http://www.budapestwinterinvasion.com/http://www.budapestwinterinvasion.com/

2008. június 5-én, csütörtökön, a Magyar Turizmus Zrt. és a  Budapest Winter Invasion  kampányban résztvevő partnerek közös tájékoztatót tartottak a 2007/2008. évi BWI eredményeiről. 

 http://www.budapestwinterinvasion.com/http://www.budapestwinterinvasion.com/

2008. június 5-én, csütörtökön, a Magyar Turizmus Zrt. és a  Budapest Winter Invasion  kampányban résztvevő partnerek közös tájékoztatót tartottak a 2007/2008. évi BWI eredményeiről. 

A sajtótájékoztatón Dr. Niklai Ákost , a Magyar Turizmus Zrt. elnökét és Adrian Gray-t   a Le Meridien Budapest szálló vezérigazgatóját hallhatták a megjelentek, megjelent még Szűcs Balázs, a Zrt. marketing igazgatója.  

Adrian Gray utalt rá, a Le Meridien volt annak idején a kampány egyik kezdeményezője, a cél a szállodák téli holtidejének kitöltése volt, sikerült.  A megoldás kivitelezése és a siker közelebb hozta egymáshoz a résztvevőket, benne a Malévet,  a Budapest Airport-ot,  az éttermeket. Folytatni kell.

Niklai Ákos szólt a részletekről:

Amit az adatok mutatnak:

A Magyar Turizmus Zrt. és a hazai turisztikai szolgáltatók legnagyobb közös akciója, a Budapest Winter Invasion keretében több mint 50 ezer vendégéjszakát töltöttek el a vendégek  2007. december 1. és 2008. március 31. között Budapesten.  Az akció honlapjának (http://www.budapestwinterinvasion.com/) látogatottsága az előző évhez képest csaknem megnégyszereződött, március végéig több mint 157 ezren nézték meg a budapesti látogatásra csábító, nyolcnyelvű honlapot, amelyen közel 760 ezer oldal-letöltés történt (+603%).

Mélyreható kérdőíves felmérés

Az akció alapos, több nézőpontból történő értékelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. kérdőíves felmérésben gyűjtötte össze az akcióban résztvevő vendégek, szállodák és egyéb szolgáltatók tapasztalatait, észrevételeit. 

A kutatás leglényegesebb megállapításai a következők:

A BWI akció keretében a vendégek a legnagyobb arányban Nagy-Britanniából, Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból és az USA-ból érkeztek.A „Budapest Winter Invasion" szlogen a vendégek és a szállodák tetszését egyaránt elnyerte.A különböző televíziós és újsághirdetések mellett, a vendégek elsősorban az internetről, illetve maguktól a szállodáktól értesültek az akcióról.A vendégek többsége városnézéssel, kulturális programokkal és fürdőzéssel töltötte idejét. A megkérdezettek 75,6%-a szívesen visszatérne Budapestre három éven belül,  s 94,4%-uk ajánlaná barátainak, ismerőseinek a magyar fővárost.

A szállodák túlnyomó többsége (94,6%) elégedett volt a Magyar Turizmus Zrt. által megvalósított promócióval, és újra részt venne az akcióban.

Az együttműködő partnerek és a kampány népszerűsítése:

A marketingakció együttműködő partnerei:

-a budapesti három-, négy- és ötcsillagos szállodák (több mint 65 szálloda, köztük a meghatározó szállodaláncok),

-a Magyar Szállodaszövetség,

-a Magyar Turizmus Zrt.,

-a Malév Zrt.,

-a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.,

-Budapest Főváros Önkormányzata,

-a Budapest Airport Zrt.,

-a Budapesti Tavaszi Fesztivál és egyéb turisztikai szolgáltatók (pl. programszervezők, autókölcsönzők, fürdők, múzeumok, színházak, éttermek).

A második Budapest Winter Invasion kampányhoz a szállodákkal együtt  több mint 88 partner csatlakozott,

18-al többen, mint az első BWI kampány esetében.

2008. március 31-ig három éjszaka áráért négy éjszakára várták a Budapest Winter Invasion akcióhoz csatlakozott szállodák az akció keretében szállást foglaló külföldi vendégeket.  Az együttműködő partnerek a lehető leghatékonyabb kommunikációs eszközeiket alkalmazták,  például nagy szerepet kapott a kampány nyolcnyelvű (angol, német, francia, olasz, spanyol, orosz, cseh és szlovák) honlapja is. A  http://www.budapestwinterinvasion.com/  oldalon szerepel a kampány valamennyi résztvevője, s megtalálhatók a Budapestről szóló részletes információk.  

Jelentős szerepe volt a kommunikációban a nagy nemzetközi televíziós csatornáknak is  (CNN International,

BBC World Europe,  CNBC Europe,  N-TV),  segítségükkel több száz millió néző láthatta a kampányt népszerűsítő kisfilmet.  A CNN International csatornán a Business Traveller és a Weekend World News, valamint az esti CNN Today című műsorokban, továbbá az igen népszerű Larry King Live show-ban vetítették le a 30, 60 és 90 másodperces BWI reklámfilmet. Hirdetéseket helyeztek el több nemzetközi lapban, például a Financial Times-ban (Hungary Report és Global Traveller Supplement), a Newsweek Europe-ban és az Internation Herald Tribune-ben is.

Miután a Malév  2007 áprilisában csatlakozott a oneworld szövetséghez, idén a magyar nemzeti légitársaság mellett a világ vezető légitársaság-szövetsége is támogatta a Budapest Winter Invasion kampányt, és népszerűsítette Budapestet.  A szövetségbe tartozó légitársaságok mintegy 2.100 repülőgépe naponta  7.800 felszállást teljesít,

140 ország  650 célállomására közlekedik.  A repülőflotta fedélzeti magazinjaiban, szórakoztató műsoraiban és weboldalain,  valamint  direct mail  akciókon keresztül havonta átlagosan több mint húszmillió utashoz juttatták el a magyar főváros jó hírét világszerte,  a kampány logóját az egyik Malév repülőgép is hordozta.

A Budapest Airport (BA) a ferihegyi repülőtér termináljaiban elhelyezett média felületeken,  elektronikus kijelzőkön,  citylight hirdetéseken keresztül népszerűsítette a BWI-t,  a kampány naponta átlagban  22 ezer utast ért el.

Az elérhető nyilvánosság további szélesítésére a BA is felkínálta honlapját és a repülőtér nyomtatott menetrendjét.

Az MT Zrt. és a Budapesti Fesztiválközpont Kht. együttműködésének keretében,  a BWI és a Budapesti Tavaszi Fesztivál népszerűsítésére szervezett közös nemzetközi tanulmányút mellett a két szervezet banner-kampányt is indított több internetes oldalon.  Elkészítettek egy közös leporellót, amely külföldi lapokon keresztül, DM kampány segítségével, illetve kiállításokon és vásárokon jutott el a nagyközönséghez.

Az elsődleges célpiacokon is számos eszközzel csábítottuk hazánkba a külföldi vendégeket a téli időszakban:

-október közepétől 2008. március 31-ig a BWI-t,  a Budapesti Tavaszi Fesztivált és a Szépművészeti Múzeumot népszerűsítő hirdetés került összesen 16 berlini, hamburgi, müncheni, frankfurti és stuttgarti csuklósbusz oldalára;

-Berlin, Hamburg, Frankfurt, München és Stuttgart metró-aluljáróiban összesen 135 képernyőn egy héten keresztül napi 50 alkalommal láthatták az arra járók a Budapest Winter Invasion akciót népszerűsítő spotot,  illetve a metrókocsikba szállva újra találkoztak a kampány plakátjával.

-január 10-én kezdődött az MT Zrt. kéthónapos plakátkampánya Berlin, München és Frankfurt gyorsvasúti szerelvényeiben.  Budapestre invitált a Berlinben elhelyezett 400, a müncheni 180  és a Frankfurtban kiheelyezett 200 plakát.   A kb. 17 millió fővel számoló plakátkampányt egészítette ki a berlini Jazz Rádióban március elejéig tartó rádió-spot akció.

-januárban mintegy 12 ezer német utazási iroda kapta meg és tehette ki a kirakatába azt a TUI plakátot, amely a budapesti  „3=4"  ajánlatra hívta fel a figyelmet.  A legnagyobb német túraszervező mellett az egyik legnagyobb svájci utaztató, a Kuoni is a Budapest Winter Invasion kedvezményeit felhasználva csábította az utazókat a magyar fővárosba.

-az Egyesült Királyságban rádiókampány indult, London és környéke egyik leghallgatottabb rádiója a Magic FM közönsége december 3-tól két héten át összesen 56 alkalommal hallhatta a BWI kampányt népszerűsítő 30 másodperces spotot.  Számos regionális rádióállomás, összesen 70 alkalommal játszott le interjúkat Budapest téli kínálatának bemutatása céljából.

-Ausztriában egy népszerű nagyközönségi internetes oldalon a Zrt Budapestről szóló kisfilmmel népszerűsítette a magyar fővárost és a BWI-t.

-decemberben a milánói metróban plakátokkal és információs pulttal hívta fel a figyelmet a téli akcióra a Zrt..

-Madridban és Barcelonában 350 ezer példányban megjelenő ingyenes folyóiratot (Oxigeno) osztogattak speciális egyszemélyes elektromos járművekről, amelyeken a kampány plakátja hívta fel a figyelmet a kedvezményes budapesti szálláslehetőségre.  Az akció keretében 4 db elektromos járműről a folyóirat mintegy 10 ezer példányát osztották szét Madridban. A folyóirat címlapján is a BWI hirdetés szerepelt, illetve a lapban kétoldalas, Budapestet népszerűsítő színes riport is megjelent.

-a stockholmi metró peronjain 26 db óriásplakát, továbbá a malmői, koppenhágai belvárosi autóbuszvonalakon 120 „oldalplakát" csábította a skandináv közönséget Magyarországra, a téli Budapest felfedezésére.

A kampány generálta vendégforgalom mérhetősége érdekében, a BWI keretében érkező vendégek a szobakártya mellett kaptak egy úgynevezett BWI-kártyát,  amellyel budapesti éttermekben, fürdőkben és múzeumokban kaptak további, 10-50%-os kedvezményt.  A fővárosi éttermek a bejáratnál elhelyezett matricával hívták fel a külföldi vendégek figyelmét a kártyával elérhető saját kedvezményeikre.

A négy hónapig tartó kampányt követően az együttműködő partnerek kiértékelték a közös akció eredményeit és döntöttek a folytatásról.   A 2008/2009-es BWI kampány stratégiai kérdéseit, az új felvetéseket és a további partnerek bevonásával kapcsolatos javaslatokat idén június végéig vitatják meg.

Niklai Ákos elmondta, a kampányra jelentős összeg, a partnerektől 50 millió Ft,  a Zrt. és a minisztérium forrásaiból pedig 227 millió Ft állt rendelkezésre. A kampánnyal ennek eredményeként  + 1 milliárd Ft bevétel származott …, kétszerese az előző évi kampánynak.

A Magyar Turizmus Zrt. készséggel vállalja a következő BWI kampány koordinálását is, az egyesített erővel és közös pénzügyi források felhasználásával még több vendég, még több vendégéjszakát tölthet el Budapesten, s

növekedhetnek a turisztikai bevételek.  A Zrt.-nél vallják,  a célok eléréséhez az üzleti turizmus területén is szakmai összefogásra van szükség,  első lépésként egy közös tanulmányút megszervezését határozták el a szállodások, konferenciák és céges incentive (ösztönző) utak szervezői számára, amely tanulmányútra várhatóan még idén nyáron sor kerül. 

Az üzleti turizmus kiemelt termék a Magyar Turizmus Zrt. külföldi marketingkommunikációjában. Budapest megtartotta ugyan 6. helyét a világranglistán a konferenciavárosok versenyében,  de a magyarországi konferenciaturizmus eredményeinek javítása kizárólag szakmai összefogással valósítható meg.

Budapest beutazó turizmusa

   

A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma, 2007. október – 2008. március

 
       
 

Vendégéjszakák száma

Változás (éjszaka)*

 

Ausztria

59 502

-24

 

Dánia

28 964

4 949

 

Finnország

33 301

5 522

 

Franciaország

104 194

3 957

 

Írország

43 470

19 717

 

Lengyelország

33 438

4 543

 

Nagy-Britannia

264 389

47 681

 

Németország

238 442

15 229

 

Norvégia

38 733

12 427

 

Olaszország

151 682

-3 009

 

Oroszország

85 273

22 297

 

Spanyolország

117 704

29 070

 

Svédország

58 632

12 667

 

USA

160 962

11 186

 

BWI célpiacok összesen

1 418 686

186 212

 
       

Forrás: KSH előzetes adatok alapján MT Zrt. számítás.

   

*2007. október – 2008. március / 2006. október – 2007. március

 
         

http://www.itthon.hu/

Harmat Lajos