Antal Mátyás az előadás karmestereAntal Mátyás az előadás karmestereKi ne ismerné Andrew Lloyd Webber musicaljeit? A Jézus Krisztus Szupersztárt, az Evitát, a Macskákat vagy Az operaház fantomját? Azt azonban itthon talán kevesen tudják, hogy egyszer, egyetlenegyszer, e világhírű zenés darabok ünnepelt komponistája a musicalszínpadról ellátogatott a templomba, hogy az ún. „komolyzene" területén is babérokat arasson.

Antal Mátyás az előadás karmestereAntal Mátyás az előadás karmestereKi ne ismerné Andrew Lloyd Webber musicaljeit? A Jézus Krisztus Szupersztárt, az Evitát, a Macskákat vagy Az operaház fantomját? Azt azonban itthon talán kevesen tudják, hogy egyszer, egyetlenegyszer, e világhírű zenés darabok ünnepelt komponistája a musicalszínpadról ellátogatott a templomba, hogy az ún. „komolyzene" területén is babérokat arasson.

1984-ben megírta Requiemjét, amelyet a következő évben olyan szupersztárok vittek sikerre, mint a karmester Lorin Maazel és a tenorista Plácido Domingo, valamint a szopránszerepben a zeneszerző felesége, Sarah Brightman. A lemezfelvétel meg is nyerte a Grammy-díjat. A művet most Budapesten, a Művészetek Palotájában is meghallgathatjuk az Antal Mátyás vezényelte Nemzeti Filharmonikusok előadásában, március 6-án este.

A koncerten egyébként két másik 20. századi mű is elhangzik: Prokofjev 1911-ben írott I. zongoraversenye Jandó Jenő közreműködésével és Sztravinszkij 1930-ban komponált Zsoltárszimfóniája. A hangverseny előtt egy órával, fél hétkor kezdődő Előhang keretében Antal Mátyás beszél az est programjáról.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük