Megújult a Startlap, Magyarország egyik közkedvelt nyitóoldala!
3 perc olvasásMegújult a Startlap, Magyarország kedvenc nyitóoldala. A Startlap csoport oldalait havonta több mint 2,6 millió egyedi látogató keresi fel a Medián Webaudit mérése alapján. Az immár testreszabható oldal friss, tetszetõs külsõvel és új, praktikus funkciókkal teszi egyszerûbbé és élvezetesebbé az internet használatát.
Megújult a Startlap, Magyarország kedvenc nyitóoldala. A Startlap csoport oldalait havonta több mint 2,6 millió egyedi látogató keresi fel a Medián Webaudit mérése alapján. Az immár testreszabható oldal friss, tetszetõs külsõvel és új, praktikus funkciókkal teszi egyszerûbbé és élvezetesebbé az internet használatát.
Az 1999-ben elindított Startlap legutóbb 2003-ban esett át komolyabb megújításon. Az akkor bevezetett tartalmi és formai változások sikeresen erõsítették az oldal tartalomszolgáltatói jellegét. A fejlõdés azóta is töretlen: az internetes linkportál látogatottsági (havi egyedi látogatószám 2 639 425[1]) és márkaismertségi (54%[2]) adatait tekintve piacvezetõ.
A jelenlegi megújulás célja a portál funkcionalitásának fejlesztése és hangsúlyozása, azaz olyan praktikus és egyszerûen kezelhetõ szolgáltatások indítása, amelyek a felhasználók számára valóban hasznos segítséget nyújtanak a mindennapi internethasználat során. Ennek megfelelõen a Startlap leghangsúlyosabb dobozaiba kerültek a keresõk, a levelezõk és a közösségi oldalak, illetve mind mérete, mind megjelenése révén kiemelésre került a Saját linkek doboz. Emellett átláthatóbbá válnak a Startlap rovatai és a Lap.hu oldalakat összesítõ Lapkatalógus is.
A hazai piacon egyedülálló újdonságnak számít a Startlap Saját Linkek szolgáltatása, melynek segítségével a felhasználók egy helyre gyûjthetik akár az összes számukra fontos weboldalt, és azokat címkék segítségével kategorizálhatják. Az online linkgyûjtemény egy egészen egyszerû regisztráció után bárhonnan elérhetõ, így tökéletesen alkalmas a böngészõk Kedvencek funkciójának kiváltására, hiszen a felhasználó ezek után a tárolt linkjeit nem csak azon a számítógépen éri el, ahol elmentette õket. A Saját Linkek gyûjtemény tetszés szerint megválasztott tíz linkje megjeleníthetõ a Startlap nyitóoldalán is a Saját linkek dobozban.
A designváltásnál fontos szempont volt az oldal korszerûségének hangsúlyozása, ugyanakkor a nagyszámú lojális felhasználó kötõdésének erõsítése. Az új megjelenés része a méretváltás is, amelynek köszönhetõen ?szellõsebbé", áttekinthetõbbé és így olvashatóbbá vált az oldal.
A Startlap megújulását kiterjedt marketingkommunikációs kampány kíséri, melyet egyhetes teaser szakasz elõzött meg az oldalon. Az online és nyomtatott médiafelületeken egy hónapig futó kampány fõsora ?Add a Startlaphoz kedvenc oldalaidat!", szlogenje: ?Startlap.hu – A legjobb weboldalak egy helyen a kedvenc linkjeiddel!", és a megújulás kommunikálásán kívül a kiemelt funkciók használatára ösztönzi és tanítja a felhasználókat.
[1] Forrás: Medián Webaudit 2007. május – havi egyedi látogató szám.
[2] Forrás: A TGI Magyarország (http://www.tgi.hu/) április havi márkaismertségi adatai alapján, melynek mintája reprezentatív a 14-69 év közötti magyar lakosságra nem, életkor és település szerint. Az adatbázis 16 ezer fõs. A TGI adatbázis feltöltése havi kérdezéssel történik. A kérdezés módszere részben önkitöltõs kérdõív, részben személyes interjú.