Gyorsabb, megbízhatóbb, és akadálymentesített közösségi közlekedést biztosít Rákoskeresztúr és a belváros között az az autóbusz folyosó, amelyről 2008 szeptember 25-én  döntött a Fővárosi Közgyűlés.

 

Gyorsabb, megbízhatóbb, és akadálymentesített közösségi közlekedést biztosít Rákoskeresztúr és a belváros között az az autóbusz folyosó, amelyről 2008 szeptember 25-én  döntött a Fővárosi Közgyűlés.

 

 A beruházás – elképzelői szerint -jelentősen javítja nemcsak Budapest, hanem a régió buszközlekedésének szolgáltatási színvonalát is. A képviselők egyhangúan támogatták Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes előterjesztését.

    A buszsávok létesítését és egy egyéb forgalmi intézkedéseket tartalmazó fejlesztések hatására Rákoskeresztúr városközpont és az Örs vezér tere (illetve átszállással belváros) között jelentősen csökken a menetidő és megszűnnek a rendszeres késések. Az érintett útvonalon a BKV buszokra több mint 67 ezer utas száll fel naponta, így a forgalmi modellből az összes utasra számított utazási időmegtakarítás 1191 óra/nap. A projekt az agglomerációban is érzékelhető hatással bír, hiszen az elővárosi autóbuszvonalak egy része is az autóbusz folyosót használhatja.

    Az érintett útvonal teljes hosszában szegélysüllyesztésekkel, illetve vakvezető burkolati jelekkel biztosítják a megállók akadálymentesítését. Az utas-várók kiépítését, a menetrendi utastájékoztató-oszlopok cseréjét, és az autóbuszsávok indokolatlan használatának megelőzésére korszerű, vezeték nélküli kamerás védelmi rendszer kiépítését is tartalmazó fejlesztés uniós pályázati forrás segítségével valósul meg. A beruházás becsült összköltsége 1 229,6 millió Ft.

    A Rákoskeresztúri autóbusz folyosó kialakítása öt szakaszból épül fel. A beruházás tartalmi elemei a következők:

  1. A Fehér úton az Örs vezér tere felé a meglévő útpálya szélesítésével mindkét irányban középen vezetett autóbuszsáv létesül;
  2. A Jászberényi úton, a Maglódi út és az Éles sarok között független, új autóbusz-pálya épül. Ez a kialakítás a meglevő    iparvágányok megszüntetését és egy iparvágány átépítését is jelenti;
  3.  A Jászberényi úton a Maglódi út felé főként a meglévő útpálya alakul át, illetve három csomópontnál helyi útszélesítésekkel autóbuszsáv létesül;
  4. A Jászberényi úton a Maglódi út felé a felüljárótól egy új forgalmi sáv épül, valamint a Kozma utcai jelzőlámpás csomópont átépítése után kerül önálló buszsáv jön létre;. A Pesti úton – kisebb útpálya szélesítésekkel és forgalomtechnikai változtatásokkal – autóbuszsáv jelölnek ki három szakaszon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük