1.1. 

Egész Magyarországot lefedő, részletes kutatást végeztetett a D-Link a magyar számítógép ellátottságról és Internet használatról.

1.1. 

Egész Magyarországot lefedő, részletes kutatást végeztetett a D-Link a magyar számítógép ellátottságról és Internet használatról. A Millward Brown piackutató segítségével létrejött felmérés szerint minden második háztartásban találunk számítógépet vagy laptopot, a magyar otthonok 42%-a pedig Internet hozzáféréssel is rendelkezik. A technológia igényes megoldásokra, mint online játék, a saját LAN, WLAN hálózat, mobil eszközök még teljesen nyitott a piac, kiváló lehetőségeket kínálva a gyártóknak.

A D-Link megbízásából készített felmérés 1500 háztartás számítástechnikai felszereltségét kutatta 14 és 69 év közötti korosztályban, lakóhely és iskolázottság szerint, valamint különböző jövedelmi helyzet mellett. A 49%-os számítógép ellátottság biztató értéket mutat minden gyártó számára, a 42%-os Internet hozzáférési arány és a belső hálózat, multimédia lejátszó, online játék, HD lejátszó használatára vonatkozó alacsonyabb százalékos értékek szintén nagy lehetőséget rejtenek magukban az IT szektorban tevékenykedő cégek számára, melyet a demográfiai jellemzők is igazolnak.

Demográfiai sajátosságok

A felmérésből kiderült, hogy a legmagasabb arányban a budapesti és nagyvárosi lakosok rendelkeznek számítógéppel, Internet hozzáféréssel, és használnak olyan megoldásokat, mint az otthoni hálózat, multimédia lejátszó, helyi hálózat és IP kamera. Ezt az arányt természetesen erősen befolyásolja a magas jövedelemhányad, mely ezen térségekre jellemző, és a 26-35 közötti korosztály, mely a legnyitottabb az újdonságokra, és alkalmazza azokat a mindennapokban.

Az Internet hozzáféréssel rendelkezőkre jellemző, hogy magas iskolázottságúak, a fiatalabb korosztályból kerülnek ki, a jövedelmi helyzet azonban meglepően kevésbé befolyásoló tényező. Ez az Internethez kapcsolódó eszközök gyors terjedését jelenti.

Hálózat és új technológiák

Az Internet kapcsolatot biztosító megoldás a legnagyobb arányban ADSL vagy kábeles kapcsolat, melyet modem szolgál ki. Saját otthoni hálózat a háztartások 23 százalékában található, de ez többségében vezetékes hálózat (18%), a vezeték nélküli belső hálózat aránya mindössze 5%. Ezt a megoldást leginkább a Közép-Magyarországon élők, a 25 év alatti korosztály és a közepesen magas jövedelemmel rendelkezők választják. Így nagy piaci potenciált figyelhetünk meg a vezeték nélküli és vezetékes otthoni hálózati eszközök piacán, mint a vezeték nélküli routerek, melyet minden hálózati gyártó, köztük a D-Link is igyekszik kihasználni. A wireless kapcsolatot használók száma ugyanis gyorsan növelhető az innovatív, és jó jövedelmi helyzettel rendelkezők körében.

A szélessávú kapcsolatra épülő, az Internet kínálta lehetőségeket kihasználó Digitális Otthon termékeinek elterjedtsége ma még igen alacsony, multimédia lejátszó alatt a válaszolók jellemzően a DVD lejátszókat értették, a hálózatos médialejátszók, storage rendszerek elterjedtsége alig mérhető, de ez egyben nagy piaci lehetőségeket mutat a D-Link számára Magyarországon.

http://www.dlink.co.uk/  

   

2.2. 3.3. 4.4.
6.6. 7.7. 8.8.
9.9. 10.10. 11.11.
12.12. Magyar nyelvű összefoglaló táblázatMagyar nyelvű összefoglaló táblázat  

A több mint harmincéves múltra visszatekintő a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb kutató cégévé nőtte ki magát. Jelenleg 43 országban több mint 70 vezető vállalattal dolgozik együtt. Újszerű gondolkodással és az adott piaci helyzetnek megfelelő megoldással igyekszik a vállalatok marketingkutatási feladatait ellátni, abban segítséget nyújtani

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük