2008. június 5-én jelentette be az Euronet World­wide, Inc. (NASDAQ: EEFT), az OMV (WBAG: OMV) és az Erste Bank (WBAG: EBS), hogy Csehországban beindult Közép- és Kelet-Európa (KKE) első, határokon átnyúló kereskedői kártyaelfogadói megoldása, amit a közel­jövőben a térség többi országára is ki fognak terjeszteni.

 

2008. június 5-én jelentette be az Euronet World­wide, Inc. (NASDAQ: EEFT), az OMV (WBAG: OMV) és az Erste Bank (WBAG: EBS), hogy Csehországban beindult Közép- és Kelet-Európa (KKE) első, határokon átnyúló kereskedői kártyaelfogadói megoldása, amit a közel­jövőben a térség többi országára is ki fognak terjeszteni.

Éppen 12 hónapja írt alá az OMV az Euronettel és az Erste Bankkal egy több évre szóló megállapodást egy ha­tárokon átnyúló kártyaelfogadói szolgáltatásról, ami az OMV Európa 12  országára kiterjedő benzinkúthálózatában működne. Az új platform összehangolja és központosítja a nemzetközi bankkártyarendszereket és az OMV üzemanyagkártya ügyintézését a vásárlás helyén lévő egyetlen terminál használatával. A vevők, a kártyakibocsátók és az OMV védelmére, továbbá a kártyacsalások megakadályozása érdekében a ter­minál és a központi kártyaelfogadó rendszer megfelel a legmagasabb biztonsági elvárásoknak. A megoldás tökéletesen megfelel az EMV-nek (Europay, MasterCard® és Visa®), a PCI DSS-nek (Payment Cards Industry Security Standard – kártyás fizetések iparának biztonsági szabványa) és a SEPA-nak (Single Euro Payment Area – Egységes Euró Fizetési Övezet).

Az OMV vásárlóinak előnyös a valósidejű online-engedélyezés, melynek során a legmagasabb szintű biztonsági szabványokra hagyatkozhatnak. Az OMV pedig a racionalizált központi feldolgozásból és a leegyszerűsödő folyamatokból eredő költségmegtakarításból, továbbá a vevőtámogatásból profitál. „A projekt célja az elaprózott és túlburjánzó helyi kártyaelfogadó rendszerek kiváltása egy olyan központi platformmal, amely megfelel az ágazat legújabb normáinak" – mondta Werner Zwingl, az OMV kártya-üzletágának vezetője. „Ezen kívül az OMV számára előnyös a jelentős költségmegtakarítás, a méretgazdaságosság és a feldolgozásnak, a folyamatoknak és a vevőkkel való kapcsolattartásnak ez az egyszerűsített lebonyolítási rendje. Ez jelentősen növelni fogja a fogyasztói elé­gedettséget és a versenyképességet. A tesztek tapasztalatai alapján máris elégedettek va­gyunk mindazzal, amit a vadonatúj elfogadó rendszer, továbbá az Euronet és az Erste Bank szolgáltatásai nyújtanak."

Az OMV versenytárgyalást írt ki egy úttörő projekt megvalósítására, s a pályázók közül stratégiai partnerként az Euronet és az Erste Bank került kiválasztásra. Az innovatív projekt az Euronet és az Erste Bank meglévő jelenlétére, szakmai tapasztalatára, helyi piacismeretére és a KKE régióban kifejtett tevékenységeire épít. A kár­tyás fizetések ügyintézésének e teljesen új utakon járó megoldása három különböző iparág – az adatfeldolgozás, az üzem­anyagkiskereskedelem és a banki szakma – vezető vállalatai együttműködésének az eredménye, akik arra szövetkeztek, hogy egy a SEPA követelményeinek megfelelő, határokon átnyúló kereskedői kártyaelfogadó megoldást fejlesszenek ki. Az Euronet az OMV-hez hasonló multinacionális kiskereskedelmi cégeknek im­máron egységes, központosított platformot képes biztosítani a kártyaelfogadáshoz, amit a fizetésekkel kapcsolatban szükséges valamennyi műveletet intéző, első osztályú bank támogat.  Ez a kiskereskedőknek jelentős költségmegtakarítást jelent, hiszen egyszerűsödnek a műveletek, és szabványszerű, az előírásoknak megfelelő fizetési infrastruktúra jön létre.

Az Euronet oly módon vesz részt a folyamatban, hogy az OMV decentralizált, mintegy 2.500 töltőállomáson meg­valósuló kártyaelfogadásának adatmigrációját támogatja, közöttük számos külső szolgáltatót és bankot a saját SEPA-kompatibilis pénztárterminál-kezelő, bank- és üzemanyagkártya engedélyező adatfel­dolgozó platformon keresztül. Az Euronet azzal bővíti európai, egyes országokon belüli műveleteit, hogy az OMV-nek a hét minden napján 24 órás támogatást nyújt, beleértve az adott ország nyelvén történő ügyféltámogatást mind a 12 országban. Az Erste Bank az első olyan középeurópai bank, amely a határokon átnyúló kártyaelfogadó és bankközi elszámoló rendszerének működtetéséhez harmadik fél szolgáltatásait veszi igénybe egy közös technikai platform használatához egy jelentős vállalati ügyfél számára, ezzel képessé téve az OMV-t arra, hogy teljes körűen harmonizálni tudja elszámolásainak feldolgozását mindazon eurozónához tartozó és eurozónán kívüli országokban, amelyekben üzemanyagtöltő állomásokat működtet.

Azzal, hogy az Euronet SEPA-nak megfelelő megoldást vezetett be az OMV számára a Cseh Köztársaságban, az első olyan tranzakciólebonyolítóvá vált, amely Közép- és Kelet-Európában egy határokon átnyúló kártyaelfogadó rendszerben zökkenőmentesen egyesít egy egész sor szinergiát. Az OMV az első olyan nemzetközi kiskereskedelmi cég, amely a harmonizált, határokon átnyúló kártyaelfogadás „egyablakos" rendszerére váltott, az Erste pedig az első olyan bank, amely egységes platformon képes kiszolgálni az OMV igényeit 12 országban. A lényeges szinergiák, amelyek az ágazati szabványok betartásával megvalósíthatók, valamint az egyszerűsített folyamatok és műveletek, melyeknek együttes eredménye a méretgazdaságosság, a kártyával fizető fragmentált nemzeti piacokat egységes, határokon átnyúló piaccá alakítják át.

„Az OMV-projekt egyértelműen igazolja az Euronetnek azt a stratégiáját, mely szerint vezető szolgáltató kíván lenni a határokon átnyúló megoldások terén, és tanúsítja az Euronet képességét, amelyekkel Európában az első ilyen típusú megoldással állt elő. Meg­erősíti az Euronetnek azon elhatározását, hogy határokon átnyúló kereskedői kártyaelfogadó rendszereket vezessen be, és kibővíti kínálatát olyan értéknövelt szolgáltatásokkal, mint a hűség- és ajándékkártyák, az ATM- és pénzátutalási szolgáltatások, vagy a telefonkártya-feltöltés elektronikus úton" – mondta Peter Rikli, az Euronet Worldwide üzleti stratégiáért és integrációért felelős alelnöke. 

„A közép- és keleteurópai térség izgalmas és dinamikus gazdasági régió, amely komoly lehetőségeket kínál a következő néhány évtizedben a határokon átnyúló tevékenységekre. Ezzel a partneri kapcsolattal mi fogjuk dik­tálni az iramot, és tevékenységünk igazolni fogja a régiószinten való gondolkodás fontosságát. Azzal bizonyítjuk be ügyfeleinknek, hogy mennyire fontos ez a térség, hogy egyszerre több országban nyújtunk kiváló minő­ségű szolgáltatásokat. Az OMV és az Euronet ideális partnerek számunkra szolgáltatásaink többi, hasonló or­szágokban történő bevezetése szempontjából" – fűzi hozzá Johannes Kinsky, az Erste Bank Csoport igazgatósági tagja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük