2008. május 13-tól öt héten keresztül összesen 11 millió kaparható matricát találhatnak az olvasók a Blikk címlapján. A kampány felénél mért adatok szerint 10 százalékkal nőtt az eladás, napi mintegy 240 ezerre. Az Európában is különlegességnek számító nyomdai technológia a Ringier nyomdájában készült és már hirdetők számára is elérhető az új hirdetési forma.

 

2008. május 13-tól öt héten keresztül összesen 11 millió kaparható matricát találhatnak az olvasók a Blikk címlapján. A kampány felénél mért adatok szerint 10 százalékkal nőtt az eladás, napi mintegy 240 ezerre. Az Európában is különlegességnek számító nyomdai technológia a Ringier nyomdájában készült és már hirdetők számára is elérhető az új hirdetési forma.

A játék fő ismérve az egyszerűség. Míg más promóciók esetében gyűjteni, beküldeni, összehasonlítani és elsősorban VÁRNI kell arra, hogy kiderüljön, nyert-e a játékos, addig a Blikk Bumm napi nyereménye azonnal kiderül. Az olvasó ugyanis egy ingyenes kaparós sorsjegyet kap a Blikk címlapra ragasztva: néhány mozdulat után kiderül, hogy nyert-e. A napi nyeremény 100 ezer Ft., a fődíj pedig 5 millió.

A promóció május 13. és június 16. között, 35 napon keresztül minden Blikkben és Vasárnapi Blikkben megjelenik. Az első időszak mérései szerint mintegy 10 százalékkal, azaz átlagosan több, mint napi 21 ezer példánnyal nőtt az eladás a játékot megelőző időszakhoz képest és elérte a 240 ezres átlagot.

A Blikk Bumm promóciót hirdetési kampány is támogatja a következő felületeken: TV, print, járműreklám, rádió, citylight, online. A médiatervezést az MM&V, a kreatív munkát a Young & Rubicam végezte.

„A kampány a promóció üzenetére épül: mindenki játszik, mindenki kapar és a nagy kaparásba a föld is beleremeg. Határozott cél volt, hogy annak ellenére, hogy a nyereményjáték a fő üzenet, image-et is építő, esztétikus és szórakoztató kreatív szülessen, ne csak a játékot és a nyereményeket harsogjuk." – mondta Baranyai Szabolcs a Blikk marketingvezetője.  

A játék nyomdatechnológia szempontjából is különleges, sőt egész Európában úttörő. „Ekkora példányszámban és ilyen hosszú időn keresztül még nem alkalmaztak online etikett ragasztást. 35 napon keresztül összesen több, mint 11 millió matricát ragasztunk fel géppel a nyomtatási folyamatba integrálva." – mondta Végh Petra a Ringier gyártási igazgatója.

„A címlapmatrica egyedi és nagyon kreatívan használható felület. Tavasz óta ügyfeleink részére is elérhető ez hirdetési forma – Magyarországon egyedül a Ringier napilapoknál. Első ügyfelünk, amely alkalmazta, az OTP Bank volt." – mondta Miczinkó Katalin a Ringier hirdetési igazgatója.