http://www.universalmccann.com/http://www.universalmccann.com/

A Universal McCann 2008 márciusában harmadszorra is elkészítette az egész világot átfogó kutatását a web2.0-ás alkalmazások használatával kapcsolatban 29 országban, 17 000 internet használó bevonásával, első alkalommal kelet-európai országok részvételével. (Internet használó: internetet használ legalább minden másnap.)

 http://www.universalmccann.com/http://www.universalmccann.com/

A Universal McCann 2008 márciusában harmadszorra is elkészítette az egész világot átfogó kutatását a web2.0-ás alkalmazások használatával kapcsolatban 29 országban, 17 000 internet használó bevonásával, első alkalommal kelet-európai országok részvételével. (Internet használó: internetet használ legalább minden másnap.)

A kutatásban részt vevő országok: Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Brazília, Egyesült Királyság, Hollandia, Franciaország, Svájc, Spanyolország, Olaszország, Dánia, Lengyelország, Németország, Csehország, Magyarország, Románia, Austria, Törökország, Görögország, Oroszország, Pakisztán, India, Kína, Hong Kong, Tajvan, Dél Korea, Japán, Fülöp szigetek, Ausztrália.

Előző hullámok: 2006. szeptember, 2007. június.

A tanulmány legfőbb Magyarországra jellemző eredményei:

1. Magyarország a második legaktívabb a résztvevő országok közül a közösségi site-okon való aktivitás tekintetében. 79,9% készítette már el a profilját közösségi site-on, ennél többen csak a Fülöp szigeteken tették ezt (83,1%). Az átlag a vizsgált országok körében 58,8%.

2. Magyarország szintén felülmúlja a világátlagot a világhálón lévő videók megtekintésével. A megkérdezettek 86,5%-a nézett már videót az interneten, itt a világátlag 82%.

Fejlődési lehetőség várható a közeljövőben a következő területeken:

a. Blogolvasás: míg Magyarországon a megkérdezettek 50,5%-a állítja, hogy blogot olvas, addig világszinten az átlag 70,2%, míg Dél Koreában 92% fölött van a blogolvasók száma. Feltételezhető azonban, hogy Magyarországon is magasabb ez a szám, csak sok blogot az olvasók nem feltétlenül blogként azonosítanak. A globális átlag az első hullámban a magyar átlagnál kevéssel volt magasabb (2006 szeptember).

b. Blogírás: Magyarországon a megkérdezettek 7,8%-a vallja, hogy ír blogot, ez a szám világszinten 35,2%. Kína, Tajvan és Dél Korea esetében ez a szám 70% fölött van.

c. Tartalom-megosztás, fotók: itt hátulról a harmadik helyen állunk, 31,8%-kal. A környező országok (Lengyelország, Csehország és Románia) 55-60% között osztanak meg fotós tartalmat. Videók esetében is jelentős fejlődési lehetőség van, mindössze 16,3%-ra jellemző Magyarországon, hogy feltölt videót, mellyel a világon az utolsó a vizsgált országok közül.

d. Podcasting: 26,6% Magyarországon, világszintű átlag 49%, Kínában 74,3%. Az előző hullámban (2007. június) a globális átlag ebben a tekintetben 21,8%% volt.

e. RSS beállítás: jelenleg 15% állítja, hogy beállított RSS-t Magyarországon. A világátlag 38%. Az RSS az előző hullámban (2007. június) a globális átlag 15,3%. Itt jelenleg a legfejlettebb ország Oroszország 56,6%-kal.

Összességében elmondható, hogy a web 2.0-ás alkalmazások tekintetében még nem vagyunk a világ élvonalában, a használók ezen felhasználások egy részétől még tartózkodnak. Valószínűsíthető, hogy ez a közeli jövőben jelentősen meg fog változni. A web 2.0 elősegíti, hogy a jelenleg passzív felhasználók hamar és könnyedén interaktívvá váljanak ezen alkalmazások használatával. A következő egy évben a magyar internethasználók mélyebb ismereteket fognak szerezni a témában és jelentős mértékben nő majd az interaktivitásuk.

www.universalmccann.hu 

http://www.universalmccann.com/

Minden jog fenntartva: Universal McCann 2008. – A kiadó engedélyével