Nincs változás az alkatrészellátás és a javítószolgálatok terén
3 perc olvasásFogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége http://www.feosz.hu/
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége és más fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek már többször jelezték a jogalkotónak – így például a 2007 júliusában hatályba lépett jogszabály, az üzletek mûködési rendjérõl, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeirõl szóló 133/2007. (VI.13.) Korm. rendelet elõkészítése során is -, hogy jelenleg nincs jogszabály a tartós fogyasztási cikkek kötelezõ alkatrész-ellátásáról.
Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége http://www.feosz.hu/
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége és más fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek már többször jelezték a jogalkotónak – így például a 2007 júliusában hatályba lépett jogszabály, az üzletek mûködési rendjérõl, valamint az egyes üzlet nélkül folytatható kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeirõl szóló 133/2007. (VI.13.) Korm. rendelet elõkészítése során is -, hogy jelenleg nincs jogszabály a tartós fogyasztási cikkek kötelezõ alkatrész-ellátásáról.
A fogyasztók többsége tartós fogyasztási cikket (például egy nagyértékû mûszaki berendezést) nem két-három évre vesz. Márpedig elõfordulhat, hogy a jótállási, szavatossági idõ leteltét követõen, ha meghibásodik a termék, kénytelenek újat venni, mivel sok esetben – alkatrészhiányra hivatkozva – a szerelõk nem vállalják a javítást.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium álláspontja szerint nincs is szükség ilyen kötelezettség elõírására, mivel a kötelezõ alkatrész-ellátás elõírása nagymértékben sértené a vállalkozás szabadságát, emellett bármilyen kormányzati szintû elõírás olyan mértékû beavatkozást jelentene, amely adott esetben többletköltséget eredményezne a vállalkozások számára. Az ennek következtében megjelenõ költségek áthárítása a fogyasztói árakban jelentkezne, amely a fogyasztók érdekeit sértené. Másrészt a tartós fogyasztási cikkek piacán kialakult erõs verseny miatt gyakori, hogy a fogyasztónak inkább megéri új készüléket vásárolni.