóló küldemények kézbesítésére és az InPost easyPack szolgáltatására fókuszáló, Ukrajnában tevékenykedő cég között.

 

www.integer.pl, www.inpost.pl, www.paczkomaty.pl,

blog: http://blog.inpost.pl/

 

Az easyPack szolgáltatás


Az easyPack terminálok gyors és biztonságos online vásárlást tesznek lehetővé. Kitűnő megoldást jelentenek az internetes üzletek számára, mivel:

  • napi 24 órában, a hét minden napján elérhetők;
  • szinte minden (98%), az easyPack-en keresztül küldött csomag egy nappal az elküldése után már átvehető a kiválasztott terminálnál;
  • az ügyfelek több mint fele (59%) hat órán belül kézhez veszi rendelését azután, hogy befut hozzá a szöveges üzenet arról: a csomag kiszállítása az easyPack terminálhoz sikeresen megtörtént;
  • a futárszolgálatokat igénybe vevő ügyfelek 74 százaléka döntött úgy, hogy él az easyPack által kínált lehetőséggel, ráadásul azt vonzóbbnak is találták, mint egy hagyományos csomagszállító cég szolgáltatását.

 

Az easyPack az ügyfelek számára is ideális megoldás, hiszen

  • lehetővé teszi az online vásárolt cikkek kényelmes, sorban állás nélküli átvételét a hét minden napján, napi 24 órában;
  • a csomagátvétel időigénye mindössze 17 másodperc;
  • e-mailen vagy szöveges üzeneten keresztül értesülnek a csomagátvétel esedékességéről;
  • vonzó árakat kínál;
  • kényelmes fizetési megoldásokat tesz lehetővé (hitelkártya, e-fizetés, utánvét)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük