Pannon tikett

A hagyományos papíralapú étkezési utalványok helyett elektronikus kártyákra épülõ rendszert vezet be a piacon a Pannon Tikett Kft. A Magyarországon 2007-ben 120-160 milliárd forintos utalványpiac forgalma jelenleg szinte kizárólag papíralapú utalványokon keresztül zajlik.

 Pannon tikett

A hagyományos papíralapú étkezési utalványok helyett elektronikus kártyákra épülõ rendszert vezet be a piacon a Pannon Tikett Kft. A Magyarországon 2007-ben 120-160 milliárd forintos utalványpiac forgalma jelenleg szinte kizárólag papíralapú utalványokon keresztül zajlik.

 A hagyományos étkezési jegyeket jövõre válthatja fel a korszerûbb, kártyaalapú elektronikus megoldás, amellyel a munkaadók és az elfogadóhelyek költségei is csökkenthetõk. A cég komoly piaci részesedés megszerzését reméli a 1,1 milliárd forintos beruházástól.

Kártyaalapú elektronikus étkezési utalványok bevezetését tervezi a Pannon Tikett Kft. Ma az aktív munkavállalóknak több mint 60 százaléka, csaknem 2,5 millió ember kap étkezési hozzájárulást, egyelõre papírutalványon; a piac forgalma az idén várhatóan eléri a 120-160 milliárd forintot.

Az elektronikus kártya szinte teljesen megszünteti a munkaadó és az elfogadóhely adminisztrációs terheit – mondta a vállalat ügyvezetõ igazgatója. Stefanov Emil szerint az új megoldással jelentõsen elõsegíthetõ az utalványok törvényben elõírt, cél szerinti felhasználása, és nagymértékben csökkenthetõk a hamisítás okozta anyagi károk is.

A Pannon Tikett 2008. január elsejével tervezi az elektronikus utalványrendszer bevezetését, jelenleg a tesztelések zajlanak. Stefanov úgy látja, hogy az új termék sikere elsõsorban a széleskörû elfogadóhely-hálózattól függ, ennek kiépítése is folyamatban van. Az ügyvezetõ abban bízik, hogy jövõre 10-15 százalékos piaci részesedést érnek el a teljes hazai utalványpiacon. A cég a következõ két évben 1,1 milliárd forintot szán az új rendszer fejlesztésére és kiépítésére, s terveik szerint a beruházás öt éven belül térül meg.

A jelenleg start up fázisban lévõ Pannon Tikett 2006 februárjában alakult, 90 százalékban egy magyar beruházási cég, a Garage Kft. és 10 százalékban a menedzsment tulajdonában van.

A hazai utalványpiac forgalmának 65-70 százalékát ma három univerzális utalvány-kibocsátó cég, az Accor Services, a Sodexho és a Chéque Déjeuner bonyolítja, míg 30-35 százalék az áruházláncok saját utalvány-kibocsátásából származik. Kérdés, hogy õk mit lépnek erre?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük