Ki ne ismerné a Vaterát? 

Gondolom nem csaptál a homlokodra, hogy hát én, vagy ja tényleg én is ismerem és csapkodtad közben a térded, hiszen a haza regisztrátor által a domian nyilvántartásba véve: 2000. szeptember 6., szerda (16:44:30) -án lett, lassan 20 évvel ezelőtt. Alig 2 évvel a Hungariantop1000.com  indulása és 1 évvel az index.hu  indulása után. Az első fecskék egyike a nagy DOTCOM lufi idején.  Az elsők között és sajátos stílusukkal, egyedi alkotásukkal, olykor szokatlan megoldásaival mára az ország márkája lett. Brandként értéke több mint 10 milliárd forint de egyes szakmai elemzők szerint ez egy eltúlzott szám mások szerint meg igen alul értékelt, de hát ilyen ez az elemző szakma: kívülről mindenki mást gondol, meg hát minden annyit ér amennyit adnak érte valójában.


Ez a weboldal már évek óta a magyar top 100  listájának közepén helyezkedik el. Amíg a BRANDTREND 2018-as listáján a 45. helyen szerepelt addig a 2020-ban létrehozott THEPITCH listáján már a 39. helyen található meg.  Egy ilyen forgalmú weboldal csapata alapos és felkészült emberekből áll, figyelnek minden részletre, elemeznek, értékelnek és hát a marketing a kereső oldalakon történő jelenlét meg hát a szlogenek is rendben vannak.  Bocs: te tényleg fel szoktad ezt nyalni vagy jól esik hallani ha például a cégen belül vagy, hogy ez igy is van, esetleg ha kívül állnál máshogyan néznéd és most izgalomban lennél, mit akar ez a fickó kihozni ebből?

Van e marketing égés veszély ?

A marketingesek túltolták a szlogen gyártást és úgy jártak mint a Budapest Bank az ominózus Dalbír kérdez kampányával ahol a kis turbános figura erős akcentussal válaszolt a banki ügymenettel kapcsolatos kérdésekre, cuki volt, aranyos így megjegyezhető szóval jó a reklám, csupán a marketing ott is lepottyant a padlóra vagy  alá amikor élelmesek előbb a “szeretem a bankom” szlogenjüket, míg másik cég a “Dalbír kérdez”  szlogenjüket kapta domain névként örökül és tett oda magára és termékére irányuló TROLL tartalmakat, elorozva ezzel a márkáját igen hanyagul hirdető Budapest Bank számos ügyfelét.Mai napig a szeretemabankom.hu egy banki termékeket hirdető domainként üzemel.

Jó most ezen nem kell kiakadni, ezt a hibát elkövette már a Google is a saját magát és szolgáltatásait hirdető kampányaiban lett is két jó domain mások hasznára amire átirányították a reklámjaikat: konkrétan a Google vállalkozói hirdetésében olyan jópofa domaint adott meg amit nem regisztrált le ezért élelmes magyar vállalkozó magának megtette és 2 évig nyerte az ügyfeleket ingyen a Google-tól. Van ilyen ez nem ismeretlen marketinges baki, de most a Vatera marketingesei kapták két láb közé a beégés lovát és hopsz két másik cég már is ráfeküdt a piros gombra, bár ezt elsőre így láttuk mi is de aztán szétszedtük a témát.

Elsőre úgy tűnik a piactér és online piactér névvel, lett is két domain nevük a regisztrálóknak  és a Vatera, a Google segítségével behúzza őket. A jövőbeni weboldalukkal az új domain tulajdonos nem csak TROLL képes de ha eszük is lesz és jó marketinget tolnak alá, akkor ezt a szlogent szétcincálják a Vatera kárára.  Ezt a témát a Google a kulcsszó kérdésénél taglalta anno a kezdetekkor, már azt ahogyan egyik szó releváns a másikra.

Vatera – a biztonságos online piactér: Vásárlás, aukció, eladás

 Vatera - a biztonságos online piactér: Vásárlás, aukció, eladás -euroastra.hu
Vatera – a biztonságos online piactér: Vásárlás, aukció, eladás ( forrás: euroastra.hu) (kép a Google keresési találatról)

Ezen a képen és a fejezet címében kezdődik a TROLL emberek területe és a Vatera rémálma.  Két igen jó domain nevet sikerült kitermelniük a Vaterásoknak az egyik: a  piactér .hu a másik az  onlinepiacter.hu domain nevek. A Vaterát figyelő és kulcsszó témában jártas embertársak a releváns találatok hasznosságát firtatók, most tele szájjal “örülnek” ezen a nem kis fiaskón, hiszen lássuk be van min röhögni.  Az egyik ilyen kínos pont amikor egy cég felépíti a márkát, ad hozzá egy vidám kis szlogent majd mások, akik semmit sem tettek ezért csak a cég értékességét várták titkon, most azok fogják és lecsapkodják a szlogenben rejlő releváns neveket. Fogják ezen szlogen elemeket és önálló domain nevekként építenek rá tartalmat, esetleg parkoltatják a jövőbeni érték növekedést felismerő Vatera elől / sicc., jó ez kis rosszindulat, na de ez a domain név regisztráció pont ezért izgalmas terület és  tele efféle trollokkal, akik végül is élelmes embertársak hiszen  mások hanyagságára épültek rá, okkal) .

Piacter.hu és Onlinepiacter.hu a két trollkodási pont? 

A Vatera márka épülését árgus szemekkel figyelő troll névválasztás a szlogent kapta el: de csak az egyik esetben. A piacter.hu domain nevet egy magánszemély regisztrálta és parkoltatja már
2000. március 3 -a óta. A Vatera.hu domain nevet ezzel szemben 2000. szeptember 6.-án regisztrálták be mint ezt fentebb is már leírtam. Én kintről úgy gondolnám a két névnek köze lehet egymáshoz: lehet pont a két alap ember veszett össze és az erősebb kutya….( maradt belül, hogy finoman fogalmazzam a lényeget)

Marad akkor az újabb az Onlinepiacter .hu név amit mostanság -2018-ban –  a releváns tartalmak racionális idején éles szemű és előrelátó keresési ügyekkel foglalkozó szakember, a ma gyakran használt seo-skodó regelhetett, de kijönni nem mert vele vagy nem volt terméke, szóval parkol az is.

Kívülről sajnos ez bizony tudatos és célirányos marketing trollkodás és ennek okán érdeklődésre tarthat számot. A mások által használt szlogenekre épülő egyéb üzleti törekvéseket világ szerte komoly tételekkel büntetik. Az onlienpiacter .hu domain tulajdonosa egy cég – nem csinálnánk neki reklámot .

A Google kulcsszó keresője “súgott”

Az online piactér kifejezést bele passzítottuk a Google kulcsszó keresőjébe és megkaptuk, hogy a kereső kifejezéshez relevánsan illeszkedő közepes találatok mind a Vatera nevéhez köthetőek.
A Google kulcsszó keresője “súgott” és rálelt a jelenleg alacsony találati értékkel bíró “vatera piactér” és “vatera online piactér” releváns kifejezésekre. Tehát a Google tudja és tudja és tudja. 

A nevekkel és szlogenekkel játszadozók egyébként nemzetközi üzletekben igen vaskos és visszatartó számlákkal távoznak az ügyekből,  vagy olykor megegyezés születik a partnerek erőviszonyától függően.

Egy ilyen vaskos szlogen per a 90-es évek végén már végig söpört az USA-ban a DOTCOM elején.

A Barnes és Noble  az  Amazon.com ellen 

Ez egy olyan történet, amely arról szól, hogy mindannyian online területen akartak felfutni  a 1990-es évek végén, ahol az Amazon.com  csak könyveket kezdett eladni akkoriban. A B&N megpróbálta termékeit az interneten is eljuttatni, de nem tudott lépést tartani az Amazon fő üzleti modelljével és lemaradtak. 1999-ig, – egy Wired cikk szerint – az Amazon az online vásárolt könyvek 75% -áért volt felelős, míg a barnesandnoble.com mindössze 15% -ot tudott felmutatni. Kétségbeesve a versenytársaik előrehaladásának lassítását a legversenyképesebb versenyfegyverrel az USA-ban jellemező perekkel lassították.

Az 1997. májusában benyújtott kereset azt állította, hogy az Amazon reklámozott állítása, hogy „a Föld legnagyobb könyvesboltja”, sérti a Barnes & Noble szlogenjét, a „világ legnagyobb könyves kereskedője”  szlogent.

Mivel valójában nem házon belül raktároztak könyveket – raktárakban vagy más módon – hanem kiadóktól vagy forgalmazóktól kellett beszerezni őket, az Amazon.com könyv “bróker” volt, és nem könyv “üzlet” – állította a per. Végül mindkét társaság kiegyezve a vita lezárásával megengedte magának, hogy megtartsa szlogenjét, de amint azt Wired állította, a pert “megerősítette a Barnes & Noble-t is de,  közben a név vitával saját piaci értékeiket is kockára tették és ebből az Amazon briliánsan jól jött ki a jelenkort is látva.

A szlogen értékes termék csak a botcsinálta álmarketinges, vagy figyelmetlen lúzer marketinges ezt nem veszi komolyan

A Szlogen értékes márka érték, akik ezzel kvázi vissza szeretnének élni kockára tehetik jó hírüket vagy éppen ellenkezőleg: egy ilyen perrel akár közismertséget szerezhetnek a nagy-másik pofátlan kóstolgatásával. Egyben azért már most biztos vagyok: a cikk hatására (is) többen lesznek akik ezt kipróbálják és lesznek nyertesek meg lesznek vesztesek.

Én azért annak a néhány jópofa marketingesnek magyaráznám el a szlogen jelentését és értékét aki kockára teszi ilyen hézagokat a termékük márka értékét és hát szakmai megítélését is egyben. Azért egy nagy céhnél igen komoly ciki ha a marketing ekkorát “bakizik”.

Végül: Hozzám bármikor “bedobhatsz ilyen” témát vagy efféle gondolat sort, itt helye lesz, mert sokan ebből tanulnak. ( Vagy mi hisszük azt, hogy hátha…)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük