A Szonda Ipsos és a Gemius gemius/Ipsos Audience kutatásának eredményei szerint márciusban jelentősen megnőtt a híroldalak látogatottsága. Míg februárban 1,08 millió látogatója volt a 10 legnagyobb híroldalnak, addig márciusban ez a szám már 1,2 millió.

 

A Szonda Ipsos és a Gemius gemius/Ipsos Audience kutatásának eredményei szerint márciusban jelentősen megnőtt a híroldalak látogatottsága. Míg februárban 1,08 millió látogatója volt a 10 legnagyobb híroldalnak, addig márciusban ez a szám már 1,2 millió.

 

A legnagyobb növekedést a ma.hu oldal mutatta, de a hirszerzo.hu és a hirstart.hu is növelni tudta a forgalmát. A legtöbb, 20 milliót meghaladó oldalletöltést a hirkereso.hu oldalon mértek, de a hirstart.hu is 10 millió feletti oldalletöltést generált mindkét hónapban.

A 30 legnagyobb weboldal közül márciusban a myvip.com, a blog.hu, a g-portal.hu, a hotdog.hu és az sg.hu látogatottsága növekedett számottevő mértékben.

A gIA közönségmérés olyan új eszköz az online piac számára, amely folyamatosan elérhetővé teszi az összes releváns weboldal hazai látogatottságát, beleértve nem csak a hazai nagy webhelyeket, hanem a nemzetközi szereplők statisztikáit is. Fontos különbség a korábban elérhető piaci adatokhoz képest, hogy a mérés elsődlegesen domain szerint azonosítja a felületeket és ezeket függetlenül jeleníti meg a rangsorban (tehát médiaként az index.hu-t és a totalcar.hu-t vagy velvet.hu-t, illetve az origo.hu-t és a például az mfor.hu-t, deluxe.hu-t külön kezeljük). A webhelyek viszont a kutatás felhasználói számára szabadon összevonhatóak és együtt tudják kezelni ezeket többek között tematikus vagy értékesítési csoportosítások szerint.

A gIA két mérési módszer ötvözésével biztosítja a teljes körű piaci információt, illetve az oldalak részletes elemezhetőségének lehetőségét ügyfelei részére mind a forgalom mind a közönség szociodemográfiai bontása tekintetében. A több mint 3500 fős felhasználói szoftverpanelen keresztül minden releváns oldal eredményei mérhetők, illetve a tartalomszolgáltató partnerek számára nyújtott mérőkódos méréssel (melyhez 50,000 fős úgynevezett cookie-panel kapcsolódik) még részletesebb elemzések válnak elérhetővé. A más forrásból nem elérhető mérési alapú teljes piaci körkép üzletfejlesztési felhasználhatósága mellett az új adatok jelentősen támogatják a médiatervezési munkát is, amelyet az is jelez, hogy 2008 eleje óta jelentős médiaügynökségek és tartalomszolgáltatók – Carnation, HVG Online, Kirowski, Mediaedge:cia, NeoInteractive és OMD – a közönségmérési projekt hivatalos partnerei és előfizetői.