Kocsi az internetezők háztartásábanKocsi az internetezők háztartásában

A gazdasági válság hatására sem változott számottevően az internetezők autóvásárlási kedve. A fél éven belül személygépkocsi vásárlást tervezők többsége, csaknem 60 százaléka, használt autó vételén gondolkozik – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közösen készített 10 000 fős VMR kutatásának adataiból.

 Kocsi az internetezők háztartásábanKocsi az internetezők háztartásában

A gazdasági válság hatására sem változott számottevően az internetezők autóvásárlási kedve. A fél éven belül személygépkocsi vásárlást tervezők többsége, csaknem 60 százaléka, használt autó vételén gondolkozik – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közösen készített 10 000 fős VMR kutatásának adataiból.

A hazai internetezők több mint 2/3-ának háztartásában van személygépkocsi; 54 százalékuk otthonában egy, 16 százaléknál viszont több autó található. A személyautót használó netezők közel 3/4-e saját tulajdonú gépkocsijával közlekedik, céges gépkocsival pedig 5 százalékuk „rendelkezik".

Tervezett autóvásárlásTervezett autóvásárlásA válság kapcsán sok hírt hallhattunk már az autópiac veszteségeiről, a finanszírozási lehetőségek és a hitelfelvételi feltételek szigorodásáról, úgy tűnik azonban, hogy mindezek a hazai internetezők autóvásárlási terveire nincsenek jelentősebb hatással. 2008 év végén a netpolgárok 11 százaléka tervezte (2 százalék biztosan, 9 százalék nagy valószínűséggel), hogy az elkövetkező fél évben személygépkocsit vásárol, amely arány megegyezik az egy évvel korábban mért értékkel.

A gépkocsi vásárlást tervezők többsége (59 százaléka) ugyan egyértelműen a már bejáratott járművek mellett teszi le a voksot, 10 százalékuk azonban biztos benne, hogy új autót vásárol. A fennmaradó 31 százalékuk még nem döntött erről a kérdésről, így továbbra is nagy szerep jut a kereskedők promócióinak.

Az adatok forrása:

A felmérést az NRC Piackutató 2008 második félévében végezte 10.000 fő online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS adataival súlyozták, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a 14-69 éves legalább hetente internetező magyar lakosságra. A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük