Logo

Az Adverticum Zrt. a hazai online hirdetési piac meghatározó szereplõje,  2007. augusztus 9-én, a média és a meghívott partnerek elõtt ünnepélyesen adta közre megújult hirdetés-kiszolgáló rendszerét, az Adverticum AdServer Next Generation-t. 

 Logo

Az Adverticum Zrt. a hazai online hirdetési piac meghatározó szereplõje,  2007. augusztus 9-én, a média és a meghívott partnerek elõtt ünnepélyesen adta közre megújult hirdetés-kiszolgáló rendszerét, az Adverticum AdServer Next Generation-t. 

A médiát tájékoztató Szabó Hédi  vezérigazgató, a cég operatív vezetõje elmondta, nagyigényû, másfél éves fejlesztési munka utolsó szakaszát zárhatják most le. 

Az egyik leggyorsabban növekvõ magyarországi szoftverfejlesztõ cégként az Adverticum az elmúlt évben bekerült a Deloitte könyvvizsgálócég közép-európai, úgynevezett Rising Star cégeinek TOP5-ös listájába. 

Az Adverticum Zrt. gyors növekedését online reklámkiszolgáló rendszerének, az Adverticum AdServernek a bõvülése reprezentálja.  A szoftver eredetileg a legrégebbi, ma is mûködõ magyarországi hírszolgáltató portálhoz, az Adverticum tulajdonában lévõ Prím Online-hoz készült. A cég a megoldást 2002 óta alkalmazásszolgáltatás formájában értékesíti és ma már a legnagyobb felhasználók (Origo, Startlap, iWIW )  mellett közel félezer meghatározó portál is használja.

Míg a megjelenített hirdetések (adview-k) száma egy évvel ezelõtt éppen meghaladta a 2,5 milliárdot havonta, mára ez az érték csaknem megötszörözõdött,  mára már 12 milliárd online hirdetés jelenik meg havonta mintegy ötmillió internetezõ számítógépén.

Mire is  való az adserver?

Az online reklám egyediségében különbözik a sajtóban, tévében vagy akár az óriásplakátokon megjelenõ hirdetésektõl;  egy-egy online reklám a weboldal letöltése közben minden egyes internetezõ számítógépén egyedi módon épül be.  Így az internetes kampány megtervezésénél azt is figyelembe lehet venni, hogy éppen ki nézi az oldalt. A hirdetési hatékonyság növelhetõ, ha egy internetes kampány megtervezésénél magát a számítógép elõtt ülõ célszemélyt is  figyelembe lehet venni webes szokásai alapján.  Elemezni lehet,  hogy az adott oldal látogatójára gyakorolt-e bármilyen hatást a hirdetés,  a banner megjelenését követte-e kattintás, regisztráció vagy vásárlás.

Ez az online tartalomszolgáltatók, a hirdetõk és az ügynökségek számára mindenekelõtt azt jelenti, hogy rendkívül hatékonyan lehet alkalmazkodni a gyorsan bõvülõ online hirdetési piac változásaihoz, miközben az elszámolásban, a hirdetések hatékonyságának elemzésében a piac minden szereplõjét egyre pontosabb és látványosabb kimutatások segítik.

Ezt a fajta online hirdetés-kiszolgálást végzi a magyar website-ok túlnyomó többségén (közel 90%-án) több mint fél évtizede az Adverticum AdServer, amely mostanáig úgy fejlõdött, hogy az újabb szolgáltatások hozzáépültek a meglévõ szoftverhez, miközben a kezdeti technológiai alapok nagyjából változatlanok maradtak. A régi rendszer fejlesztése közel 10 éve kezdõdött, s mivel közben a piaci és technológiai igények is megváltoztak, egyre sürgetõbbé vált a hirdetés-kiszolgáló szoftver újratervezése és alapjaitól való újraírása.

Az AdServer Next Generation

Kampány-varázslóKampány-varázslóAz Adverticum AdServer NG  elnevezésû új szoftvere tartalmazza mindazon tudást, mely az elmúlt évtized során került beépítésre a cég korábbi hirdetés-kiszolgáló szoftverébe,  de a most kifejlesztett új architektúra révén az újabb szolgáltatások a rendszermag rugalmas bõvítési lehetõsége révén egyszerûbben építhetõk be a hirdetés-kiszolgálás folyamatába.

Technológiaváltást jelent az AdServer Next Generation, különös tekintettel a Report modulra.

Az Adverticum AdServer korábban úgy fejlõdött, hogy mindig hozzáépült egy új szolgáltatás a meglévõ szoftverhez, s a közel tíz évvel ezelõtti technológiai alapok nagyjából változatlanok maradtak. Ez lelassította az új szolgáltatások
kifejlesztését, bár éppen gyorsításra lett volna szükség, mert az online marketing szerepének növekedése együtt járt a hirdetõi igényesség növekedésével, a gyors változásokkal.

Az augusztus 9-én bejelentett Adverticum AdServer NG (Next Generation) legfõbb újdonsága, hogy egy kialakított szabványos, publikus interfészen (API-n) keresztül önálló alkalmazások csatlakoztathatók a hirdetés-kiszolgáló maghoz,  így az elszámolási moduloktól kezdve a hirdetés hatékonyságának elemzéséig minden irányban, tetszõleges mértékben, gyorsan és rugalmasan kiterjeszthetõ a rendszer, integrálható külsõ adatforrásokkal is.

Az új megoldással az online tartalomszolgáltatók, a hirdetõk és az ügynökségek gyorsan, hatékonyan  alkalmazkod-hatnak a gyorsan bõvülõ online hirdetési piac változásaihoz, miközben az elszámolásban, a hirdetések hatékonyságának elemzésében a piac minden szereplõje egyre pontosabb és látványosabb kimutatásokat kaphat.

Az új architektúra, a szabványos, publikus API révén az Adverticum programozói és az AdServer felhasználói mellett külsõ fejlesztõk is rövid idõ alatt nagyszámú alkalmazást készíthetnek a rendszerhez.

Míg korábban a kiszolgáló rész összeépült az adminisztrációs felülettel, most az admin felület és a jelentést készítõ report modul is önálló alkalmazássá vált, vagyis ezek folyamatos, a piaci igényekre válaszoló fejlesztése független az alapoktól, a rendszer magjától.

Új szolgáltatások révén javítható a kapcsolatépítés az ügyfelek között, lehetõség nyílik mikrohirdetõk bevonására is.

A felhasználóbarát, praktikus kezelõfelület lehetõvé teszi az ügyfelenként több felhasználó kezelését, vagy pl. ügynökség és kiadó közös kampányát.

Az új API révén megvalósítható az AdServer integrálása a különféle elszámoló és tartalommenedzsment- (CMS) rendszerekbe, de kiváló alapot nyújt a célzott hirdetéseket megjelenítõ, az egyes kampányokat egyedi szempontok szerint vagy egyedi eszközök segítségével monitorozó rendszerek kialakításához,  akár komplett, teljesen egyedi elven mûködõ online hirdetési hálózatot megvalósító rendszerek építéséhez is. 

Az API-ban elérhetõ átfogó modellezési lehetõségek, a kiszolgáló és a statisztikai rendszer kész alapokat biztosít a fejlesztõknek, így azok zavartalanul koncentrálhatnak egyedi feladataik megoldására.

Kampány- és szájtjelentések készíthetõk XHTML, PDF, Excel, CSV,  vagy XML formátumban,  új adatok és mutatók részletes definíciókkal (pl. User Action Analízis, Keresztlátogatottság,  látogatottság gyakoriságának vizsgálata történhet,  költségelemzés, testreszabható jelentések készíthetõk saját arculati elemekkel, egyéni tartalommal.

Szutor Ferenc kereskedelmi igazgató szerint arra törekedtek, hogy kiszolgáló alaprendszerük minden egyedi internetes hirdetési technikát képes legyen megvalósítani, valamennyi piaci kölcsönhatás modellezhetõ legyen, ezért a hirdetési kampányok adminisztrációját az új Adverticum AdServer különféle szerepkörökhöz,   pl. ügynökségi vagy tartalomszolgáltató szerephez rendeli oly módon, hogy ezek a szerepkörök a késõbbiekben tetszõleges módon bõvíthetõk legyenek.

A szoftvert bemutatásakor Dajka Ádám, az Adverticum AdServer NG-projektjének igazgatója elmondta, a legnagyobb tartalomszolgáltatók már megkeresték õket a hirdetés-kiszolgálóhoz kapcsolható új alkalmazások fejlesztésére, s emellett elkezdõdtek az elsõ, ügynökségi igényeket kielégítõ fejlesztések is.

Pónya Péter, az Adverticum Zrt.  AdServer-fejlesztési stratégiai igazgatója elmondta, az Adverticum az októberben Tihanyban rendezendõ Internet Hungaryn már az újraírt rendszer konkrét alkalmazási sikereirõl kíván beszámolni.

Adverticum NG igyekszik lépést tartani azokkal a folyamatokkal, amelyek a világ vezetõ adserver-szolgáltatóinál ma megfigyelhetõk.  Az online marketing piaca nagy ugrás elõtt áll, melyet bizonyít olyan internet fõszereplõknek a területre lépése, mint a Google, az AOL, a Microsoft és a Yahoo. 

Az Adverticum fejlesztõi idejekorán ráéreztek etekre a folyamatokra, s úgy tervezték meg újgenerációs adserverüket, hogy a magyar online reklámkiszolgáló piac legfõbb szolgáltatójának számító Adverticum lépést tudjon tartani olyan világmárkákkal, mint az immár Google-tulajdonba került DuobleClick Dart, Falk, AdSolution, a Microsoft által felvásárolt aQuantive, AdExpert vagy az AOL Adtech.

     

Az alkalmazás-szolgáltatást kínáló Adverticum hasonló üzleti modell szerint értékesíti a tartalommenedzsment szolgáltatást is ellátó online publikációs rendszerét, amely elsõsorban a hírszolgáltató portálok igényeihez igazodik, s legnagyobb ügyfelei közé sorolhatja a Népszabadságot és az MTI-t is.

A cég elnöke, Vértes János  utalt rá,  a hazai piac jórészének lefedése után idejét látják a további nemzetközi szerepvállalásnak. Ma is ügyfelekkel bírnak Nyugat-Európában, Romániában, cégalapítás zajlott Szlovákiában, Szerbiában, disztribúció pedig Ausztriában.

http://www.adverticum.hu/

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük