http://www.gls-hungary.com/http://www.gls-hungary.com/  

 Az amszterdami General Logistics Systems B.V. (GLS) számot adott 2007-2008. évi eredményeiről, melyek a várakozásoknak megfelelően az árbevétel és a forgalom jelentős növekedését mutatják.

http://www.gls-hungary.com/http://www.gls-hungary.com/  

 Az amszterdami General Logistics Systems B.V. (GLS) számot adott 2007-2008. évi eredményeiről, melyek a várakozásoknak megfelelően az árbevétel és a forgalom jelentős növekedését mutatják.

A GLS 9,2 százalékos javulást elérve 1,75 milliárd euróra növelte árbevételét. A csomagforgalom összesen 335 millió csomagot tett ki, a cég ezzel új rekordot állított fel. A 172 millió eurós EBITA (kamatfizetés, adózás és amortizáció levonása előtti nyereség) megfelelt a várakozásoknak. „Eredményeink értékelésekor figyelembe kell venni hosszú távú beruházásaink hatását is" –  mondta el Rico Back, GLS Group CEO. „Ilyen beruházás volt például a 16 depóval működő új romániai vállalatunk megalapítása, valamint a Franciaországban és a Benelux-államokban működő hálózatunk újjászervezése."

A 2007-2008-as időszakban a GLS hozzávetőleg 47 millió euró értékben eszközölt tőkeberuházásokat. A cég Franciaországon és Románián kívül Ausztriában és Lengyelországban is új csomagirányító központokat és depókat hozott létre, ezenkívül további franchise depókat szerzett Olaszországban. „Az újonnan létrejött GLS Romania üzleti növekedése, fejlődése terveink szerint alakul" – jelentette ki Back. Szintén terv szerint halad a GLS Belgium Distribution (korábban: ABX BELGIUM Distribution) integrációja a GLS-rendszerbe. „A Benelux-régióban két külön hálózatot építünk ki az áruszállítás és a csomagkézbesítés számára. 2009 végére fejeződnek be a szükséges technológiai változtatások, melyek a depók átalakítását és az informatikai hálózat egységesítését foglalják magukban."

2008-2009 folyamán a GLS összesen 94 millió eurót tervez hálózatfejlesztésre költeni – nagyarányú beruházások várhatók Németországban, Lengyel­ország­ban, Hollandiában és Franciaországban is. A fő cél a gépesített csomagkezelési technológiák bevezetése a hálózat egészén, valamint új „last mile" megoldások alkalmazása a B2C kiszállításoknál. Prioritást élvez a GLS belföldi és nemzetközi expressz kézbesítési termékkínálatának bővítése is. A GLS globális partnerkapcsolatok kiépítésére is törekszik, ennek jó példája az indiai Gati Ltd. és a GLS által nemrég aláírt együttműködési megállapodás.

„Beruházásai tervezésekor a GLS azok környezeti hatásait is figyelembe veszi. A klímaváltozás kihívásai miatt a környezetvédelem terén is fokozzuk erőfeszítéseinket" – mondta Back. „Célunk, hogy az elkövetkező öt évben 20 százalékkal csökkentsük a vállalatcsoport egy csomagra jutó széndioxid-kibocsátását. Modern technológiák és proaktív intézkedések bevezetésével szeretnénk elmozdulni a megújuló energiaforrások használata felé, emellett törekszünk az erőforrások minél hatékonyabb, környezetkímélőbb felhasználására is."

A GLS az európai CEP-piac mérsékelt, kb. 3,5 százalékos növekedésére számít. A GLS Group a nemzetközi forgalom kétszámjegyű növelését irányozta elő. „Nemzetközi küldeményeink volumenének növekedése európai hálózatunk erejét és üzleti stratégiánk magas színvonalát bizonyítja" – jelentette ki Back. A GLS ezen kívül célul tűzte ki az egyes országokban elért belföldi forgalmának az általános piaci növekedést meghaladó mértékű bővítését is. Back magabiztosan nyilatkozott ezzel kapcsolatban: 2008-2009-ben 1,85 milliárd euróra növeljük árbevételünket.