Magyar Turizmus: a második Budapest Winter Invasion még az elsőnél is nagyobb sikert aratott
9 perc olvasás2008. június 5-én, csütörtökön, a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Winter Invasion kampányban résztvevő partnerek közös tájékoztatót tartottak a 2007/2008. évi BWI eredményeiről.
2008. június 5-én, csütörtökön, a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Winter Invasion kampányban résztvevő partnerek közös tájékoztatót tartottak a 2007/2008. évi BWI eredményeiről.
A sajtótájékoztatón Dr. Niklai Ákost , a Magyar Turizmus Zrt. elnökét és Adrian Gray-t a Le Meridien Budapest szálló vezérigazgatóját hallhatták a megjelentek, megjelent még Szűcs Balázs, a Zrt. marketing igazgatója.
Adrian Gray utalt rá, a Le Meridien volt annak idején a kampány egyik kezdeményezője, a cél a szállodák téli holtidejének kitöltése volt, sikerült. A megoldás kivitelezése és a siker közelebb hozta egymáshoz a résztvevőket, benne a Malévet, a Budapest Airport-ot, az éttermeket. Folytatni kell.
Niklai Ákos szólt a részletekről:
Amit az adatok mutatnak:
A Magyar Turizmus Zrt. és a hazai turisztikai szolgáltatók legnagyobb közös akciója, a Budapest Winter Invasion keretében több mint 50 ezer vendégéjszakát töltöttek el a vendégek 2007. december 1. és 2008. március 31. között Budapesten. Az akció honlapjának (http://www.budapestwinterinvasion.com/) látogatottsága az előző évhez képest csaknem megnégyszereződött, március végéig több mint 157 ezren nézték meg a budapesti látogatásra csábító, nyolcnyelvű honlapot, amelyen közel 760 ezer oldal-letöltés történt (+603%).
Mélyreható kérdőíves felmérés
Az akció alapos, több nézőpontból történő értékelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. kérdőíves felmérésben gyűjtötte össze az akcióban résztvevő vendégek, szállodák és egyéb szolgáltatók tapasztalatait, észrevételeit.
A kutatás leglényegesebb megállapításai a következők:
A BWI akció keretében a vendégek a legnagyobb arányban Nagy-Britanniából, Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból és az USA-ból érkeztek.A „Budapest Winter Invasion" szlogen a vendégek és a szállodák tetszését egyaránt elnyerte.A különböző televíziós és újsághirdetések mellett, a vendégek elsősorban az internetről, illetve maguktól a szállodáktól értesültek az akcióról.A vendégek többsége városnézéssel, kulturális programokkal és fürdőzéssel töltötte idejét. A megkérdezettek 75,6%-a szívesen visszatérne Budapestre három éven belül, s 94,4%-uk ajánlaná barátainak, ismerőseinek a magyar fővárost.
A szállodák túlnyomó többsége (94,6%) elégedett volt a Magyar Turizmus Zrt. által megvalósított promócióval, és újra részt venne az akcióban.
Az együttműködő partnerek és a kampány népszerűsítése:
A marketingakció együttműködő partnerei:
-a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák (több mint 65 szálloda, köztük a meghatározó szállodaláncok),
-a Magyar Szállodaszövetség,
-a Magyar Turizmus Zrt.,
-a Malév Zrt.,
-a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.,
-Budapest Főváros Önkormányzata,
-a Budapest Airport Zrt.,
-a Budapesti Tavaszi Fesztivál és egyéb turisztikai szolgáltatók (pl. programszervezők, autókölcsönzők, fürdők, múzeumok, színházak, éttermek).
A második Budapest Winter Invasion kampányhoz a szállodákkal együtt több mint 88 partner csatlakozott,
18-al többen, mint az első BWI kampány esetében.
2008. március 31-ig három éjszaka áráért négy éjszakára várták a Budapest Winter Invasion akcióhoz csatlakozott szállodák az akció keretében szállást foglaló külföldi vendégeket. Az együttműködő partnerek a lehető leghatékonyabb kommunikációs eszközeiket alkalmazták, például nagy szerepet kapott a kampány nyolcnyelvű (angol, német, francia, olasz, spanyol, orosz, cseh és szlovák) honlapja is. A http://www.budapestwinterinvasion.com/ oldalon szerepel a kampány valamennyi résztvevője, s megtalálhatók a Budapestről szóló részletes információk.
Jelentős szerepe volt a kommunikációban a nagy nemzetközi televíziós csatornáknak is (CNN International,
BBC World Europe, CNBC Europe, N-TV), segítségükkel több száz millió néző láthatta a kampányt népszerűsítő kisfilmet. A CNN International csatornán a Business Traveller és a Weekend World News, valamint az esti CNN Today című műsorokban, továbbá az igen népszerű Larry King Live show-ban vetítették le a 30, 60 és 90 másodperces BWI reklámfilmet. Hirdetéseket helyeztek el több nemzetközi lapban, például a Financial Times-ban (Hungary Report és Global Traveller Supplement), a Newsweek Europe-ban és az Internation Herald Tribune-ben is.
Miután a Malév 2007 áprilisában csatlakozott a oneworld szövetséghez, idén a magyar nemzeti légitársaság mellett a világ vezető légitársaság-szövetsége is támogatta a Budapest Winter Invasion kampányt, és népszerűsítette Budapestet. A szövetségbe tartozó légitársaságok mintegy 2.100 repülőgépe naponta 7.800 felszállást teljesít,
140 ország 650 célállomására közlekedik. A repülőflotta fedélzeti magazinjaiban, szórakoztató műsoraiban és weboldalain, valamint direct mail akciókon keresztül havonta átlagosan több mint húszmillió utashoz juttatták el a magyar főváros jó hírét világszerte, a kampány logóját az egyik Malév repülőgép is hordozta.
A Budapest Airport (BA) a ferihegyi repülőtér termináljaiban elhelyezett média felületeken, elektronikus kijelzőkön, citylight hirdetéseken keresztül népszerűsítette a BWI-t, a kampány naponta átlagban 22 ezer utast ért el.
Az elérhető nyilvánosság további szélesítésére a BA is felkínálta honlapját és a repülőtér nyomtatott menetrendjét.
Az MT Zrt. és a Budapesti Fesztiválközpont Kht. együttműködésének keretében, a BWI és a Budapesti Tavaszi Fesztivál népszerűsítésére szervezett közös nemzetközi tanulmányút mellett a két szervezet banner-kampányt is indított több internetes oldalon. Elkészítettek egy közös leporellót, amely külföldi lapokon keresztül, DM kampány segítségével, illetve kiállításokon és vásárokon jutott el a nagyközönséghez.
Az elsődleges célpiacokon is számos eszközzel csábítottuk hazánkba a külföldi vendégeket a téli időszakban:
-október közepétől 2008. március 31-ig a BWI-t, a Budapesti Tavaszi Fesztivált és a Szépművészeti Múzeumot népszerűsítő hirdetés került összesen 16 berlini, hamburgi, müncheni, frankfurti és stuttgarti csuklósbusz oldalára;
-Berlin, Hamburg, Frankfurt, München és Stuttgart metró-aluljáróiban összesen 135 képernyőn egy héten keresztül napi 50 alkalommal láthatták az arra járók a Budapest Winter Invasion akciót népszerűsítő spotot, illetve a metrókocsikba szállva újra találkoztak a kampány plakátjával.
-január 10-én kezdődött az MT Zrt. kéthónapos plakátkampánya Berlin, München és Frankfurt gyorsvasúti szerelvényeiben. Budapestre invitált a Berlinben elhelyezett 400, a müncheni 180 és a Frankfurtban kiheelyezett 200 plakát. A kb. 17 millió fővel számoló plakátkampányt egészítette ki a berlini Jazz Rádióban március elejéig tartó rádió-spot akció.
-januárban mintegy 12 ezer német utazási iroda kapta meg és tehette ki a kirakatába azt a TUI plakátot, amely a budapesti „3=4" ajánlatra hívta fel a figyelmet. A legnagyobb német túraszervező mellett az egyik legnagyobb svájci utaztató, a Kuoni is a Budapest Winter Invasion kedvezményeit felhasználva csábította az utazókat a magyar fővárosba.
-az Egyesült Királyságban rádiókampány indult, London és környéke egyik leghallgatottabb rádiója a Magic FM közönsége december 3-tól két héten át összesen 56 alkalommal hallhatta a BWI kampányt népszerűsítő 30 másodperces spotot. Számos regionális rádióállomás, összesen 70 alkalommal játszott le interjúkat Budapest téli kínálatának bemutatása céljából.
-Ausztriában egy népszerű nagyközönségi internetes oldalon a Zrt Budapestről szóló kisfilmmel népszerűsítette a magyar fővárost és a BWI-t.
-decemberben a milánói metróban plakátokkal és információs pulttal hívta fel a figyelmet a téli akcióra a Zrt..
-Madridban és Barcelonában 350 ezer példányban megjelenő ingyenes folyóiratot (Oxigeno) osztogattak speciális egyszemélyes elektromos járművekről, amelyeken a kampány plakátja hívta fel a figyelmet a kedvezményes budapesti szálláslehetőségre. Az akció keretében 4 db elektromos járműről a folyóirat mintegy 10 ezer példányát osztották szét Madridban. A folyóirat címlapján is a BWI hirdetés szerepelt, illetve a lapban kétoldalas, Budapestet népszerűsítő színes riport is megjelent.
-a stockholmi metró peronjain 26 db óriásplakát, továbbá a malmői, koppenhágai belvárosi autóbuszvonalakon 120 „oldalplakát" csábította a skandináv közönséget Magyarországra, a téli Budapest felfedezésére.
A kampány generálta vendégforgalom mérhetősége érdekében, a BWI keretében érkező vendégek a szobakártya mellett kaptak egy úgynevezett BWI-kártyát, amellyel budapesti éttermekben, fürdőkben és múzeumokban kaptak további, 10-50%-os kedvezményt. A fővárosi éttermek a bejáratnál elhelyezett matricával hívták fel a külföldi vendégek figyelmét a kártyával elérhető saját kedvezményeikre.
A négy hónapig tartó kampányt követően az együttműködő partnerek kiértékelték a közös akció eredményeit és döntöttek a folytatásról. A 2008/2009-es BWI kampány stratégiai kérdéseit, az új felvetéseket és a további partnerek bevonásával kapcsolatos javaslatokat idén június végéig vitatják meg.
Niklai Ákos elmondta, a kampányra jelentős összeg, a partnerektől 50 millió Ft, a Zrt. és a minisztérium forrásaiból pedig 227 millió Ft állt rendelkezésre. A kampánnyal ennek eredményeként + 1 milliárd Ft bevétel származott …, kétszerese az előző évi kampánynak.
A Magyar Turizmus Zrt. készséggel vállalja a következő BWI kampány koordinálását is, az egyesített erővel és közös pénzügyi források felhasználásával még több vendég, még több vendégéjszakát tölthet el Budapesten, s
növekedhetnek a turisztikai bevételek. A Zrt.-nél vallják, a célok eléréséhez az üzleti turizmus területén is szakmai összefogásra van szükség, első lépésként egy közös tanulmányút megszervezését határozták el a szállodások, konferenciák és céges incentive (ösztönző) utak szervezői számára, amely tanulmányútra várhatóan még idén nyáron sor kerül.
Az üzleti turizmus kiemelt termék a Magyar Turizmus Zrt. külföldi marketingkommunikációjában. Budapest megtartotta ugyan 6. helyét a világranglistán a konferenciavárosok versenyében, de a magyarországi konferenciaturizmus eredményeinek javítása kizárólag szakmai összefogással valósítható meg.
Budapest beutazó turizmusa |
||||
A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma, 2007. október – 2008. március |
||||
Vendégéjszakák száma |
Változás (éjszaka)* |
|||
Ausztria |
59 502 |
-24 |
||
Dánia |
28 964 |
4 949 |
||
Finnország |
33 301 |
5 522 |
||
Franciaország |
104 194 |
3 957 |
||
Írország |
43 470 |
19 717 |
||
Lengyelország |
33 438 |
4 543 |
||
Nagy-Britannia |
264 389 |
47 681 |
||
Németország |
238 442 |
15 229 |
||
Norvégia |
38 733 |
12 427 |
||
Olaszország |
151 682 |
-3 009 |
||
Oroszország |
85 273 |
22 297 |
||
Spanyolország |
117 704 |
29 070 |
||
Svédország |
58 632 |
12 667 |
||
USA |
160 962 |
11 186 |
||
BWI célpiacok összesen |
1 418 686 |
186 212 |
||
Forrás: KSH előzetes adatok alapján MT Zrt. számítás. |
||||
*2007. október – 2008. március / 2006. október – 2007. március |
||||
Harmat Lajos